Gjest Gjest Skrevet 27. november 2005 #1 Skrevet 27. november 2005 Jeg har et dilemma. Jeg har vært utro med kjæresten min. Og det 2 ganger på en måned med 2 forskjellige gutter, på forskjellig fest. Jeg angrer så sinnsykt på det jeg har gjort, og vet ikke mine arme råd. Det er ingen følelser inne i bildet. Jeg elsker gutten min over alt på denne jord, og det jeg har gjort strider i mot mening om utroskap! Så fatter ikke at jeg har gjort det en gang. Jeg vet at fylla ikke har skylda, men jeg var full, på fest, og jeg ble tiltrukket av gutten. Han ene så klina jeg med og runka han litt, men klarte ikke gjennomføre, for jeg fikk så utrolig dårlig samvittighet, og jeg ville det egentlig ikke. Jeg gråt fælt forran han og fortalte at jeg hadde en kjæresten jeg vil dele resten av livet med. Han råda meg til å ikke fortelle han det. Den andre gangen klina jeg bare. Uff, vet ikke hva jeg skal gjøre, på en måte så tror jeg det er best å holde skjeft om det. Jeg vet han kommer til å bli helt knust, og han vil nok få problemer med å leve med meg videre(stole på meg). Og jeg vil ikke at gutten min skal lide fordi jeg har vært dum. Men jeg vet jeg aldri kommer til å gjøre noe slikt igjen mot gutten min! Jeg har lært alfor mye av dette! Hvis jeg forteller han det, så er jeg redd han vil gå fra meg, jeg har jo sviktet han kjempemye! Han kunne aldri finnet på å være utro! Jeg føler meg skikkelig råtten, og har tenkt veldig mye på det i det siste. Det er et halvt år siden dette skjedde. Jeg vet ikke om jeg klarer å ikke fortelle han det. Vi har et veldig serisøt forhold, kanskje han jeg skal dele resten av mitt liv med.. Og jeg tenker litt framover i tid. Jeg kan jo ikke fortelle det om 10 år. Hvis jeg skal fortelle det må jeg jo si det nå. Det er vel nå eller aldri? Jeg håper det er noen som kan gi meg noen råd om hva jeg skal gjøre/har erfaring fra dette? Er hjertelig takknemlig for det!
valentino Skrevet 27. november 2005 #2 Skrevet 27. november 2005 Jeg elsker gutten min over alt på denne jord ← Vel? jeg ble tiltrukket av gutten. ← Elsket ikke du gutten din sa du? Da kan du ikke velge alle andre som du finner tiltrekkende. han vil nok få problemer med å leve med meg videre(stole på meg). ← Det er det jo åpenbart grunn til. Hvorfor og hvordan skal han stole på deg nå? jeg vet jeg aldri kommer til å gjøre noe slikt igjen mot gutten min! ← Du har allerede gjort det to ganger ... Mitt råd er å ikke si noen ting. Det han ikke vet har han ikke vondt av.
Gjest Aloha Skrevet 27. november 2005 #3 Skrevet 27. november 2005 Hvis du (som du sier) hadde sååå dårlig samvittighet første gangen, og hadde lært av det; hvorfor var du da utro på nytt? Synes ikke dette hørtes veldig seriøst ut....
Gjest Gjest Skrevet 27. november 2005 #4 Skrevet 27. november 2005 Godt svar! Som sagt, skjønner ikke hvorfor jeg har gjort noe så fælt mot han Han er bare god og snill mot meg..
Gjest Gjest Skrevet 27. november 2005 #5 Skrevet 27. november 2005 Det kan du si.. Tror jeg må gi meg med å drikke iallefall! Har faktisk ikke drikket meg full etter de hendelsene.. Jeg blir totalt forandra tror jeg når jeg blir full. Skjønner det ikke helt, men!
Gjest lurven Skrevet 27. november 2005 #6 Skrevet 27. november 2005 hvis du elsker han så høyt og vil dele resten av livet ditt med han skulle det ikke være mulig å være utro
nusta Skrevet 27. november 2005 #7 Skrevet 27. november 2005 Hvis det blir problematisk å skulle leve leve med disse hemmelighetene og samtidig se den du elsker i øynene hver dag, er det like greit å fortelle det med en gang. Da får du lettet samvittigheten din hvertfall.....og så får du vite om han du er sammen med elsker deg høyt nok til å tilgi deg. Jeg kunne aldri levd med en slik løgn ovenfor noen som jeg elsket.... Da hadde jeg heller risikert å miste ham....
Gjest Gjest Skrevet 27. november 2005 #8 Skrevet 27. november 2005 Har du vært utro med din kjæreste sier du? Utro mot ham da kanskje.. Uansett, han fortjener en jente som er mer trofast enn det du er.
Smashing Skrevet 27. november 2005 #9 Skrevet 27. november 2005 Jeg håper ting ordner seg for deg. La det synke litt inn. Og tenk nøye gjennom ting.
Rav Skrevet 27. november 2005 #10 Skrevet 27. november 2005 Jeg synes han fortjener å vite hva du har gjort - det sier endel om deg som person. Jeg ville visst det, så jeg hadde en mulighet til selv å ta det valget. Du har gjort nok faenskap mot ham allerede, om du ikke skal la ham gå rundt og bli lurt resten av livet (eller resten av forholdet) også.
Gjest Gjest Skrevet 28. november 2005 #11 Skrevet 28. november 2005 Det en her sa om at hvis du virkelig elsket ham så hadde du ikke gjort det. Bullshitt... Kan faktisk være lett for. Man trenger faktisk av og til å gjøre feilene før man lærer av dem... du har nå erfart hvordan det er å være utro og hvor fryktelig det fikk deg til å føle deg. Du har fått din lærepenge når det gjelder kjærligheten... Tror ikke du vil gjøre dette igjen og da er det ingen grunn til at du skal si dette til ham... Prøv å snu det til noe positivt - du vet at det er ham du vil ha.. og du har lært the hard way. Gå videre i livet ditt nå......sammen med den du elsker. Men ikke vær fremmed for tanken på at han kanskje har gjort sitt han også... Av og til gjør man ting man angrer på her i livet..du må bare lære deg å leve med det.
Gjest Gjest Skrevet 28. november 2005 #12 Skrevet 28. november 2005 Synes ikke det blir riktig å ikke fortelle det. Det er i utgangspunktet hans valg, om han vil fortsette med deg når du har vært utro to ganger. At du skal ta det valget for han, ved å ikke si noe, er hoderystende... Å si at du har lært av det er bull... Du lærte da ikke første gangen..? Nei, la han ta valget selv du. Håper han velger å sparke deg på hodet og ræva ut, for han fortjener 100000 gang bedre enn en utro, useriøs fjortiss som ikke kan lukte på en ølkork før hu skrever
valentino Skrevet 28. november 2005 #13 Skrevet 28. november 2005 Du lærte da ikke første gangen..? ← Den første gangen hun var utro var jo den værste i og med at hun runket fyren. Allikevel kjørte hun på en gang til. Andre gangen var det imidlertid ikke kontakt med kjønnsorganer. Men når to personer gjør hverandre kåte er det i de flestes øyne utroskap.
Gjest ung23 Skrevet 28. november 2005 #14 Skrevet 28. november 2005 Hvis du virkelig er sikker på at du vil ha kjærsten din, så holder du kjeft om det som har skjedd. etter erfaring vet jeg at det er bedre, enn å fortelle og å ødelegge han/forholdet og degselv... Fortjener virkelig kjærsten din å få det så vondt? bare fordi at du skal lette den dårlige samvittigheten din ?!?! antageligvis nei...
Rav Skrevet 28. november 2005 #15 Skrevet 28. november 2005 Fortjener virkelig kjærsten din å få det så vondt? bare fordi at du skal lette den dårlige samvittigheten din ?!?! antageligvis nei... ← Jeg er så vilt motstander av den tankegangen der. Fortjener hun å få være sammen med ham - uten engang å gi ham et valg? Nei.
Gjest Gjest Skrevet 28. november 2005 #16 Skrevet 28. november 2005 Godt svar! Som sagt, skjønner ikke hvorfor jeg har gjort noe så fælt mot han Han er bare god og snill mot meg.. ← Da lurer jeg på: Tenner du på han (har dere den seksuelle gnisten som også skal til), eller er han bare en som er så snill og grei at samvittigheten din sier at du burde ikke behandle han dårlig?
Gjest lumina Skrevet 28. november 2005 #17 Skrevet 28. november 2005 herregud, det blir for dumt... "men jeg var full, og meeente det ikke.. elsker kjæresten min sååååå mye, men likevel gjorde jeg det enda en gang" Også sette skylda på fylla? Nei, jente.. Du har to valg..moralsk sett i hvertfall a) Gå fra kjæresten din, og runk andre gutter så mye du vil b) fortell han sannheten og håp på at han tilgir deg.... Eller du kan være en feig rotte og holde kjeft, og lure den stakkars fyren enda mer trill rundt... Tipper du ikke er spesielt gammel... ca 16? Tipper du velger den letteste utveien... Tipper det skjer igjen!! Hvis du virkelig er sikker på at du vil ha kjærsten din, så holder du kjeft om det som har skjedd. etter erfaring vet jeg at det er bedre, enn å fortelle og å ødelegge han/forholdet og degselv... Fortjener virkelig kjærsten din å få det så vondt? bare fordi at du skal lette den dårlige samvittigheten din ?!?! antageligvis nei... Etter erfaring? Så du driver også og lurer et stakkars mannfolk der ute.. Mener du virkelig at du fortjener det forholdet du har i dag? Hvordan føles det, egentlig? Nei jeg mener at en skal ta konsekvensene for det en gjør..
Gjest Gjest Skrevet 28. november 2005 #18 Skrevet 28. november 2005 Jeg ville ikke sagt noe. Det er gått en tid nå og du har ikke vært utro etter dette. Om du forteller han det, vil det lette byrden for deg selv, men det vil ikke endre noe og du vil gjøre han vondt. Men om det gjentar seg, ville jeg vurdert å legge kortene på bordet. Om du stadig er utro og holder det skjult, vil det å inngå en avtale med deg selv om at en evt. neste gang forteller du han det. Da vil du også lettere holde deg på matta fordi du vet at du må stå til rette... Håper du lærte noe og at du er trofast heretter...
Gjest lumina Skrevet 28. november 2005 #19 Skrevet 28. november 2005 Får liksom en rar følelse at trådstarter skriver "ikke fortell det" innlegg til seg selv...
Gjest Gjest Skrevet 28. november 2005 #20 Skrevet 28. november 2005 Jeg blir litt oppgitt over alle som skriver du kan ikke være mer enn 16 år, du kan umulig elske han osv... Jeg har slitt med det samme selv jeg, er 27 og elsker mannen min overalt på jord og kunne ikke tenke meg å leve med andre. Likevel hendte dette at jeg gikk på en smell, han var ikke en fantastisk person han jeg rotet meg borti, men han likte meg og det var nok. I ettertid etter flere samtaler med psykolog har vi funnet ut at det er min dårlige selvtillit og selvbilde som har fått meg til å handle på denne måten og at dette var for meg en måte å få bekreftelse på om at jeg var bra likevel. Det er ingen unnskyldning, men det er ikke alltid så lette svar på ting som dere beskriver her.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå