Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjenner svært sjeldent spark over navlen, sparkene er alt fra rett under navlen og helt ned til det lengste det går ann å komme tissen. Er 28+1. har vært på UL uke 12, 18 og 26, og både i uke 18 og 26 sa de at baby lå i sete. Føler baby ligger så langt nede mens folk sier at de kjenner baby sparke i ribbena på dette tidspunktet, min er ikke i nærheten. Når kommer dette?

Anonymkode: 9ce28...254

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikke noe alle opplever. Jeg har to barn, og har ikke fått ett eneste spark i ribbeina. Begge mine lå i hodeleie fra noen uker før fødsel. 

Jeg hadde forferdelig mye sparking nedover, og ut i sidene, men ikke et eneste ett oppover. 

Anonymkode: 754ec...964

Skrevet

Jeg er 27+3, har ikke fått noen oppover jeg heller.

Anonymkode: 4f15d...166

Skrevet

Hvis din baby lå i sete for to uker siden så ligger vel forklaringen der...? ;) 

Anonymkode: 49c25...276

• Liker 1
Skrevet

Babyen la seg fast med hodet ned i uke 30. Da begynte alle sparkene i ribbeina. Før det var det mest nederst og ut i sidene. 

Anonymkode: fc7cb...b7a

Skrevet

Min jordmor sa at det ikke er sånn at alle får de saftige sparkene oppover mot ribbeina 😛 her har babyen tre favorittsteder, ut mot høyre, ned mot blæra (virkelig digg) og rett på navlen 😂 er 29 uker i morgen. Jordmor sa at det er mulig man kan få det senere når babyen snur seg ned, men selv da kan det være såpass trangt at babyen ikke får skikkelig fraspark som på dette tidspunktet hvor det er mest fostervann og plass. 

Anonymkode: 50c5c...0c5

Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Min jordmor sa at det ikke er sånn at alle får de saftige sparkene oppover mot ribbeina 😛 her har babyen tre favorittsteder, ut mot høyre, ned mot blæra (virkelig digg) og rett på navlen 😂 er 29 uker i morgen. Jordmor sa at det er mulig man kan få det senere når babyen snur seg ned, men selv da kan det være såpass trangt at babyen ikke får skikkelig fraspark som på dette tidspunktet hvor det er mest fostervann og plass. 

Akkurat nå kjente jeg at den kommentaren kan jordmor ta med seg et sted… :ler: 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Akkurat nå kjente jeg at den kommentaren kan jordmor ta med seg et sted… :ler: 

Hun sa «kan» 😅 selvfølgelig har noen det anderledes

Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Hun sa «kan» 😅 selvfølgelig har noen det anderledes

Jeg vet, det var en spøk :) Det er veldig trangt her, med liten mage og stor baby, og likevel klarer den og legge inn noen skikkelige spark. 

Skrevet

Jeg har en baby på straks 5 uker og kjente aldri spark i ribbeina. Høyest opp var rundt navlen. Tror det kan ha noe med hvor god plass babyen har og hvordan den er posisjonert? 

Anonymkode: c78a7...399

Skrevet

Takk for svar alle, da håper jeg at jeg kanskje slipper!

Ja, vet at det gir mening med setelei, men samtidig sier alle at babyen har såååå god plass og hatt det fra seteleie i uke 18 til nå at baby kan snu seg fra dag til dag, så var usikker på om baby bare tilfeldig lå i setelei akkurat den dagen jeg var på ultralyd for så å snu seg dagen etter, siden alle sier at det er vanlig🙈

Anonymkode: 9ce28...254

Skrevet

Jeg er nettopp passert 31 uker, og jeg tror hun har  ligget med hodet ned i allefall i 5 uker (var på ul, og kjenner spark samme sted fortsatt nå som da). Her sparker hun mest mot høyre, og foreløpig ikke så langt oppe som ribbeina, selv om jeg nå føler livmora ligger helt oppi der. Jeg kjenner foreløpig ikke så harde spark, men har ganske mye fostervann, mulig det demper litt. 

Anonymkode: 1061a...585

Skrevet

Min første lå i seteleie hele veien. Kjente aldri spark mot ribbeina. Tror det er den mest sannsynlige forklaringen. 

Anonymkode: 32862...ece

Skrevet

Er i 37 uker på vei. Baby har ligget med hodet ned siste 10 ukene i hvertfall. Hodet festet i uke 32 ca. Det er vel de siste 4-5 ukene jeg har kjent spark i ribbena, før det var det ut mot siden. Har omtrent like lenge kjent noe grusomme nervesmerter ned i lysken. Så dette er ganske smertefullt vil jeg si og ikke noe å lengte etter 😅

Skrevet

Fikk ikke ribbeinsspark. Baby på over 4,5 kg som lå i hodeleie

Anonymkode: e89f8...78c

Skrevet

Min lå tidlig i hodeleie men sparket meg aldri i ribbeina som jeg merket. Mest ut mot sidene og rett frem. 

Har sikkert litt med mors kroppsform å gjøre også, om man har lang eller kort overkropp feks?

Anonymkode: 6ad4e...960

Skrevet

Jeg hadde ikke ett eneste spark gjennom hele graviditeten. 

Anonymkode: 56390...d62

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Min lå tidlig i hodeleie men sparket meg aldri i ribbeina som jeg merket. Mest ut mot sidene og rett frem. 

Har sikkert litt med mors kroppsform å gjøre også, om man har lang eller kort overkropp feks?

Anonymkode: 6ad4e...960

Jeg er høy og har lang overkropp, men jeg blir likevel sparket :) Hadde vært interessant og vite hva som gjør det! 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...