Gå til innhold

Far introduserer nye

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og barnefar hadde en avtale på at det skulle gå minst 6 måneder før man introduserer nye for barna. Dette holder han ikke og introduserer etter knapt en uke. Dette gjelder med flere også, da forholdet ikke varer. Jeg introduserte ikke min mann før det hadde gått tid. Er det noe jeg kan gjøre i situasjonen? Han har vært med rusmisbrukere og det hele. Vondt i magen for å sende barnet avgårde.

Anonymkode: 22b19...fe2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lite du kan gjøre, dessverre. 

Anonymkode: dae59...917

• Liker 1
Skrevet

Jeg tenker det er slik fars liv er. Du klarer ikke endre det.

• Liker 1
Skrevet

Du får kanskje ikke gjort noe med far, men du kan snakke med barna om dette, la de åpne seg til deg uten at du snakker stygt om far. De ser og skjønner jo hva som skjer.

Anonymkode: c8ee1...ff3

• Liker 1
Skrevet

Hva tenker du selv du kunne gjort?

Beste rådet er fra anonym ff3. Snakk med barna om det, uten å snakke stygt om far. 

Anonymkode: fdaa9...436

Skrevet

Nei, det er ikke stort man kan gjøre med det.

Vi hadde også en slik avtale, dog MYE strengere og over lengre tid. Jeg holdt meg til den, selv om det i etterkant var dumt.

Slike avtaler er uansett ikke rettskraftige. Er man skilt, så har man ikke slik bestemmelsesrett over eksen. 

Anonymkode: b18ad...f2b

Skrevet

Hva er problemet? Mennesker kommer og går, sånn er livet. Hvorfor skal ikke barna lære seg dette?

Anonymkode: 24b7c...6bb

• Liker 1
Skrevet

Din påvirkningskraft ovenfor barnefar tok slutt den dagen dere skilte lag. Dette inkluderer retten til å bestemme hvordan ting er i hjemmet hans.

Nå spørs det hvor gamle barna er men snakk med de utne å dømme og uten å snakke ned barnefar. De forstår mye. Det de trenger er knagger å henge ting på og relatere det til.

Skrevet

Veldig enig med Snublefot. Du har selvfølgelig ingen bestemmelsesrett overfor barnefar, og han har ingen overfor deg. Snakk med ham på en rolig, fornuftig og ikke-dømmende måte, men om han ikke er enig med deg er det ikke mer du kan gjøre.

Anonymkode: 95ebf...555

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...