Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk ikke mye respons på denne på Sport og fritid-forumet, så nå setter jeg min lit til dere her :)

Jeg er på jakt etter nytt brettspill. Er i utgangspunktet fan av spill som Settlers og TP/Geni. Har nå søkt litt rundt og vurderer Det store norske spillet eller Puerto Rico. Er det noen som har prøvd noen av disse og kan si hvordan de er sammenlignet med de førstnevnte spillene?

Skrevet

Det Store Norske Spillet er en av våre favoritter. Vi elsker kunnskapsspill. En annen stor favoritt er Passport. Ellers liker vi godt Vil Du Bli Millionær og Europa på Boks. Ellers må jeg bare, igjen, få anbefale Carcassonne. Det er et kjempemorsomt strategispill som vi har blitt helt hekta på. Det finnes flere varianter, men originalen (blå boks) er den beste, og det finnes flere expansion packs for å gjøre spillet enda mer gøy.

Skrevet

konkeli monke er et morsomt spill. da får du et spørsmål og så skal du komme med forslag til rett svar. Er ikke så flink til å forklare. har bare spilt det en gang. men det var utrolig morsomt.

Skrevet

Takk for kjapp respons og gode tips!

Kokelimonke har vi lånt av min søster, enig i at det er veldig morsomt :) Vurderer Carcassonne også nå, det virker litt Settlers-aktig, og det er vi jo hekta på. Vet dere om dette er mulig å få kjøpt i vanlig butikk, eller må det bestilles på nettet? Da jeg leste om det på brettspill.no, så det ut som om det kun var i engelsk utgave? (Har aldri kjøpt noe på nettet jeg... :sjenert: )

Skrevet
Vurderer Carcassonne også nå, det virker litt Settlers-aktig, og det er vi jo hekta på. Vet dere om dette er mulig å få kjøpt i vanlig butikk, eller må det bestilles på nettet? Da jeg leste om det på brettspill.no, så det ut som om det kun var i engelsk utgave? (Har aldri kjøpt noe på nettet jeg... :sjenert: )

Vi har bestilt/kjøpt fra Avalon.no (det hender de ikke har det inne). Har du en Avalon-butikk der du bor (f.eks. Oslo) bør du gå der og se, det er litt lang leveringstid fra nettsiden. Evt kan du søke på utenlandske nettbutikker, har funnet dem der også. Noen av spillene har med norsk oversettelse av reglene. Så lenge du forstår litt engelsk er det ikke så viktig, selve spillet er egentlig internasjonalt, krever ikke noen spesielle språkkunnskaper annet enn for å lese reglene.

Skrevet (endret)

Det store norske spillet er favoritt her :) Passport ble for mye geografi for meg :sjenert:

Endret av Teddy
Skrevet

Ville bare si at du kan kjøpe Carcassonne med alle utvidelsene på brettspill.no. Billig er det også, og alle spillene har norske spilleregler.

Skrevet

Må bare si at jeg fikk kjøpt Det store norske spillet for kun kr 249,- hos Bok & Media idag!! Det koster jo egentlig kr 800,-, så da måtte jeg jo bare slå til :)

Skrevet
Må bare si at jeg fikk kjøpt Det store norske spillet for kun kr 249,- hos Bok & Media idag!! Det koster jo egentlig kr 800,-, så da måtte jeg jo bare slå til  :)

Hvor i landet?

Skrevet
Hvor i landet?

Jeg kjøpte det i Bodø, men de har, i følge reklamebrosjyren hvor jeg så tilbudet, butikker i alle de største byene i landet.

Skrevet
Anbefaler CRANIUM! Kjempemorsomt!!! :Nikke:

Jepp! Helt enig. Det er familiens nye favorittspill. Vi er bare voksne barn vel og merke, synes nivået i spillet krever at deltagerene er flinke tenåringer og oppover. Flott vennespill hvertfall!

Skrevet

Har bare en ting og si.. RISK! ..og øl. Uslåelig!

Skrevet
Har bare en ting og si.. RISK!        ..og øl. Uslåelig!

Risk er konge!

Skrevet

Har et lite tips til alle dere spillentusiaster: har begynt med julehandelen nå, og oppdaget at på Norli er det 25% rabatt på alle brettspill frem til julaften! Mye penger å spare dersom noen skal gi bort spill i julegave. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...