AnonymBruker Skrevet 15. september 2022 #1 Skrevet 15. september 2022 Jeg har en 10 måneder gammel baby som plutselig har startet å få noe som jeg vil beskrive som et form for «anfall». Det skjer gjerne i forbindelse med et måltid hvor han virker frustrert over å ikke få maten fort nok (han er veldig matglad) og han er på vei til å begynne å gråte, men i stedet for å bryte ut i gråt så stivner han med åpne munn og sammenknepet øyne akkurat som han skal gråte, men det kommer ingen lyd, og han holder pusten helt til han blir hvit i ansiktet og blå på leppene. Det varer ca 30 sekunder og så starter gråten og han virker helt normal igjen. Ellers virker han frisk og rask, men han har vært til oppfølging hos fysioterapi for noe forsinket motorisk utvikling det siste halve året. Er det noen som har opplevd det samme med barnet sitt og vet hva dette kan skyldes? Jeg har to barn fra før og det har aldri skjedd med noen av de. Anonymkode: 59113...012
IramnnA Skrevet 15. september 2022 #2 Skrevet 15. september 2022 Dette høres ut som affektanfall. Dattera mi hadde dette, og det er svært skremmende å være vitne til! Det er heldigvis noe de vokser av seg 🙂
AnonymBruker Skrevet 15. september 2022 #3 Skrevet 15. september 2022 Affektanfall Anonymkode: 7116a...837
AnonymBruker Skrevet 15. september 2022 #4 Skrevet 15. september 2022 Postet for tidlig. Affektanfall. Prøv å blåse han i ansiktet neste gang. Anonymkode: 7116a...837 1
AnonymBruker Skrevet 15. september 2022 #5 Skrevet 15. september 2022 Film anfallet og vis til lege. Anonymkode: 3fa29...193
AnonymBruker Skrevet 15. september 2022 #6 Skrevet 15. september 2022 Jeg har aldri hørt om effektanfall og tenkte straks på epilepsi. Om affektanfall er normalt hos små barn er det sikkert det. Anonymkode: d523d...952
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå