Gå til innhold

Botid startlån fra husbanken

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bor i Trondheim og tenker å søke startlån. Er det krav om botid for å få startlån i Trondheim? Noen som vet? Har søkt på nettet men ikke funnet noe om dette. 

Anonymkode: 15138...975

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Bor i Trondheim og tenker å søke startlån. Er det krav om botid for å få startlån i Trondheim? Noen som vet? Har søkt på nettet men ikke funnet noe om dette. 

Nei det er det ikke.

Anonymkode: 23e03...6d7

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Nei det er det ikke.

Er du sikker? Var en advokat som fortalte meg at det er krav om 2 års botid i Trondheim. Men er usikker.

Skrevet

Jeg fikk ikke startlån i Trondheim

Skrevet

Noen som vet?

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Noen som vet?

Det er ingen krav om botid, men for å selge skattefritt må du ha bodd i boligen minst 1 år (dvs. 12 måneder).

Anonymkode: f3ef5...591

• Liker 1
Skrevet

Det kan hende advokaten mente at du må ha bodd i Trondheim fra før av minst 2 år før du kan søke startlån hos den kommunen. Sånn er det i allefall andre plasser.

• Liker 1
Skrevet

I utgangspunktet har Trondheim Kommune et krav om at du skal ha en sammenhengende folkeregistrert botid i kommunen de siste to årene. Men så vidt jeg er kjent gjelder dette bare for tildeling av kommunale boliger, og du ønsker som sagt et startlån. I vilkårene tll startlån så finner jeg ikke noen retningslinjer som sier at du må ha botid.

Men jeg vil tro folk med kortere botid enn et-to år uansett vil få avslag med mindre det er et spesielt tilfelle, f.eks. barn og andre tiltak vil være mindre gunnstig for deg og kommunen.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Noen som vet?

Jeg svarte deg jo at det ikke er det, men du vil tydeligvis ha et annet svar...

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det kan hende advokaten mente at du må ha bodd i Trondheim fra før av minst 2 år før du kan søke startlån hos den kommunen. Sånn er det i allefall andre plasser.

Ja var det hun mente

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...