Gå til innhold

Gå med skitne arbeidsklær inne?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har en greie her i huset nå og blir tydeligvis ikke enige. En av ungdommene har en jobb som innebærer å arbeide mye i grus og slikt type støv og dels utsatt for oljegris. Det lukter olje av ungdommen når hen kommer hjem. Jeg er den som vasker og støvsuger gulv og andre flater, og synes at alt av arbeidstøy skal av på vaskerommet i det ungdommen går inn døra (på vaskerommet). Samboeren er enig med meg, men bare når vi to snakker sammen. Hver gang ungdommen kommer hjem hit så driter hen i hva jeg har sagt og har egne meninger om at "klærne ikke er skitne" og samboeren sier aldri noe på det. Så det ender alltid likevel med at ungdommen går rundt i huset med arbeidsklær i opptil en time i alle fall før hen skifter. Sitter ikke i møblene i det minste, men jeg blir helt sprø av dette også. Det har også hendt at hender er så skitne at det blir veldig tydelige skitne merker på skap og annet som blir tatt på. Ungdommen er mitt stebarn og det er relevant fordi jeg føler at jeg blir den som maser om dette hele tiden, mens far bare sier fra til ungdommen når han merker at jeg er frustrert. Jeg er jo den som vasker, så jeg synes faktisk at jeg burde bli hørt i dette tilfellet selvom det ikke blir synlige merker daglig. Men man kan jo tenke seg alt støv som faller av buksene og oljegriset bukse som treffer trapp, vegger, stolbein osv. Det er Meg det skaper merarbeid for. Jeg føler at jeg ikke blir respektert i det hele tatt og føler meg veldig tråkket på. 

Så kommer alltid følelsen da, overdriver jeg? Gjør jeg det? 🤔 Er det normalt å gå med så skitne klær inne? 

Anonymkode: 7b26e...93b

Skrevet

Løsningen, ts, er jo besnærende nær.

Du er barnas mor, eller stemor. Det du ikke er? Barnas kokk, tjener, hushjelp eller sjåfør. Et barn som er såpass gammel at hen har en jobb utenfor hjemmet kan fint bidra med en voksen andel av husarbeidet. Altså 1/3 av måltider, husarbeid og forefallende vedlikehold. Å forvente dette av barn er en del av helt normal oppdragelse. Så slutt å være hushjelp. Begynn å være forelder. I oppgaven inngår ikke oppvartning eller opprydding etter barn større enn et par år.

At du har valgt å være den som vasker er irrelevant. Det valget kan når som helst endres. Trives du ikke med å vaske lengre? Gi oppgaven til noen andre.

Anonymkode: dc4b9...462

• Liker 2
Skrevet

Nei det er ikke vanlig. Selvsagt.. 

Men jeg har ingen tro på at du kommer noen vei når samboeren din og guttens far ikke støtter deg 

Anonymkode: 1354e...1fb

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Løsningen, ts, er jo besnærende nær.

Du er barnas mor, eller stemor. Det du ikke er? Barnas kokk, tjener, hushjelp eller sjåfør. Et barn som er såpass gammel at hen har en jobb utenfor hjemmet kan fint bidra med en voksen andel av husarbeidet. Altså 1/3 av måltider, husarbeid og forefallende vedlikehold. Å forvente dette av barn er en del av helt normal oppdragelse. Så slutt å være hushjelp. Begynn å være forelder. I oppgaven inngår ikke oppvartning eller opprydding etter barn større enn et par år.

At du har valgt å være den som vasker er irrelevant. Det valget kan når som helst endres. Trives du ikke med å vaske lengre? Gi oppgaven til noen andre.

Anonymkode: dc4b9...462

Enig, og den som bør støvsuge opp sand og dritt, er den som drar det med seg inn i huset via arbeidsklærne. 

Ganske enkelt.

Og hvis ungdommen er så gammel at han har den type jobb, er kanskje vedkommende gammel nok til å få seg eget bosted der han kan rote og grise så mye han vil. 

Skrevet
ti10 skrev (5 minutter siden):

Enig, og den som bør støvsuge opp sand og dritt, er den som drar det med seg inn i huset via arbeidsklærne. 

Ganske enkelt.

Og hvis ungdommen er så gammel at han har den type jobb, er kanskje vedkommende gammel nok til å få seg eget bosted der han kan rote og grise så mye han vil. 

Det blir ikke direkte synlig sand, for det er ekstremt finkornet. Men buksa er ordentlig, ordentlig skitten likevel. Jeg skjønner ikke hva en arbeidsbukse har inne å gjøre uansett. 

Anonymkode: 7b26e...93b

Skrevet

Uansett hvem som vasker så er det uhygiensk å gå med arbeidsklær inne. Det kommer jo støv og drit på møbler, og olje går ikke alltid vekk. Hadde blitt rasende 

• Liker 1
Skrevet

Hvis det kun er du som  vasker så sett krav Har nabo som til og med har skoskap ute til arbeidssko, tursko og fotballsko, Arbeidsklær skal heller ikke rundt i huset.   Har man en jobb er man gammel nok til å følge husregler. Fortsett med å sette grenser. og heng alt ut om så blir nødvendig.

Anonymkode: e1a72...b23

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...