AnonymBruker Skrevet 15. september 2022 #1 Skrevet 15. september 2022 Spiller et spill online og spiller stadig vekk mot russere. Det ser man på bruken av flagg, russiske logoer og for eksempel "rus" i brukernavnet. Man har også en annen identitet som man kan endre to ganger i året. Hvis noen har valgt russiske flagg/logoer (logoen er et av Russlands mest kjente symboler), som man kan endre hver dag helt ubegrenset om man vil, ville du ansett det som en støtte til krigen, at det er en russisk patriot man spiller mot? Foreløpig er det ikke mye godvilje fra min side når de bruker russiske flagg og symboler. Det er noen uskrevne regler i spillet som går på å la den andre vinne hvis vedkommende får overtaket, i enkelte spillmoduser, men jeg dropper det om de flasher russiske flagg/logoer. "Rus" i brukernavnet eller en annen russisk identitet, den som man bare får endret et par ganger i året (de som endrer endrer ofte på høsten, så ikke etter at krigen startet) er helt ok. Jeg har selv brukt en ukrainsk logo med teksten "Ukraine", jeg har hatt en tekst med støtte til Ukraina og kombinert dette med norske flagg, teksten "Norge" (kan ikke velge "Norway") for å vise at jeg er norsk. Russerne har vist godvilje og latt meg vinne når jeg har overtaket. Nå er det høst og straks tid for å gjøre endringer, hvis man føler for det. Spent på om det blir like mye russisk innhold utover høsten osv, eller om de tenker at det ikke er verdt det, at motstanderne behandler dem verre enn andre, kanskje de får litt forskjellige mld tilsendt osv. Spillutgiveren har begrenset tilgangen på russiske flagg/logoer og det er ikke utenkelig at det blir fjernet helt denne høsten. Tror egentlig at det er mer enn femti prosent sikkert at det russiske innholdet forsvinner helt, men dette er en problemstilling inntil endringene nå i høst. Anonymkode: e2a57...5f8 1
AnonymBruker Skrevet 16. september 2022 #2 Skrevet 16. september 2022 Hvorfor skal bruken av russiske flagg osv. bli sett på som noe negativt? Russere er folk som lever sine egne liv akkurat som oss, så hvorfor skal de plutselig "ikke finnes" nå? Mange folk bruker slike forkortelser (PL, HUN, FR) i navna sine for å kanskje møte på folk fra samme land, eller fordi de er unge og ikke kommer på noe bedre å skrive (kanskje navnet var tatt, hvem veit). Hatet mot det russiske folk må seriøst slutte. De er helt vanlige folk som har lov til å være født og snakke sitt eget språk uten av det skal være noe annerledes enn om nordmenn hadde gjort det samme Anonymkode: db4b4...819 2
Woah0 Skrevet 16. september 2022 #3 Skrevet 16. september 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hvorfor skal bruken av russiske flagg osv. bli sett på som noe negativt? Russere er folk som lever sine egne liv akkurat som oss, så hvorfor skal de plutselig "ikke finnes" nå? Mange folk bruker slike forkortelser (PL, HUN, FR) i navna sine for å kanskje møte på folk fra samme land, eller fordi de er unge og ikke kommer på noe bedre å skrive (kanskje navnet var tatt, hvem veit). Hatet mot det russiske folk må seriøst slutte. De er helt vanlige folk som har lov til å være født og snakke sitt eget språk uten av det skal være noe annerledes enn om nordmenn hadde gjort det samme Anonymkode: db4b4...819 Fordi Putler er en kødd og autokrater er ikke noe jeg gidder å støtte 1
AnonymBruker Skrevet 16. september 2022 #4 Skrevet 16. september 2022 Woah0 skrev (1 time siden): Fordi Putler er en kødd og autokrater er ikke noe jeg gidder å støtte Men Zelensky støttes fullt selv om han lot ukrainere bli myrdet i gatene i 8 år fordi de ønsket selvstendighet, vekk FRA ham? Innrøm at vesten er hjernevasket til å tro at Putin er verdens verste. Russland har aldri gjort Norge noe, tvert imot. Men fordi USA sier at de er slemme, så må vi tro på det også, tydeligvis. Mange ukrainere drømmer om ny sovjetunion, mens USA (med NATO på slep) ønsker å fjerne all konkurranse Anonymkode: db4b4...819
Woah0 Skrevet 16. september 2022 #5 Skrevet 16. september 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Men Zelensky støttes fullt selv om han lot ukrainere bli myrdet i gatene i 8 år fordi de ønsket selvstendighet, vekk FRA ham? Innrøm at vesten er hjernevasket til å tro at Putin er verdens verste. Russland har aldri gjort Norge noe, tvert imot. Men fordi USA sier at de er slemme, så må vi tro på det også, tydeligvis. Mange ukrainere drømmer om ny sovjetunion, mens USA (med NATO på slep) ønsker å fjerne all konkurranse Anonymkode: db4b4...819 Ok Kremlin bot. Håper rublene betaler godt. 1
AnonymBruker Skrevet 16. september 2022 #6 Skrevet 16. september 2022 Følg de uskrevne reglene du, og behandle russiske spillere på lik linje med andre spillere. Anonymkode: d0020...d47 1
AnonymBruker Skrevet 16. september 2022 #7 Skrevet 16. september 2022 Jeg ville ansett de som brukte flagget for å støtte det russiske regimet ja. Da hdde det vært noe annet om de brukte dette flagget: https://www.theguardian.com/world/2022/apr/03/red-is-dead-russian-anti-war-protesters-fly-a-new-flag-for-peace Anonymkode: 268f7...397 1
AnonymBruker Skrevet 18. september 2022 #8 Skrevet 18. september 2022 AnonymBruker skrev (På 16.9.2022 den 19.38): Følg de uskrevne reglene du, og behandle russiske spillere på lik linje med andre spillere. Anonymkode: d0020...d47 Hvorfor det, når de bruker russiske effekter som man kan bytte ut med noe annet på null komma niks? Dette er ikke tiden for å flash'e at man er russer, og jeg tolker i hvert fall dette som en støtte til Russlands krigføring i Ukraina. Anonymkode: e2a57...5f8
AnonymBruker Skrevet 18. september 2022 #9 Skrevet 18. september 2022 On 9/16/2022 at 7:33 PM, AnonymBruker said: Men Zelensky støttes fullt selv om han lot ukrainere bli myrdet i gatene i 8 år fordi de ønsket selvstendighet, vekk FRA ham? Anonymkode: db4b4...819 Hva mener du? Han har jo ikke vært president i mer enn et par år. Ansvarliggjør du ham for vanstyret landet hadde FØR han ble valgt inn, som han ble valgt nettopp for å stoppe? Anonymkode: d1976...fd0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå