Gå til innhold

Oslo folket tar helt over

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bor på et typisk Turid sted. Bare 7000 innbyggere. Vi er født og oppvokst her. Er vant til fjellene og naturen rundt oss.. 

det verste vi vet er når hippie Oslo borgere kommer hit og tar over hele bygda.. digger fjell og hele greia er bare prestisje og status. 
De er høylytte og kjefter på folk lokalbefolkningen fordi de tar seg en digg på toppen, da hippiene ikke får frisk luft og natur ro.. 

dra dere hjem til Oslo bøgda, og slutt å tro dere eier fjellene - skjerp dere

Anonymkode: c93c9...166

• Liker 4
  • Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dere burde tenke på å rekruttere en lærer utenbygdsfra i hvert fall. 

Anonymkode: 1487f...9b3

• Liker 10
  • Nyttig 5
Skrevet

Tror det heller er bygdefolk som må skjerpe seg her når de er så mistenkelige mot andre.

Hadde turistene uteblitt, hadde dere klaget på det også. Dere trenger pengene turistene legger igjen.

• Liker 4
Skrevet
Honey Dew skrev (4 minutter siden):

Tror det heller er bygdefolk som må skjerpe seg her når de er så mistenkelige mot andre.

Hadde turistene uteblitt, hadde dere klaget på det også. Dere trenger pengene turistene legger igjen.

Jeg er fra Oslo, og har reist litt rundt i Norge, som de fleste andre, og dette er ikke mitt inntrykk av folk fra bygda i det hele tatt. De er selvsagt ulike som oss alle andre, men de er som regel veldig gjestfrie og generøse, og har en dugnadsånd som jeg savner i byen.  Det er sikkert mange byfolk som er ufyselige, og burde holde seg hjemme, men jeg mener mer at folk generelt bør skjerpe seg, lytte mer og snakke sammen.

• Liker 6
Skrevet
8 hours ago, AnonymBruker said:

Dere burde tenke på å rekruttere en lærer utenbygdsfra i hvert fall. 

Anonymkode: 1487f...9b3

Tastefeil og stavekontroll som overstyrer er et herk for dyslektikere. Har du ikke lært det ennå?

Anonymkode: 4b98b...06b

• Liker 2
Skrevet

Turisme er bra for distriktene ❤️  Det som ikke er bra i det hele tatt, er cruisetrafikken. Der kommer de i flokk og tramper seg frem, uten å legge fra seg en eneste krone på stedene de besøker. Vandaler.  

Skrevet
Helene1982 skrev (17 minutter siden):

Jeg er fra Oslo, og har reist litt rundt i Norge, som de fleste andre, og dette er ikke mitt inntrykk av folk fra bygda i det hele tatt. De er selvsagt ulike som oss alle andre, men de er som regel veldig gjestfrie og generøse, og har en dugnadsånd som jeg savner i byen.  Det er sikkert mange byfolk som er ufyselige, og burde holde seg hjemme, men jeg mener mer at folk generelt bør skjerpe seg, lytte mer og snakke sammen.

Jeg kommer fra en bygd som jeg er oppvokst i, så jeg vet hva jeg snakker om.

• Liker 2
Skrevet
Honey Dew skrev (7 minutter siden):

Jeg kommer fra en bygd som jeg er oppvokst i, så jeg vet hva jeg snakker om.

Beklager, var ikke klar over at du hadde mandat til å prate for alle som har vokst opp i ei bygd.

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 16.9.2022 den 0.31):

Jeg bor på et typisk Turid sted. Bare 7000 innbyggere. Vi er født og oppvokst her. Er vant til fjellene og naturen rundt oss.. 

det verste vi vet er når hippie Oslo borgere kommer hit og tar over hele bygda.. digger fjell og hele greia er bare prestisje og status. 
De er høylytte og kjefter på folk lokalbefolkningen fordi de tar seg en digg på toppen, da hippiene ikke får frisk luft og natur ro.. 

dra dere hjem til Oslo bøgda, og slutt å tro dere eier fjellene - skjerp dere

Nå er det slik at Oslo har en del innbyggere da. Ikke alle som liker å sitte på ræva med Netflix 24/7. Og at mange vil komme seg ut av storbyen for å finne litt ro må du nok bare innfinne deg med. Fikser du dette så himla dårlig kan du vel alltids ringe lensmann eller grave deg en hule i hagen og finne roen der..

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
5 minutter siden, Helene1982 said:

Beklager, var ikke klar over at du hadde mandat til å prate for alle som har vokst opp i ei bygd.

H*n har ikke mandat for å prate for meg, i allefall. I bygda jeg er vokst opp i er vi glade for turistene. 

Anonymkode: eaa59...86d

• Nyttig 1
Skrevet
PITTY skrev (20 timer siden):

Nå er det slik at Oslo har en del innbyggere da. Ikke alle som liker å sitte på ræva med Netflix 24/7. Og at mange vil komme seg ut av storbyen for å finne litt ro må du nok bare innfinne deg med. Fikser du dette så himla dårlig kan du vel alltids ringe lensmann eller grave deg en hule i hagen og finne roen der..

Jeg trenger ikke ro.. det er det som er poenget. Oslo hippiene tror at de kan komme på bygda å kreve at motor på biler av avslått, klager over bråk fra helikopter som forstyrrer fjellturen og roen deres. De brøyter seg fram. 
De tror vi på landet sitter i yoga stilling i fjellene og stimulerer lyttesansen.. så de blir meget sjokkert over at det finnes liv på bygdene også.. som både biler og helikopter som lager lyder

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Jeg trenger ikke ro.. det er det som er poenget. Oslo hippiene tror at de kan komme på bygda å kreve at motor på biler av avslått, klager over bråk fra helikopter som forstyrrer fjellturen og roen deres. De brøyter seg fram. 
De tror vi på landet sitter i yoga stilling i fjellene og stimulerer lyttesansen.. så de blir meget sjokkert over at det finnes liv på bygdene også.. som både biler og helikopter som lager lyder

Ser ikke så mange hippier her i Oslo, egentlig. 
Og de fleste som bor i Oslo (Oslofolk?) er vel ikke født her heller. Ekstremt mange som kommer fra bygder og småbyer og tettsteder rundt omkring.

Anonymkode: affa1...f7c

Skrevet

Jeg er mere bekymret over desse tullingene som skal klatre og vandre overalt i fjell og fjord uten å ta hensyn til farer og begrensninger i forhold til vær og vind.
De overvurderer seg sjøl. 
Det er ikke sjelden at redningsselskapet og frivillige må satse liv og helse for å redde dem. 

Anonymkode: cdf08...e44

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg er mere bekymret over desse tullingene som skal klatre og vandre overalt i fjell og fjord uten å ta hensyn til farer og begrensninger i forhold til vær og vind.
De overvurderer seg sjøl. 
Det er ikke sjelden at redningsselskapet og frivillige må satse liv og helse for å redde dem. 

Anonymkode: cdf08...e44

Nettopp! Dette er byfolk som overgår seg selv, og tror det bare er å legge ut på toppturer. Vi har redningsaksjoner ukentlig pga byfolk som ikke klarer å beregne tid, og må bli hentet da de står fast i mørket, eller fryser 

Skrevet

Kommer også fra ei typisk turist bygd. Kan skrive under på at særlig oslo beste vest, har holdningen "dere lever av oss, så vi kan gjøre som vi vil og du skal også gjøre som vi vil". (finnes så klart noen untak) De andre turistene fra andre steder er for det meste bare hyggelige. 

Anonymkode: 2967a...3dd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...