AnonymBruker Skrevet 15. september 2022 #1 Skrevet 15. september 2022 Jeg er i uke 39. Hatt lite kynnere i graviditeten. Kommer i løpet av dagen, men ikke særlig mange. Ikke vonde. Varer ikke så lenge. Klarer å fortsette aktiviteter uten problem. Kanskje tegn på at jeg vil gå overtid? Anonymkode: 4f935...c38
AnonymBruker Skrevet 15. september 2022 #2 Skrevet 15. september 2022 Jeg har ikke merket noe særlig til kynnere i noen av mine svangerskap. Har født to ganger over termin (8 og 4 dager). Og en gang 4 dager før termin. Raske fødsler har det også vært Anonymkode: fff6c...ea4
AnonymBruker Skrevet 15. september 2022 #3 Skrevet 15. september 2022 Skjønte ikke at jeg hadde kynnere engang, trodde bare baby beveget seg 😅 Jormor fortalte meg på kontroll dagen før fødsel at det var kynnere jeg hadde. Fødte i uke 38 Anonymkode: 2c445...1c5
AnonymBruker Skrevet 16. september 2022 #4 Skrevet 16. september 2022 Nei, ikke merket noe til sterkere kynnere med mine tre. Har aldri hatt ubehagelige kynnere, så for meg har det ikke vært noen tvil når jeg har fått rier i alle fall 😊 To født etter termin, en før. Var på trivselskontroll med minste og da registrerte CTG-en sammentrekninger, så jordmora spurte meg om jeg hadde rier. Hun har sikkert ikke sett en så forvirra tredjegangsfødende før Fødte dagen etter da. Anonymkode: 8a605...015
AnonymBruker Skrevet 16. september 2022 #5 Skrevet 16. september 2022 De var sterke en gang i blant i tiden før fødsel, men de var verken vonde eller hyppige. Ble bare skikkelig, skikkelig stramt. Anonymkode: a1049...254
AnonymBruker Skrevet 16. september 2022 #6 Skrevet 16. september 2022 Jeg hadde ikke kynnere, som jeg vet om da. Anonymkode: d7c9c...ee9 1
AnonymBruker Skrevet 16. september 2022 #7 Skrevet 16. september 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Nei, ikke merket noe til sterkere kynnere med mine tre. Har aldri hatt ubehagelige kynnere, så for meg har det ikke vært noen tvil når jeg har fått rier i alle fall 😊 To født etter termin, en før. Var på trivselskontroll med minste og da registrerte CTG-en sammentrekninger, så jordmora spurte meg om jeg hadde rier. Hun har sikkert ikke sett en så forvirra tredjegangsfødende før Fødte dagen etter da. Anonymkode: 8a605...015 Jeg har også opplevd at de spør om «har du rier?». Altså, hva svarer man når man aldri har kjent det før? «Er det sammentrekninger?» Jeg er førstegangsfødende, men allikevel. Jeg trodde den og den bevegelsen var babyen som beveget seg… Jeg følte jeg fikk mye rare spørsmål jeg kjente at det er umulig å svare på. «Har du nedpress?». Mye fagord og følelser som de sikkert er veldig vant til, men som for meg som gravid var bare helt uforståelig. Anonymkode: 0f9c1...4ae
Coiljente Skrevet 16. september 2022 #8 Skrevet 16. september 2022 Hadde en del kynnere hele siste trimester. Bare at det stramma seg liksom, men ikke vondt. De siste 3-4 dagene før fødsel (fødte 40+0) var de nokså sterke, hele magen ble en annen form, men det var ikke vondt.
AnonymBruker Skrevet 16. september 2022 #9 Skrevet 16. september 2022 Jeg hadde ikke hyppigere og sterkere kynnere mot slutten. Merket absolutt ingen tegn til at fødsel nærmet seg og både jeg og jordmor var bombesikre på at jeg kom til å gå maks overtid. Vannet gikk veldig plutselig dagen før termin, og barnet var født noen timer etterpå. Anonymkode: 825b4...b2b
AnonymBruker Skrevet 16. september 2022 #10 Skrevet 16. september 2022 Jeg fikk ikke det. Tvert om egentlig, for tok det mye mer med ro. Anonymkode: 6fde1...d4b
AnonymBruker Skrevet 16. september 2022 #11 Skrevet 16. september 2022 Kynnerene mine var like fra uke 24 til jeg fødte. Anonymkode: 0ccc4...744
AnonymBruker Skrevet 16. september 2022 #12 Skrevet 16. september 2022 Jeg hadde lite kynnere. De kom stort sett ved fysisk anstrengelse og var ikke vonde. Den siste måneden fikk jeg vel kanskje kynnere av og til utenom aktivitet også, men de var aldri vonde eller sterke. Anonymkode: 993f2...655
Arkana Skrevet 16. september 2022 #13 Skrevet 16. september 2022 Det eneste svangerskapet jeg har merket noe særlig til kynnere er det andre, da hadde jeg massevis, men det var likevel det svangerskapet som varte lengst. De to andre merket jeg lite til det. Svangerskap og kvinner er ulike og kynnere har ikke noe med fødsel å gjøre.
AnonymBruker Skrevet 16. september 2022 #14 Skrevet 16. september 2022 To svangerskap, og vet egentlig ennå ikke hva kynnere er. Fikk først rier da jeg skulle føde. Anonymkode: 3f8ec...b99
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå