Gå til innhold

Jeg fikk avslag på uføretrygd etter 10 år på AAP, hva gjør jeg nå? Jeg er så lei, jeg har masse regninger som må betales og jeg må selge bil

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det virkelig så vanskelig å få uføretrygd?

Anonymkode: 1eae0...95f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan du jobbe?

Anonymkode: d7813...6f5

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Kan du jobbe?

Anonymkode: d7813...6f5

Nei 

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Da får du prøve å jobbe litt, om du virkelig har gått 10år på AAP uten å få invilget ufør er det nok grunner til det

• Liker 9
Skrevet (endret)

Se på vedtaket for å finne grunnen til avslaget. Det kan være at de mener noe om manglende behandling, rehab eller utredning ikke er utført. Ta kontakt med ditt nav og be om hjelp for veien videre.  Hvis alle er enige i at du er istand til å jobbe, så be om hjelp til å finne en egnet arbeidsplass.

Eller søk om ny AAP.

Les gjerne litt her https://aap-aksjonen.no.  De har også en facebookgruppe.

Endret av Adobyen
Skrevet

Hva er grunnen for avslaget? 

Anonymkode: d6fc8...d4d

Skrevet
Adobyen skrev (4 timer siden):

Se på vedtaket for å finne grunnen til avslaget. Det kan være at de mener noe om manglende behandling, rehab eller utredning ikke er utført. Ta kontakt med ditt nav og be om hjelp for veien videre.  Hvis alle er enige i at du er istand til å jobbe, så be om hjelp til å finne en egnet arbeidsplass.

Eller søk om ny AAP.

Les gjerne litt her https://aap-aksjonen.no.  De har også en facebookgruppe.

Dette. 

Kan du jobbe, så gjør det. Jeg fikk innvilget uføretrygd nå på tirsdag, og kjente at på en måte er det godt men en drømmesituasjon er det ikke. 

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Så vanskelig kan det være ja. For meg tok det 20 år. Du fortsetter vel bare på AAP da?

Anonymkode: a2aa8...c10

• Liker 2
Skrevet

Snakk med veilederen din, ikke KG. Se på vedtaket. Om det er behandlingsgrunnlaget eller at du ikke har deltatt på nok tiltak så er det bare å søke om AAP på nytt og fortsette på en ny runde.

Anonymkode: 060b5...3df

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Hva er diagnose/årsak til uføresøknad? Høres ut som om du ikke har solid nok grunn til å få innvilget søknaden.

Anonymkode: 891b1...16c

Skrevet

Alle som søker skal ikke få medhold. Det er ikke sånn at om du bare søker nok ganger så blir du uføretrygdet til slutt. 

Anonymkode: 891b1...16c

• Liker 2
Skrevet

Flere her inne som melder om hvor krevende det er å gå på AAP og hvor umenneskelig hard Nav driver dem.

Så har du klart 10 år på aap blir jobb barnemat i forhold.

Anonymkode: 9a03d...022

Gjest Ms Baxter
Skrevet

Kan du ikke jobbe må du få dokumentert at du ikke har arbeidsevne, få utreda deg hvis du ikke har gjort det. Diagnoser gjør det lettere for nav å se din situasjon. Tar du det via advokat er det lettere å få det godkjent i evt retten. Når jeg søkte om ufør sa nav veileder at det var viktig m diagnoser, hos meg var det fysisk og psykisk så jeg fikk innvilget delvis trygd under 2 år på nav..

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Flere her inne som melder om hvor krevende det er å gå på AAP og hvor umenneskelig hard Nav driver dem.

Tror ikke du helt vet hva  du snakker om. Finnes mange tragiske tilfeller. Mange ganger er det kompliserte saker, treg saksbehandling og feil veiledning. 10 år på aap (det het kanskje ikke aap for 10 år siden da men) så har man vært enig om at man har vært for syk til å jobbe, men så pga kanskje det overstående så blir man stampende  i en evig runddans og tiltak man gjorde i starten blir foreldet og man må begynne på nytt. Ett menneske som har gått 10 år på aap har nok ikke blitt mer istand til å være i jobb, man blir gjerne stående i en psykisk krevende situasjon hvor man ofte må igjennom tiltal som faktisk skader mer en det gavner. Hadde det vært en mulighet for å jobbe så vil jeg tro TS hadde valgt det i steden. Det er sengeliggende folk som kan ende med å være årevis i systemet. NAV systemet funker for de «friskeste» som orker holde tak i si. Egen sak og som orker gå på de tiltakene nav sender de, er du for syk kan det hende du får avslag fordi du ikke har hatt helse til å gjennomføre tiltak.. sånn finker det for noen dessverre. 
Vansklig med råd annet en advokat og tett kontakt med nav og helt konkret hva mer forventer de av deg. 

Anonymkode: 22226...c8b

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Nei, det er ikke ensbetydene med at en klarer å stå i ordinært arbeid.

Anonymkode: 64ac8...243

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Finner man AAP krevende så kreperer man av jobb…

En frisk person synes nok AAP er rene ferien, mer for syke mennesker er det ekstremt tøft. 

Anonymkode: 701b0...63c

• Liker 3
Skrevet

Er det ikke max 3 år man kan gå på AAP?

Anonymkode: 45b64...402

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Er det ikke max 3 år man kan gå på AAP?

Anonymkode: 45b64...402

Det ble sånn de siste årene med Høyre i regjering, men det har gått tilbake slik det var før. Nå er det hovedsakelig 4 år, så må man enten søke forlengelse eller søke på nytt for ny periode. 

Anonymkode: faf70...cd5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...