Gå til innhold

Til dere som jobbane i barnehage: tusen takk!

Anbefalte innlegg

Skrevet

I all misnøyen rundt omkring vil jeg bare skryte! 
jeg har to barn i samme barnehage, og til dere som jobber der og i alle andre veldrevne barnehager: takk for den jobben dere gjør! 
Det er en stor barnehage, men alle de ansatte kjenner mine barn. Vi blir alltid møtt med «god morgen <navn> og <navn>», etter en uke visste alle ansatte (ikke bare de på samme avdeling) vi møtte hva eldste het, yngste har de kjent siden hun ble født. De ansatte ser og setter pris på mine barn. Selv om de kan gi de ansatte litt hodebry, spesielt eldste, gir de alltid inntrykk av at akkurat mine barn er det noe spesielt med, de ser de trekkene som gjør akkurat mine barn spesielle og trekker fram positive egenskaper. 
«Problematisk atferd» hos eldste blir presentert som utfordringer de ansatte må hjelpe han med, etterfulgt av hva de gjør for å hjelpe. 
Eldste har vært veldig usikker og de ansatte har vært utrolig flinke på å hjelpe han på å bli tryggest mulig, og sørger for at han alltid har voksne han er trygg på. 
Etter de siste årene skjønner vi at de er slitne, men den eneste måten vi har merket det på er litt færre bilder og oppdateringer i appen(en prioritering jeg støtter 100%). 
Yngste er ganske trygg, men blir av og til sliten, og da får hun alltid et fang eller en arm å sitte på så lenge hun trenger det. 
Uansett hvem vi møter ved henting kan de alltid forklare(uoppfordret) hvordan «per» fikk det skrubbsåret, eller «Lise» fikk det blåmerket. 
De har et fantastisk uteområde, og alle barna får gå på tur i skogen, lengden avhenger av alderen på barna, allerede andre uka var yngste (da 14mnd) ute på tur i skogen. 
Høydepunktet på dagen er om eldste kommer tidlig nok til å få være med å bake rundstykker, dette skjer midt i barnehagen og alle barna som vil får være med. 
Selv om jeg har irritert meg der jeg står og prøver å vaske gulrotsuppe av ulltøyet, er jeg takknemlig for at de velger å servere (tykk) suppe til ettåringene og heller ta oppryddingen det medfører etterpå. 

Etter mye jobb med eldste gleder jeg meg nå over at vi hver dag leverer to barn som gleder seg til barnehagen, som vi vet er i gode hender. 

Dette er vår barnehage, og selv om det er de med dårlige erfaringer vi hører fra, må vi huske at det finnes mange barnehageansatte der ute som gjør en kjempegod jobb!

Anonymkode: 8dd97...61e

• Liker 4
  • Hjerte 11
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tusen takk 🌸

Anonymkode: c3207...7c2

• Hjerte 2
Skrevet

Jeg er også kjempe fornøyd med barnehagen og de ansatte er fantastiske ❤️

• Hjerte 2
Skrevet

Jeg har jobbet mange år i bhg og utdanner meg til barnehagelærer nå ❤️ elsker jobben og alle barna🌼

• Hjerte 3
Skrevet

Du beskriver vår barnehage også ❤️ Helt fantastiske!

Anonymkode: 3c189...6b9

• Hjerte 2
Skrevet

Dette trengte jeg å høre. Tusen takk❤️

Elsker jobben min som barnehagelærer, blir så glad i barna! Vi får gode tilbakemeldinger fra foreldre og gjør så godt vi kan å møte alle behov.

Tar dessverre til meg alt negativt jeg leser her, selv om jeg prøver å la være. Suger til meg alt positivt❤️❤️

Anonymkode: 955ad...a39

• Hjerte 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Dette trengte jeg å høre. Tusen takk❤️

Elsker jobben min som barnehagelærer, blir så glad i barna! Vi får gode tilbakemeldinger fra foreldre og gjør så godt vi kan å møte alle behov.

Tar dessverre til meg alt negativt jeg leser her, selv om jeg prøver å la være. Suger til meg alt positivt❤️❤️

Anonymkode: 955ad...a39

Så godt å høre! 
Vi er mange som er fornøyd og som vet at det finnes mange flinke der ute! Dessverre finnes det de som ikke er like flinke og egnet, som i alle andre yrker, og det er de som får mest  oppmerksomhet

Anonymkode: 8dd97...61e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...