Janne R. E. Skrevet 15. september 2022 #1 Skrevet 15. september 2022 På noen Facebook-sider som omhandler Støre og hans regjering kan man ikke engang komme med konstruktiv kritikk uten at innleggene blir slettet og personene som postet disse blir utestengt. Med andre ord så driver de med å manipulere fram et glansbilde av dem selv og sin politkk på en uærlig måte. Dvs. ikke helt ulikt det Putin driver med. En form for knebling av ytringsfriheten til det norske folk og meget udemokratisk, noe som har vert typisk for sosialimen til alle tider. Her viser Støre og hans lakeier sitt sanne ansikt. 5 1
Maskinfører Skrevet 15. september 2022 #2 Skrevet 15. september 2022 Ble sensurert mye der i 2010-2011 og etter det gadd jeg ikke å kaste bort noe mere tid på dem Medlemskapet sa jeg opp 1 1
Drizzt Skrevet 16. september 2022 #3 Skrevet 16. september 2022 Janne R. E. skrev (7 timer siden): På noen Facebook-sider som omhandler Støre og hans regjering kan man ikke engang komme med konstruktiv kritikk uten at innleggene blir slettet og personene som postet disse blir utestengt. Med andre ord så driver de med å manipulere fram et glansbilde av dem selv og sin politkk på en uærlig måte. Dvs. ikke helt ulikt det Putin driver med. En form for knebling av ytringsfriheten til det norske folk og meget udemokratisk, noe som har vert typisk for sosialimen til alle tider. Her viser Støre og hans lakeier sitt sanne ansikt. Jeg har fått det med meg, ja. Out of sight, out of mind. Hvis de ikke ser kritikken, så finnes den ikke. Snart sprekker Ap-bobla. 3 1
Gjest Optimo Skrevet 16. september 2022 #4 Skrevet 16. september 2022 (endret) Hvilken side snakker du om? Arbeiderpartiets offisielle Facebookside er full av kommentarer som på skjermbildet nedenfor. Dette er jo heller ikke videre konstruktiv kritikk. Hvis du har fått noe slettet herfra mistenker jeg at du ikke har vært så konstruktiv som du tror. Sensur driver de tydeligvis ikke med, hvertfall. https://fb.watch/fzYPRdPDgQ/ Endret 16. september 2022 av Optimo La til link til innlegget med kommentarfeltet skjermbildet er hentet fra
Janne R. E. Skrevet 16. september 2022 Forfatter #5 Skrevet 16. september 2022 (endret) Optimo skrev (2 timer siden): Hvilken side snakker du om? Arbeiderpartiets offisielle Facebookside er full av kommentarer som på skjermbildet nedenfor. Dette er jo heller ikke videre konstruktiv kritikk. Hvis du har fått noe slettet herfra mistenker jeg at du ikke har vært så konstruktiv som du tror. Sensur driver de tydeligvis ikke med, hvertfall. https://fb.watch/fzYPRdPDgQ/ Jeg tenkte på Jonas Gahr Støres personlige Facebook-side samt denne siden: https://www.facebook.com/groups/395254991918775 Jeg er klar over at ikke alle sidene til AP er like restriktive mot kritikk men det rettferdiggjør ikke den kyniske rosemalingen av egen virksomhet på andre sider der mesteparten av kritikk blir slettet og inleggerne utestengt. Endret 16. september 2022 av Janne R. E. 1
Gjest Optimo Skrevet 16. september 2022 #6 Skrevet 16. september 2022 Det tok meg tretti sekunder å finne "kritiske" kommentarer på Støre sin side. Hva en privat "Støre fanklubb" gruppe tillater av innhold er jo fullstendig irrelevant.
yamask Skrevet 16. september 2022 #7 Skrevet 16. september 2022 Janne R. E. skrev (4 timer siden): Jeg tenkte på Jonas Gahr Støres personlige Facebook-side samt denne siden: https://www.facebook.com/groups/395254991918775 Jeg er klar over at ikke alle sidene til AP er like restriktive mot kritikk men det rettferdiggjør ikke den kyniske rosemalingen av egen virksomhet på andre sider der mesteparten av kritikk blir slettet og inleggerne utestengt. Det det er jo ikke noen offisiell side som AP administrerer. Jeg blir matt! Det er greit å være kritiske til et politisk parti, men sikt ihvertall på riktig mål og ikke gi falsk informasjon? Om du absolutt vil kritisere AP på facebook så finnes det nok av grupper og sider der det er tillatt. Blant annet deres egne offisielle grupper. Samt en haug andre grupper som er skapt til nettopp det formålet. 2
Janne R. E. Skrevet 16. september 2022 Forfatter #8 Skrevet 16. september 2022 fotballjenta skrev (26 minutter siden): Det det er jo ikke noen offisiell side som AP administrerer. Jeg blir matt! Det er greit å være kritiske til et politisk parti, men sikt ihvertall på riktig mål og ikke gi falsk informasjon? Om du absolutt vil kritisere AP på facebook så finnes det nok av grupper og sider der det er tillatt. Blant annet deres egne offisielle grupper. Samt en haug andre grupper som er skapt til nettopp det formålet. Tror du har tatt deg en tur langt ut på viddene nå. Er det noen som kommer med falske påstander så må det være deg. Når har jeg påstått at det handlet om partiets offisielle sider? Overskriften lyder AP-ene dvs. både velgere, medlemmer og tilhengere av AP og intet annet enn bare det. Dessuten er Støres egen side adminstrert av ham og ingen andre og der sletter han og utestenger dem som er kritisk til hans politikk. 1
Janne R. E. Skrevet 16. september 2022 Forfatter #9 Skrevet 16. september 2022 Optimo skrev (1 time siden): Det tok meg tretti sekunder å finne "kritiske" kommentarer på Støre sin side. Hva en privat "Støre fanklubb" gruppe tillater av innhold er jo fullstendig irrelevant. Ja, noen av dem blir stående der ihvertfall en stund eller noen uker før han tar seg tid til å gjennomgå og redigere bort det som ikke faller i hans smak. Mine innlegg forsvant heller ikke etter 4-5 dager.
yamask Skrevet 16. september 2022 #10 Skrevet 16. september 2022 Janne R. E. skrev (16 timer siden): Med andre ord så driver de med å manipulere fram et glansbilde av dem selv og sin politkk på en uærlig måte. Det er dette som er uærlig. Du gir her inntrykk av at det er AP selv som sitter sletter og utestenger. Det er helt vanlige personer som styrer disse fan-sidene, ikke partiet AP. At Jens Stoltenberg ikke vil ha masse troll på sin egen privaye facebookside må da være opp til ham? Dessuten finner man masse kritikk der, så du tar feil. 4
Janne R. E. Skrevet 16. september 2022 Forfatter #11 Skrevet 16. september 2022 fotballjenta skrev (19 minutter siden): Det er dette som er uærlig. Du gir her inntrykk av at det er AP selv som sitter sletter og utestenger. Det er helt vanlige personer som styrer disse fan-sidene, ikke partiet AP. At Jens Stoltenberg ikke vil ha masse troll på sin egen privaye facebookside må da være opp til ham? Dessuten finner man masse kritikk der, så du tar feil. Jeg har aldri påstått at det handler om partiets egne sider, men derimot en god del av deres velgere og medlemmer.
Gjest Optimo Skrevet 16. september 2022 #12 Skrevet 16. september 2022 Janne R. E. skrev (43 minutter siden): Ja, noen av dem blir stående der ihvertfall en stund eller noen uker før han tar seg tid til å gjennomgå og redigere bort det som ikke faller i hans smak. Mine innlegg forsvant heller ikke etter 4-5 dager. Jeg skjønner fremdeles ikke hva du prater om. Jeg scrollet meg mange måneder tilbake i feeden på siden til Støre, og det er virkelig ikke bare ros og gode ord i kommentarfeltene. Men det er lite personhets og sjikane i kommentarene på de eldre innleggene. Det pleier det jo å være på sidene til alle politikere. Dessverre. Så det er nok noen som modererer vekk det verste. Jeg står på mitt. Ble du sensurert vekk har du nok vært godt over streken for hva som er saklig debatt.
yamask Skrevet 16. september 2022 #13 Skrevet 16. september 2022 Janne R. E. skrev (39 minutter siden): Jeg har aldri påstått at det handler om partiets egne sider, men derimot en god del av deres velgere og medlemmer. Du påstår jo det når du skriver "glansbilde av seg selv og sin politikk på uærlig måte". Og hva mener du med en god del av deres velgere og medlemmer? Du tror det er en god del av dem som står bak en side på facebook? 3
Janne R. E. Skrevet 16. september 2022 Forfatter #14 Skrevet 16. september 2022 fotballjenta skrev (5 timer siden): Du påstår jo det når du skriver "glansbilde av seg selv og sin politikk på uærlig måte". Og hva mener du med en god del av deres velgere og medlemmer? Du tror det er en god del av dem som står bak en side på facebook? Det er en eller flere velgere og medlemmer blandt moderatorene og mange flere som kun skriver positive innlegg for å rosemale partiet sitt, eller trodde du kanskje at det var noen fra andre partier som frontet disse sidene?
XaoS Skrevet 16. september 2022 #15 Skrevet 16. september 2022 "Ytringsfrihet" er ikke det samme som å kunne spre eder og galle forkledd som "konstruktiv kritikk". Men nå har fotballjenta også vist at selv usaklige kommentarer blir stående. Jeg har aldri stemt AP, og mener selv at Støre er en svak statsminister, men ffs!- å trekke paralleller til Putin blir bare fordummende. Vi er heldigvis et av verdens sterkeste demokrati. Dersom du danner et bilde av knebling av ytringsfriheten og sensur fordi den unyanserte og aggressive kommentaren din blir fjernet fra en politisk nettside, så trenger du både perspektiv og realitetsorientering. Det er fullstendig udemokratisk at en marginal, men hissig gruppe i kommentarfeltet skal være representativ for folk flest. 1 1 1
Kath H. Skrevet 16. september 2022 #16 Skrevet 16. september 2022 Janne R. E. skrev (På 16.9.2022 den 0.13): På noen Facebook-sider som omhandler Støre og hans regjering kan man ikke engang komme med konstruktiv kritikk uten at innleggene blir slettet og personene som postet disse blir utestengt. Med andre ord så driver de med å manipulere fram et glansbilde av dem selv og sin politkk på en uærlig måte. Dvs. ikke helt ulikt det Putin driver med. En form for knebling av ytringsfriheten til det norske folk og meget udemokratisk, noe som har vert typisk for sosialimen til alle tider. Her viser Støre og hans lakeier sitt sanne ansikt. Det er masse politikere som gjør det der. Ropstad, Solberg og flere har for eksempel blokkert folk som kritiserte. Her er et eksempel; https://www.dagsavisen.no/nyheter/innenriks/2019/05/27/kritiske-aap-innlegg-slettet-pa-kjell-ingolf-ropstads-facebook-side/ 1
Apis Skrevet 17. september 2022 #17 Skrevet 17. september 2022 (endret) Noe sier meg at det egentlige dilemma er begrepet, " konstruktiv kritikk " og hva det egentlig er. "Ta mannen, og ikke ballen" eller hva det nå heter. Endret 17. september 2022 av Apis 1
Janne R. E. Skrevet 17. september 2022 Forfatter #18 Skrevet 17. september 2022 Apis skrev (3 timer siden): Noe sier meg at det egentlige dilemma er begrepet, " konstruktiv kritikk " og hva det egentlig er. "Ta mannen, og ikke ballen" eller hva det nå heter. MIne innlegg handlet om hans manglende empati overfor dem som måtte fryse og sulte seg gjennom forrige vinter pga. de høye strømregningene og det kunne han ikke la bli stående. Og jeg vet om mange andre som også har fått sine innleg slettet og blitt utestengt fra å komme med videre kimmnetarer.
Janne R. E. Skrevet 17. september 2022 Forfatter #19 Skrevet 17. september 2022 XaoS skrev (6 timer siden): "Ytringsfrihet" er ikke det samme som å kunne spre eder og galle forkledd som "konstruktiv kritikk". Men nå har fotballjenta også vist at selv usaklige kommentarer blir stående. Jeg har aldri stemt AP, og mener selv at Støre er en svak statsminister, men ffs!- å trekke paralleller til Putin blir bare fordummende. Vi er heldigvis et av verdens sterkeste demokrati. Dersom du danner et bilde av knebling av ytringsfriheten og sensur fordi den unyanserte og aggressive kommentaren din blir fjernet fra en politisk nettside, så trenger du både perspektiv og realitetsorientering. Det er fullstendig udemokratisk at en marginal, men hissig gruppe i kommentarfeltet skal være representativ for folk flest. Hvordan vet du hva mine kommentarer handlet om? Vennligst slutt å spre løgn..
Apis Skrevet 17. september 2022 #20 Skrevet 17. september 2022 Janne R. E. skrev (26 minutter siden): MIne innlegg handlet om hans manglende empati overfor dem som måtte fryse og sulte seg gjennom forrige vinter pga. de høye strømregningene og det kunne han ikke la bli stående. Og jeg vet om mange andre som også har fått sine innleg slettet og blitt utestengt fra å komme med videre kimmnetarer. At du konsentrerte deg om hans manglende empati, og ikke løsninger for de som måtte fryse og sulte, er ikke konstruktiv kritikk. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå