Gå til innhold

Du som downsizet, fikk du et bedre liv?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet ikke om jeg skrev det riktig, men i hvert fall mente jeg å gå fra en stor bolig til en mindre. Vi skal gjøre det og jeg gleder meg. Vil ha mindre plass både inne og ute. Føler det vil være mer i takt med mitt liv, og mye lettere å holde styr på alt, som igjen frigir tid til å hobbyer og å være sosial. Er det noen som har gjort dette? Del gjerne 😊

Anonymkode: 9ec9b...18a

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har bodd på alt fra 40 kvm til 240 kvm med barn. Konklusjonen er at vi trives best med litt luft rundt  oss. Nå bor vi på ca 190 kvm, det er perfekt syns vi.

Det som kveler oss er hvis vi har for mye ting, det er mye deiligere å eie bare akkurat det man bruker. Så vi trives med å «downsize» tingene, men å beholde greit med plass.

Anonymkode: 5a2ce...a20

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg liker mye plass men få ting. 

Anonymkode: 63246...7c2

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Signerer de over☺️

Anonymkode: 4f1b4...098

Skrevet

Vi gjorde det, men det var mest fordi vi måtte flytte, og eneste bolig som tiltalte meg var mindre. 

Synes egentlig det har vært vel krevende å bo mindre. Først måtte vi kvitte oss med enormt mye, og så har jeg strevd mye med å få det praktisk på mindre plass. 

Spørs vel hvor villig du er til å gi slipp på mye. Jeg var veldig villig etterhvert, men synes likevel det er litt trangt. Det var enklere å holde orden i større hus. 

Anonymkode: 82c07...8f0

Skrevet

Nei må priotere vekk å ha ting vi bare bruker av og til, mindre muligheter rett og slett. Trives best på 180kvm +. 

Anonymkode: 752e9...3f7

Skrevet

Enormt mye bedre! Bedre tid til barna, trening, kjærestetid og sex. Mindre husarbeid, hagearbeid, og vedlikehold. 

Anonymkode: 937f7...091

• Liker 2
Skrevet

Flyttet fra 280 m2 til 105 m2 da barna forlot redet. Vi elsker det, men kunne nok ikke bodd slik hvis det ikke var luftige rom, mye lys og generøs takhøyde. Hvis det er noe jeg savner, er det litt mer lagringsplass. Vi har også prioritert uteområder, da det er godt klima her og vi elsker hage.

Anonymkode: 6d663...067

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...