AnonymBruker Skrevet 15. september 2022 #1 Skrevet 15. september 2022 Er så lei av meg selv og at jeg enda ikke klarer å blokkere ut tankene på hva kjæresten gjorde før han møtte meg. Rasjonelt sett vet jeg jo at han ikke har tenkt å gå tilbake noen av de han datet før, men tankene på det han har gjort med andre gjør veldig vondt. Vært sammen i tre år, i begynnelsen av forholdet (før jeg ble veldig forelska) fortalte han litt om tidligere forhold. Men ikke lenge etter, da jeg falt mer og mer for han, ble informasjonen om disse tidligere relasjonene vondere og vondere å tenke på. Det ble etterhvert kilde til flere krangler, som jo er idiotisk fordi han kan jo ikke klandres for å ha møtt kvinner før han engang visste at jeg eksisterte. Og så ble det enda verre noen måneder ut i forholdet, da to kvinner han hadde datet et år og tre år før vi møttes, kontaktet meg og var tydelig etter å såre/ødelegge. Han er en mann som dessverre har hatt mange kjærester og mange "friends with benefits." Han er attraktiv, smart og morsom, har en god jobb, veldig....magisk på en måte. Når vi er sammen føler jeg det som om verden rundt forsvinner. Men, med ujevne mellomrom plages jeg av tankene på det han har fortalt om andre, og også veldig det disse to kvinnene skrev til meg. Den ene av dem virket litt besatt, har tydeligvis fulgt med på hvem han møter, er venn med - og hvem han har som kjæreste. Hun skrev til meg bl.a. at de hadde hatt "mye og fantastisk sex" at de hadde masse felles interesser, hun påstod at de skulle bli gamle sammen, at det bare var tilfeldigheter - og en annen dame han datet -som gjorde at det ikke ble de to. Hun sa at hun gjerne kan ha sex med han igjen, at han er "god i senga." Det er sånne ting som har brent seg fast. Har snakket om dette temaet sammen mange ganger, han mener at disse som kontaktet meg overdriver, at de har romantisert han i ettertid, at han ikke er interessert i dem, ikke har kontakt med dem og ikke ønsker det. Likevel, det er så sårende det spesielt hun ene skrev, og tanken på de andre han har møtt. At andre kvinner har fått nyte oppmerksomheten hans, at han har kost seg med andre. Skulle ønske vi hadde møttes for 15 år siden, 20 år siden, så jeg hadde sluppet mange av disse tankene. Hvordan takle sjalusi pga. ting som er skjedd i fortiden? Han er en fantastisk kjæreste og mann, han har aldri vært utro og vi har en fin nærhet og sterke følelser i forholdet. På tross av det, kjenner jeg på en usikkerhet pga. fortiden, tenker stadig vekk på om han likte de andre bedre enn meg, om jeg bare er en trøstepremie? At han når som helst kan fortsette med en av de andre, spesielt hun som virker litt besatt av han fremdeles? Hadde han det mer gøy med de andre, er jeg kjedeligere? Skulle han ønske jeg var en annen? Har lest at dette kalles retroaktiv sjalusi, og det er så plagsomt å ha disse følelsene. Kranglene er så unødvendige, han blir irritert, forståelig nok, over å bli angrepet for noe han gjorde før vi møttes som jo ikke var noe galt, han har ikke gjort noe unormalt, men for meg sårer det meg å vite om disse tingene. Hvordan bli kvitt sånne følelser? Frykter de kan ødelegge veldig mye, kanskje hele forholdet, om jeg ikke klarer å slutte å initiere krangler og føle meg trist og såret pga. fortiden hans. Anonymkode: f60f8...e3d 2
AnonymBruker Skrevet 15. september 2022 #2 Skrevet 15. september 2022 Det høres mer ut som at kjæresten din har noen svinn på skogen fra etter dere ble sammen. Hva skrev de to damene han påstod at han datet før, som kontaktet deg to måneder inn i forholdet? Det er ikke vanlig å ta kontakt på den måten for å sabotere men for å opplyse nye dame om hvordan han holder på om han datet alle tre mens han var sammen med deg. Anonymkode: 2cf55...66d 2
AnonymBruker Skrevet 15. september 2022 #3 Skrevet 15. september 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det høres mer ut som at kjæresten din har noen svinn på skogen fra etter dere ble sammen. Hva skrev de to damene han påstod at han datet før, som kontaktet deg to måneder inn i forholdet? Det er ikke vanlig å ta kontakt på den måten for å sabotere men for å opplyse nye dame om hvordan han holder på om han datet alle tre mens han var sammen med deg. Anonymkode: 2cf55...66d Det var omtrent ett år siden sist han datet noen før jeg møttes, så nei, datet ikke noen mens/etter vi møttes. Heldigvis, det hadde jeg nok ikke taklet i det hele tatt. Anonymkode: f60f8...e3d
AnonymBruker Skrevet 15. september 2022 #4 Skrevet 15. september 2022 Tipper du ikke helt kjøper at han har lagt så lite i de gamle forholdene som han sier, men at du mistenker at han enten var usedvanlig skjødesløs eller impulsiv og glemsk. Det er jo heller ikke sannsynlig at flere damer blir besatt på kort tid, om han ikke har følt noe for dem eller gitt inntrykk av det. Anonymkode: 0d8b2...d8a
AnonymBruker Skrevet 16. september 2022 #5 Skrevet 16. september 2022 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Tipper du ikke helt kjøper at han har lagt så lite i de gamle forholdene som han sier, men at du mistenker at han enten var usedvanlig skjødesløs eller impulsiv og glemsk. Det er jo heller ikke sannsynlig at flere damer blir besatt på kort tid, om han ikke har følt noe for dem eller gitt inntrykk av det. Anonymkode: 0d8b2...d8a Ja, tror du har rett her; det er vondt å tenke på at hva om han var mer investert i de forholdene enn han har sagt. Hva om det ikke er jeg som er den han liker best likevel? At han like så godt kunne ha vært sammen med en av de andre istedet? Men jo, det var en periode at han datet en kvinne, og så overlappet med en annen. Så de to kvinnene fikk en konflikt. Og mer enn et år etter det var over, møtte jeg han. Og så kontaktet først den ene, og så en annen meg. Det gjorde på en måte det hele mye verre for meg. Han er lett å bli forelska i, så at i alle fall den ene er besatt av han fremdeles er dessverre en mulighet. Anonymkode: f60f8...e3d
AnonymBruker Skrevet 16. september 2022 #6 Skrevet 16. september 2022 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Er så lei av meg selv og at jeg enda ikke klarer å blokkere ut tankene på hva kjæresten gjorde før han møtte meg. Rasjonelt sett vet jeg jo at han ikke har tenkt å gå tilbake noen av de han datet før, men tankene på det han har gjort med andre gjør veldig vondt. Vært sammen i tre år, i begynnelsen av forholdet (før jeg ble veldig forelska) fortalte han litt om tidligere forhold. Men ikke lenge etter, da jeg falt mer og mer for han, ble informasjonen om disse tidligere relasjonene vondere og vondere å tenke på. Det ble etterhvert kilde til flere krangler, som jo er idiotisk fordi han kan jo ikke klandres for å ha møtt kvinner før han engang visste at jeg eksisterte. Og så ble det enda verre noen måneder ut i forholdet, da to kvinner han hadde datet et år og tre år før vi møttes, kontaktet meg og var tydelig etter å såre/ødelegge. Han er en mann som dessverre har hatt mange kjærester og mange "friends with benefits." Han er attraktiv, smart og morsom, har en god jobb, veldig....magisk på en måte. Når vi er sammen føler jeg det som om verden rundt forsvinner. Men, med ujevne mellomrom plages jeg av tankene på det han har fortalt om andre, og også veldig det disse to kvinnene skrev til meg. Den ene av dem virket litt besatt, har tydeligvis fulgt med på hvem han møter, er venn med - og hvem han har som kjæreste. Hun skrev til meg bl.a. at de hadde hatt "mye og fantastisk sex" at de hadde masse felles interesser, hun påstod at de skulle bli gamle sammen, at det bare var tilfeldigheter - og en annen dame han datet -som gjorde at det ikke ble de to. Hun sa at hun gjerne kan ha sex med han igjen, at han er "god i senga." Det er sånne ting som har brent seg fast. Har snakket om dette temaet sammen mange ganger, han mener at disse som kontaktet meg overdriver, at de har romantisert han i ettertid, at han ikke er interessert i dem, ikke har kontakt med dem og ikke ønsker det. Likevel, det er så sårende det spesielt hun ene skrev, og tanken på de andre han har møtt. At andre kvinner har fått nyte oppmerksomheten hans, at han har kost seg med andre. Skulle ønske vi hadde møttes for 15 år siden, 20 år siden, så jeg hadde sluppet mange av disse tankene. Hvordan takle sjalusi pga. ting som er skjedd i fortiden? Han er en fantastisk kjæreste og mann, han har aldri vært utro og vi har en fin nærhet og sterke følelser i forholdet. På tross av det, kjenner jeg på en usikkerhet pga. fortiden, tenker stadig vekk på om han likte de andre bedre enn meg, om jeg bare er en trøstepremie? At han når som helst kan fortsette med en av de andre, spesielt hun som virker litt besatt av han fremdeles? Hadde han det mer gøy med de andre, er jeg kjedeligere? Skulle han ønske jeg var en annen? Har lest at dette kalles retroaktiv sjalusi, og det er så plagsomt å ha disse følelsene. Kranglene er så unødvendige, han blir irritert, forståelig nok, over å bli angrepet for noe han gjorde før vi møttes som jo ikke var noe galt, han har ikke gjort noe unormalt, men for meg sårer det meg å vite om disse tingene. Hvordan bli kvitt sånne følelser? Frykter de kan ødelegge veldig mye, kanskje hele forholdet, om jeg ikke klarer å slutte å initiere krangler og føle meg trist og såret pga. fortiden hans. Anonymkode: f60f8...e3d Hvorfor tenke at du er trøstepermie når du har så mange som er sjalu på deg? Du er jo queen i forholdt til de. Anonymkode: ff9d7...c46 1
AnonymBruker Skrevet 16. september 2022 #7 Skrevet 16. september 2022 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Hvorfor tenke at du er trøstepermie når du har så mange som er sjalu på deg? Du er jo queen i forholdt til de. Anonymkode: ff9d7...c46 Men han gav kanskje de andre den samme behandlingen før vi møttes. Kanskje jeg bare er en å kose seg litt med til han finner noen han liker bedre, virkelig vil ha? Føler litt at jeg muligens bare er den foreløpig siste i en lang rekke? Jeg spurte han en gang, tidlig i forholdet, hvor mange sexpartnere og kjærester han har hatt, og jeg slang ut "er det 40-50?" og han svarte "ja, kanskje noe sånt." Jeg synes det er veldig mye/mange. Hun ene som sendte meg meldinger, skrev også at han er "god i senga" og "han har hatt maaange." Det såret meg, og tenker på det stadig vekk. Anonymkode: f60f8...e3d 1
AnonymBruker Skrevet 16. september 2022 #8 Skrevet 16. september 2022 Har han forpliktet seg overfor deg da? Samboer, gift, barn? Anonymkode: 0d8b2...d8a
AnonymBruker Skrevet 16. september 2022 #9 Skrevet 16. september 2022 Men kjære vene TS. Jeg skjønner det er kjipt å bli kontaktet av tidligere flammer. Men du har jo skutt gullfuglen virker det som, det virker heller ikke som kjæresten din har gjort noe galt i forhold til deg. Men nå er du i ferd med å ødelegge både deg selv og forholdet. Du må søke profesjonell hjelp nå og få noen verktøy til å takle disse tankene. Anonymkode: 3bba9...f15 4 1
AnonymBruker Skrevet 16. september 2022 #10 Skrevet 16. september 2022 Det du må gjøre er å kjenne på følelsene du har i kroppen og tørre å romme dem. Da slutter de å styre historiene du lager omkring det her. Dette er din usikkerhet, ikke hans utroskap eller noe. Det handler om å tørre og klare og prioritere å gå inn i seg selv og kjenne følelsene fullt ut før du kan gå videre fra dem. Anonymkode: e4b59...2df
AnonymBruker Skrevet 16. september 2022 #11 Skrevet 16. september 2022 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Men kjære vene TS. Jeg skjønner det er kjipt å bli kontaktet av tidligere flammer. Men du har jo skutt gullfuglen virker det som, det virker heller ikke som kjæresten din har gjort noe galt i forhold til deg. Men nå er du i ferd med å ødelegge både deg selv og forholdet. Du må søke profesjonell hjelp nå og få noen verktøy til å takle disse tankene. Anonymkode: 3bba9...f15 Men er han egentlig "gullfuglen" når han har hatt så mange kvinner før meg? Det er vondt å tenke på dette. Og at to av disse kontaktet meg gjøre på en måte det hele mer ekte og påtrengende, som om det ikke lenger er/var bare han og jeg i forholdet -det er andre som har trengt seg inn i det. Anonymkode: f60f8...e3d 1
AnonymBruker Skrevet 16. september 2022 #12 Skrevet 16. september 2022 Dette har egentlig ingenting med kjærestens fortid. Det er fin dårlige selvfølelse og selvtillit dom lager problemer gir deg. Et stort bekreftelsesbehov og en utrygghet som ligger til grunn. Søk hjelp og terapi for dette. Det eneste som hjelper i lengden. Det er blir aldri nok bekreftelser for at du skal føle deg trygg. Det fungerer en liten stund og så slår usikkerheten til igjen Anonymkode: 9d3b7...823 2
AnonymBruker Skrevet 16. september 2022 #13 Skrevet 16. september 2022 AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Har han forpliktet seg overfor deg da? Samboer, gift, barn? Anonymkode: 0d8b2...d8a Nei, vi bor ikke sammen, er særboere. Ingen barn. Anonymkode: f60f8...e3d
AnonymBruker Skrevet 16. september 2022 #14 Skrevet 16. september 2022 Jeg skjønner usikkerheten din, men hva kan du egentlig gjøre? Fortid er fortid. Mannen min har også ei heftig "ex-liste" i tillegg til mye annet rart, men han er jo gift med meg nå. Tenker bare at han har rast i fra seg. Anonymkode: 693e4...758 2 1
AnonymBruker Skrevet 16. september 2022 #15 Skrevet 16. september 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Nei, vi bor ikke sammen, er særboere. Ingen barn. Anonymkode: f60f8...e3d Har dere snakket om framtiden? Anonymkode: 0d8b2...d8a
AnonymBruker Skrevet 16. september 2022 #16 Skrevet 16. september 2022 Du kommer til å ødelegge forholdet deres med denne usikkerheten din. Du bør be om profesjonell hjelp, til hvordan du skal takle dette. Og dette ligger kun på deg, ikke hans fortid. Du er usikker og det er viktig at du selv innser dette og får hjelp. Anonymkode: 6bca6...a4d 1 2
AnonymBruker Skrevet 16. september 2022 #17 Skrevet 16. september 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Du kommer til å ødelegge forholdet deres med denne usikkerheten din. Du bør be om profesjonell hjelp, til hvordan du skal takle dette. Og dette ligger kun på deg, ikke hans fortid. Du er usikker og det er viktig at du selv innser dette og får hjelp. Anonymkode: 6bca6...a4d Men når to(!) kvinner han tidligere har hatt forhold til kontakter meg, så betyr det vel kanskje at han fremdeles har minst to kvinner som bare venter på at han skal bli singel igjen. Føler det er et slags press, at noen har trengt seg inn i forholdet vårt. At jeg ikke er trygg egentlig. Hva om vi krangler, og disse to kanskje tar kontakt og noe starter igjen? Anonymkode: f60f8...e3d 1
AnonymBruker Skrevet 16. september 2022 #18 Skrevet 16. september 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Men er han egentlig "gullfuglen" når han har hatt så mange kvinner før meg? Det er vondt å tenke på dette. Og at to av disse kontaktet meg gjøre på en måte det hele mer ekte og påtrengende, som om det ikke lenger er/var bare han og jeg i forholdet -det er andre som har trengt seg inn i det. Anonymkode: f60f8...e3d Jeg synes ikke noen har trengt seg inn i forholdet deres når de er exer, ikke nåværende elskerinner. Hvis du ikke synes selv du har skutt gullfuglen og ikke greier å leve med fortiden hans så må du nesten bare gå. Anonymkode: 3bba9...f15 1
AnonymBruker Skrevet 16. september 2022 #19 Skrevet 16. september 2022 AnonymBruker skrev (57 minutter siden): Hva om vi krangler, og disse to kanskje tar kontakt og noe starter igjen? Anonymkode: f60f8...e3d Tror du at mannen din lar seg forføre av andre damer hvis forholdet ikke er perfekt? Anonymkode: 0d8b2...d8a 1
ClausSaus Skrevet 16. september 2022 #20 Skrevet 16. september 2022 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Er så lei av meg selv og at jeg enda ikke klarer å blokkere ut tankene på hva kjæresten gjorde før han møtte meg. Rasjonelt sett vet jeg jo at han ikke har tenkt å gå tilbake noen av de han datet før, men tankene på det han har gjort med andre gjør veldig vondt. Vært sammen i tre år, i begynnelsen av forholdet (før jeg ble veldig forelska) fortalte han litt om tidligere forhold. Men ikke lenge etter, da jeg falt mer og mer for han, ble informasjonen om disse tidligere relasjonene vondere og vondere å tenke på. Det ble etterhvert kilde til flere krangler, som jo er idiotisk fordi han kan jo ikke klandres for å ha møtt kvinner før han engang visste at jeg eksisterte. Og så ble det enda verre noen måneder ut i forholdet, da to kvinner han hadde datet et år og tre år før vi møttes, kontaktet meg og var tydelig etter å såre/ødelegge. Han er en mann som dessverre har hatt mange kjærester og mange "friends with benefits." Han er attraktiv, smart og morsom, har en god jobb, veldig....magisk på en måte. Når vi er sammen føler jeg det som om verden rundt forsvinner. Men, med ujevne mellomrom plages jeg av tankene på det han har fortalt om andre, og også veldig det disse to kvinnene skrev til meg. Den ene av dem virket litt besatt, har tydeligvis fulgt med på hvem han møter, er venn med - og hvem han har som kjæreste. Hun skrev til meg bl.a. at de hadde hatt "mye og fantastisk sex" at de hadde masse felles interesser, hun påstod at de skulle bli gamle sammen, at det bare var tilfeldigheter - og en annen dame han datet -som gjorde at det ikke ble de to. Hun sa at hun gjerne kan ha sex med han igjen, at han er "god i senga." Det er sånne ting som har brent seg fast. Har snakket om dette temaet sammen mange ganger, han mener at disse som kontaktet meg overdriver, at de har romantisert han i ettertid, at han ikke er interessert i dem, ikke har kontakt med dem og ikke ønsker det. Likevel, det er så sårende det spesielt hun ene skrev, og tanken på de andre han har møtt. At andre kvinner har fått nyte oppmerksomheten hans, at han har kost seg med andre. Skulle ønske vi hadde møttes for 15 år siden, 20 år siden, så jeg hadde sluppet mange av disse tankene. Hvordan takle sjalusi pga. ting som er skjedd i fortiden? Han er en fantastisk kjæreste og mann, han har aldri vært utro og vi har en fin nærhet og sterke følelser i forholdet. På tross av det, kjenner jeg på en usikkerhet pga. fortiden, tenker stadig vekk på om han likte de andre bedre enn meg, om jeg bare er en trøstepremie? At han når som helst kan fortsette med en av de andre, spesielt hun som virker litt besatt av han fremdeles? Hadde han det mer gøy med de andre, er jeg kjedeligere? Skulle han ønske jeg var en annen? Har lest at dette kalles retroaktiv sjalusi, og det er så plagsomt å ha disse følelsene. Kranglene er så unødvendige, han blir irritert, forståelig nok, over å bli angrepet for noe han gjorde før vi møttes som jo ikke var noe galt, han har ikke gjort noe unormalt, men for meg sårer det meg å vite om disse tingene. Hvordan bli kvitt sånne følelser? Frykter de kan ødelegge veldig mye, kanskje hele forholdet, om jeg ikke klarer å slutte å initiere krangler og føle meg trist og såret pga. fortiden hans. Anonymkode: f60f8...e3d Du kan ha sikret deg fyren "alle" vil ha? Her får du ikke i pose og sekk. En ting hadde vært om han hadde vært fyren som halve bygda hadde fått til sengs men ingen ville noe mer med. At alt du hadde sikret deg var andres forkastede sexleketøy. Men når det er snakk om forhold? Vel, folk har faktisk forhold. Og når tidligere damer er så sjalu på at du fikk ham at de kontakter deg? Altså på grensen til besatte? Han der bør du paradere rundt i triumf. Bare å gratulere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå