Gå til innhold

Hvorfor er det så mange her som hater de pene og vellykede i samfunnet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er en influencer som har like fin kropp som Therese Johaug som igjen er kvinnekroppen menn liker.
Jeg ser ikke ut som en modell selv og er 168cm og 75kg, men jeg ville gjerne heller hatt en kropp som Therese Johaug.
Denne influenceren er tilnærmet uangripelig. Ingen utroskapsskandaler, gift, felles barn og jobber sammen med mannen.
Det er fasinerende å lese hvor mange damer som skriver stygge ting til denne influenceren og jeg lurer på hva som er grunnen. Det virker som disse haterne innerst inne vet at denne influenceren kunne ha stukket av med mannen deres på sekundet.

Hvor kommer dette hatet fra?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor dette tullet kommer fra, lurer jeg på....altså: ditt innlegg. Hva er det surrer med?

Anonymkode: db2a6...632

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Lær deg å lese, så ser du at kritikken mot vedkommende i stor grad går på eksponering av barn. 

Anonymkode: 32365...1c4

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Eyh. Jeg liker ikke kroppen til Johaug. Allerede i første setning tryner du i løssnø. 

Menn er ikke en statisk gruppe med samme premisser og standarder. Jeg feks er en av de som heller vil piskes i 42 minutter mot skrittet med piggtråd og saltstenger enn å leve sammen med en "influencer" siden jeg er så banal at jeg mener at man skal ha ekte jobber.

"Vellykkede". 

• Liker 4
Skrevet

Jeg er pen (enda, skjønnhet fader) men ikke særlig vellykket 😅 

Antar det er fordi pene folk ikke har gjort seg «fortjent» til det? De var bare heldige.

Om de er vellykkede tillegg har de «alt»

Svarer bare på overskriften

Anonymkode: 0bd40...7ba

Skrevet

Alle har forskjellige preferanser, men kroppen til Johaug ble kåret til den kroppen flest menn likte et år så....

Skrevet

Ikke lagt merke til. Ja, hun er vakker, og jeg skulle gjerne vært like heldig som henne, men jeg må jobbe med det jeg har fått tildelt i genlotteriet, og gjøre det beste utav det. :) Er ikke så verst jeg heller, men jeg er ikke henne.

Anonymkode: 2cfac...af1

• Liker 2
Gjest Anonym Brukar0
Skrevet
bilstripe skrev (5 minutter siden):

Alle har forskjellige preferanser, men kroppen til Johaug ble kåret til den kroppen flest menn likte et år så....

Kilde?

Skrevet

Johaug har en veldig fin kropp må jeg si 😍 Nett og fin

Anonymkode: cc960...7ff

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Lær deg å lese, så ser du at kritikken mot vedkommende i stor grad går på eksponering av barn. 

Anonymkode: 32365...1c4

Det stemmer at en av hersketeknikkene som brukes er å si at denne influenceren er en dårlig mor. Men det er det samme hva denne influenceren gjør alt blir kritisert og bilder analysert ned til minste detalj. Det er utrolig hvor mye tid disse haterne bruker på en influencer (de sier de ikke liker). Denne influenceren har vist Norge at man kan ha en bra kropp selvom man har født flere barn. Influenceren burde få applaus, men får bare negativ kritikk. Jeg tror det er vissheten om at man kunne hatt en fin kropp hvis man trente, men at man ikke er dedikert nok som er grunnen til hatet.

Skrevet

Hater dem ikke, mens syns pen/perfekt/vellykket-pakka er utrolig kjedelig og lite betagende. Så jeg ignorerer disse menneskene lett.

Har mye mer sansen for de som er lite selvhøytidelige, lite overfladiske, lite opptatt av status og andres beundrende blikk og oppmerksomhet og likevel er sjarmerende og positive og har mer å fare med enn fasade og status. Det handler om veldig ulike mennesketyper, ulike verdisyn og ulike ting å spille på overfor andre mennesker.

Alle kan ikke like like godt de som er veldig opptatt av å gjøre og være alt det "riktige" for å bli likt. 

Anonymkode: e811f...4cb

• Liker 1
Skrevet

Kvinnehat er ofte en grunn. Mange berømte kvinner må bare eksistere for å bli hatet.
Sjalusi også, noe jeg håper vi kvinner kan slutte med, ingen grunn til å konkurrere mot andre kvinner i å få en mann.

Men kritikk er ikke alltid hat. Man kan kritisere berømte, pene, rike osv folk, som gjør noe feil, uten at det blir hat. Men om de da retter på denne feilen , og gjør opp for seg, er det lite produktivt å fortsette å hate. 

Anonymkode: 0124f...e72

Skrevet (endret)

Tja jeg er mer av melkepuppe varianten person innenfor hva jeg tenner på mest. Men Therese Johaug er jo pen da. Men tenker hvis alle har vært A4 mennesker som et Two and a Half Men serie er. Så ville det vært sykt kjedelig. Er liksom ulikhetene som gjør folk sexy. Det som er ille er å spise for lite eller for mye utifra helse problemer. Men så lenge folk kan faktisk gå og gjøre knebøy normalt uten at man får vondt, så ser jeg ikke problem

Endret av Woah0
  • Liker 1
Skrevet
bilstripe skrev (21 timer siden):

Det er en influencer som har like fin kropp som Therese Johaug som igjen er kvinnekroppen menn liker.
Jeg ser ikke ut som en modell selv og er 168cm og 75kg, men jeg ville gjerne heller hatt en kropp som Therese Johaug.
Denne influenceren er tilnærmet uangripelig. Ingen utroskapsskandaler, gift, felles barn og jobber sammen med mannen.
Det er fasinerende å lese hvor mange damer som skriver stygge ting til denne influenceren og jeg lurer på hva som er grunnen. Det virker som disse haterne innerst inne vet at denne influenceren kunne ha stukket av med mannen deres på sekundet.

Hvor kommer dette hatet fra?

Hvor kommer hatet ditt til Kristin G fra...ifølge din egen teori så er du misunnelig på Kristin da eller???

• Liker 1
Skrevet

Fordi de er grådige. 

Anonymkode: c1018...0b0

Skrevet

Jeg vil heller snu på spørsmålet til TS og spørre hvorfor er det så mangen som føler seg pene og vellykkede i samfunnet og bærer den troen ved å tråkke ned svake grupper og enkeltpersoner. Vi er et samfunn bestående av bobler hvor gjenger sa,ler seg og i den bobla kreves det at en både føler seg selv og de de andre i bobla som lekker, og driver seg opp i en suggesjon om folk de ikke liker og syntes er noe ,  til å bli bærekraften for bobla. Baksnakking, mobbing , trakasseri og hatprat er vanlig hverdag i boblene, mot både grupper og enkeltpersoner. 

Skrevet

Folk flest er sjalu.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Fordi de er grådige. 

Og arrogante og nedlatende.

Skrevet

Svinet skrev (20 timer siden):

Jeg vil heller snu på spørsmålet til TS og spørre hvorfor er det så mangen som føler seg pene og vellykkede i samfunnet og bærer den troen ved å tråkke ned svake grupper og enkeltpersoner. Vi er et samfunn bestående av bobler hvor gjenger sa,ler seg og i den bobla kreves det at en både føler seg selv og de de andre i bobla som lekker, og driver seg opp i en suggesjon om folk de ikke liker og syntes er noe ,  til å bli bærekraften for bobla. Baksnakking, mobbing , trakasseri og hatprat er vanlig hverdag i boblene, mot både grupper og enkeltpersoner. 

Det er jo også ulike definisjoner av vakre og vellykkede. Feks er det noen som har definert at de selv er vakre og vellykkede og da blir det jo også ganske slitsomt å måtte late som at de er vakre og vellykkede. 😅 og ikke minst, generelt sett, ser også de fleste på seg selv som leverandør av hva som er riktig å gjøre, si eller mene. Virker jo nesten slik. Men da synes jeg bare at det beviser at de ikke er fornøyde med livene sine. De hadde gitt 100 % faen i meg, eller hvem som helst, om de var lykkelige. 😊

Skrevet

Observasjon: 

Verden er urettferdig. Ja, sånn er det bare. 

Vi lever også i et samfunn - spesielt her i Norge - der vi nærmest daglig blir påminnet om meritokrati. Du skal bli belønnet på basis av ferdigheter, og evne. Ikke overfladiske ting som utseendet, hvem du kjenner, hvem foreldrene dine kjenner, osv.

Men, som sikkert alle har opplevd eller observert, så er det ingen tvil om at overfladiske ting som et fint utseende kan hjelpe deg en LANG vei. Penere folk kan bli behandlet bedre, de kan få flere sjanser, folk er mer villige til å ta sjansen på dem. (det er ikke alltid bare positivt, er du pen og i en sårbar posisjon, så risikerer du i aller høyst grad å bli utnyttet).

Dette er også noe mange ser fra ung alder. Er du pen, så havner du lett på hvilken som helst russebuss. Du får nesten automatisk mange følgere på sosiale medier, og kan bruke dette til egen vinning. Når du som student skal komme inn på intervju til jobb / internships, så kan utseendet alene være nok til at folk gir deg sjansen. 

Du blir behandlet bedre. Dette fører til økt selvtillit, som igjen gjør at du presterer bedre. Positiv feedback-loop. 
Men, du må jo også ha noe evne selv. De aller færreste kan seile gjennom livet på fint utseende, med mindre de aktivt går inn for noe slikt. 

Jeg tror i alle fall at mange av de som observerer dette, kanskje antar at de pene rett og slett har det mye, mye lettere. Og får flere tilbud, uten å ha gjort noe som helst for det. 

Anonymkode: 1d137...602

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...