AnonymBruker Skrevet 15. september 2022 #1 Skrevet 15. september 2022 Jeg er i den situasjonen nå at jeg er gravid i uke 8 og er nettopp blitt sykemeldt pga diverse plager og belastende jobb. Jeg har ikke lyst til å fortelle familie og venner om graviditeten før tidligst uke 12. Hva gjorde dere i samme situasjon? Synes det er vanskelig å skjule en sykemelding… Anonymkode: 55515...6a1
AnonymBruker Skrevet 15. september 2022 #2 Skrevet 15. september 2022 Jeg skyldte på ryggen. Men mamma fikk vite det i uke 8, gadd ikke å skjule det for henne. Anonymkode: c677d...5b3
Sofakona Skrevet 15. september 2022 #3 Skrevet 15. september 2022 Si det rett ut at du er gravid...føler det p vente til uke 12 er ofte for da er man litt mer i sikkerhet...men man kan miste fra uke 8-38... Så si at du er gravid..mda slipper du å lage og vri deg unna situasjoner i 4 uker til 4
AnonymBruker Skrevet 15. september 2022 #4 Skrevet 15. september 2022 Utbrent?🤷♀️ Eller magesår? Anonymkode: c8f94...4ae
AnonymBruker Skrevet 15. september 2022 #5 Skrevet 15. september 2022 Du trenger ikke lyve. Du er ikke sykmeldt fordi du er gravid, men på grunn av div plager. Anonymkode: 8b35e...742
Pølsevann Skrevet 15. september 2022 #6 Skrevet 15. september 2022 Hvordan vet famiien din at du ikke er på jobb? De er jo bare å ikke snappe, sende bilder osv fra at du er hjemme i arbeidstiden? Bare la vær å si noe? 3
AnonymBruker Skrevet 15. september 2022 #7 Skrevet 15. september 2022 Pølsevann skrev (1 minutt siden): Hvordan vet famiien din at du ikke er på jobb? De er jo bare å ikke snappe, sende bilder osv fra at du er hjemme i arbeidstiden? Bare la vær å si noe? Ja, da blir det jo å la være å si noe, men å juge hvis vi kommer inn på temaet jobb. Mamma og søster jobber i samme bransje så vi kommer ofte inn på temaet. Anonymkode: 55515...6a1
AnonymBruker Skrevet 15. september 2022 #8 Skrevet 15. september 2022 Jeg fortalte min familie i uke 5-6 pga sykemelding Aldri skjønt poenget med å skulle skjule noe sånt for nærmeste familie… Anonymkode: 98480...5ef 1
AnonymBruker Skrevet 15. september 2022 #9 Skrevet 15. september 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg er i den situasjonen nå at jeg er gravid i uke 8 og er nettopp blitt sykemeldt pga diverse plager og belastende jobb. Jeg har ikke lyst til å fortelle familie og venner om graviditeten før tidligst uke 12. Hva gjorde dere i samme situasjon? Synes det er vanskelig å skjule en sykemelding… Anonymkode: 55515...6a1 Vanskelig å skjule en sykemelding for familien din? Jaha. Hvor involvert er din øvrige familie, i livet ditt - siden det er så vanskelig? Du trenger da ikke si noe til dem, lurer de hvordan dagen har vært sier du "helt vanlig, fin". Forstår ikke helt problemstillingen Anonymkode: 65395...02b
AnonymBruker Skrevet 15. september 2022 #10 Skrevet 15. september 2022 Må du si noe? Hold deg hjemme. Om du røper at du har gjort noe annet i "arbeidstiden", skyld på fleksitid, avspasering, en feriedag, hjemmekontor el. Alternativt søvnproblemer? Si legen har gitt deg sykemelding x uker. Anonymkode: 6f203...9be
AnonymBruker Skrevet 15. september 2022 #11 Skrevet 15. september 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Ja, da blir det jo å la være å si noe, men å juge hvis vi kommer inn på temaet jobb. Mamma og søster jobber i samme bransje så vi kommer ofte inn på temaet. Anonymkode: 55515...6a1 Du kan fremdeles snakke om jobb uten å si at du ikke har vært der Anonymkode: 1676c...689 2
AnonymBruker Skrevet 16. september 2022 #12 Skrevet 16. september 2022 Skyld på noe annet, som passer inn i din situasjon. Om det er hodepine, migrene, vond rygg, kne, svimmelhet, ingen som egentlig trenger å vite så mye. Jeg har tidligere hatt krystallsyken og skyldte på svimmelhet når jeg ble sykemeldt. Delvis sant, var ekstremt kvalm (kastet aldri opp), ble svimmel og måtte sove for å komme gjennom dagen. Hadde hjemmekontor i tillegg, så det gjorde det jo litt enklere. Anonymkode: 394fb...7bc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå