Gå til innhold

Forbruksgjeld tar livet av meg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har tatt meg opp masse forbruksgjeld, ja vet dette er noe man ikke bør gjøre noe som er tabu. Og trenger ikke høre at dette er min egen skyld og at det ikke var lurt for det vet jeg. Jeg var psykisk syk da jeg tok meg opp mye lån, det var noen små lån her og noen der. og tilslutt ble det det mye.

Jeg tok fatt i gjelden for noen år siden, gikk den tunge vegen til nav for å få hjelp. Jeg hadde egentlig håpa jeg skulle få gjeldsordning, men dette tente jeg for mye til. Ja har fast jobb og jobber, så går ikke på nav. Fikk egentlig lite hjelp på nav, de sa jeg fikk ringe mine kreditorer og prøve og få utsett noe. Det gjorde jeg, men det var få som var villige til og gi meg noe betalingsutsettelse, tross at jeg kunne henvise til fast jobb. Nav ga meg råd og skaffe meg en mindre leilighet. Men da jeg ikke har hatt dispositum her jeg bor nå måtte jeg ha nav garanti. Og når man kommer med nav garanti så stiller man bakerst i køen. Kom på noen visninger, men når det kom til avgjørelse valgte de noen med dispositum. Så da kom jeg ikke lenger der.

Det går nå så vidt rundt, men må snu på kroner og øre. Jeg betaler og betaler. Ingen ferie, ingen nye klær, ikke ut å spise er egentlig bare hjemme. Jeg fortalde det til famile, fordi jeg måtte låne litt for og komme over den værste kneika. Jeg har betalt tilbake de pengene til de. Følte meg som et null ved og spørre de og de fordømte meg og fikk meg til og føle meg enda minde, null forståelse. Jeg legger meg ofte sulten mens søsken kjøper økologsik grønnsaker og drar på hotel ferie. Jeg står i kø på frelsesarmeen, mens de kjøper seg dyre klær og ting. 

Jeg føler meg som et null og tenker hva er vitsen med dette.....Har ikke forventa at familen skulle betale gjelden for meg, men hadde iallefall ikke trodd at de så ned på meg. De tror nå det får bedre, orker ikke si mer om gjelden min. Jeg føler det finnes null hjelp og at livet mitt er over........Har også et barn så må holde meg oppe, men ting blir tyngre og tyngre.

Jeg skriver ikke her for å få forståelse, men ønsker å advare alle der ute ikke ta opp lån!!!!!

Anonymkode: 2c260...10d

• Hjerte 9
Videoannonse
Annonse
Skrevet
bilstripe skrev (Akkurat nå):

Du må spørre familie om hjelp.

Jeg fikk litt hjelp over største kneika, men så mye hets at det tør jeg ikke mer.

• Hjerte 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg fikk litt hjelp over største kneika, men så mye hets at det tør jeg ikke mer.

Har betalt tilbake det jeg lånte av de, orker ikke skylde de noe.

• Hjerte 1
Skrevet

Vet godt hvordan du har det. Levde på aap uten de tillegg jeg skulle ha som alenemor i årevis… Var så fattig. Måtte bruke kredittkort på mat. Familiepleier godt og romslig økonomisk. De har null forståelse. Forsøk å få gjeldsordning likevel, trodde ikke inntekt har betydning, du må få hjelp til å få ordnet dette. Føler med deg.

Anonymkode: 6cc09...18e

• Liker 1
Skrevet

Hva var det du tok opp forbrukslån for å kjøpe? Er det noe som kan selges?

Prøv å jobbe litt overtid på jobb.

Ring alle kreditorene på nytt og prøv å forhandle en nedbetalingsplan. 

Sett opp budsjett, kutt alle unødvendige kostnader som TV-abbonement, streaming osv. NRK er gratis.

Lån bøker og filmer på biblioteket til barnet. 

Bare betal så mye du kan på lånene en periode. Du kan jo søke om et større lån med bedre rente som kan dekke alle de små.

Evt meld deg på luksusfellen.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Vet godt hvordan du har det. Levde på aap uten de tillegg jeg skulle ha som alenemor i årevis… Var så fattig. Måtte bruke kredittkort på mat. Familiepleier godt og romslig økonomisk. De har null forståelse. Forsøk å få gjeldsordning likevel, trodde ikke inntekt har betydning, du må få hjelp til å få ordnet dette. Føler med deg.

Anonymkode: 6cc09...18e

Fikk beskjed at om jeg ikke var varig uten betalingsevne fikk jeg ikke gjeldsordning. Og om jeg fikk billige leiglighet mente de ikke jeg var det. Men ikke lett å få anna sted og bo og særlig ikke nå.

Sitter nå igjen med langt under miste takst på levekostnad hos nav.

Skrevet

Lukshusfellen?

Anonymkode: 23058...af3

• Liker 2
Skrevet

Visste heller ikke at inntekt har betydning i forhold til gjeldsordning

Skrevet

Klarer ikke ha sympati for folk som setter seg selv i denne knipen og selv viste om det  🤣🤦‍♀️

Anonymkode: 5a9a2...b7c

• Liker 7
Skrevet

Mye av låna gikk til tannregulering til datter og mye til ege tenner, da jeg måtte ha rotfylling. og noe husker jeg ikke hva gikk til er dessverre lite og selge.

• Liker 2
Skrevet

Du må konsentrere deg om egen gjeld og nedbetaling uten å sammenligne deg med søsken. Du har naturligvis ikke penger til ferie, klær, spise ute bår du har satt deg i forbruksgjeld. Det blir kjipt noen år men så får du betalt ned og kan leve livet igjen.

Anonymkode: 5732e...a5f

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Klarer ikke ha sympati for folk som setter seg selv i denne knipen og selv viste om det  🤣🤦‍♀️

trenger ikke din sympati.

• Liker 3
  • Hjerte 4
Skrevet

er du desperat nok og om du er kvinne så finnes det alternativer.. Om du faktisk er villig til å gjøre det er jo din sak.>

Folk tjener flere 100 00 i månden på onlyfans. Du trenger ikke engang og vise ansikt.

Om du er desperat nok til det da.

Jeg vet at jeg hadde gjort det om jeg var så ille ute

• Liker 1
Skrevet
mo1234 skrev (1 minutt siden):

Selvfølgelig har det betydning. Har du høy nok inntekt til at du skal kunne betjene gjelden, så vil du ikke få GO.

Anonymkode: 2fa4d...199

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Lukshusfellen?

Anonymkode: 23058...af3

nei ikke aktuelt, vil ikke hele verden skal vite. Da kan jeg heller grave meg ned. 

Skrevet
mo1234 skrev (3 minutter siden):

Selvsagt har inntekt betydning! Tjener du 550K så kan du betjene ganske mye gjeld ila 10-15 år. 

Anonymkode: 17979...2a6

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Snakk med en advokat. Det finnes hjelp. Bedre å være fattig, men ha kontroll.

Det ordner seg alltid hvis du spør og hører på råd.

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

trenger ikke din sympati.

Absolutt. Du kom ikke hit for å advare folk, folk vet hva som skjer om dem tar opp mye lån.
Hadde du ikke søkt sympati hadde du ikke fortalt livshistorien om familie.

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...