Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg er gravid i 9 uke og sliter veldig med maten. Jeg føler meg mye kvalm, men det går i bølger. Det rare er at jeg ikke har lyst på noe ordentlig mat. Junkfood, kjeks, snop, brus sjokolademelk, frokostblanding med mye sukker derimot... Men bare tanken på mange av de sunne middagsrettene jeg likte godt før byr meg i mot. Jeg klarer stort sett å lage middag hver dag, men ender ofte opp med å kaste restene fordi jeg ikke klarer å spise det flere dager på rad. 

Noen som hadde det på samme måte? Noen tips til hvordan man finner sunn mat man klarer å spise? Jeg synes dette er veldig vanskelig, siden jeg alltid har hatt god matlyst og likt å lage mat hjemme. Nå har jeg bare lyst på McDonalds... 

Anonymkode: 4d907...375

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg var helt lik, måtte bare spise det jeg orka tanken på😂 kvalmen gikk over i uke 12 og jeg spiser nå helt normalt igjen 👌🏽

Skrevet

Spis der du vil...jeg gikk ned 20 kg med min datter pga sykdom jeg har. Spiste lite og skikkelig usunt.  Hun er 4 og og lite troll idag he he

Skrevet

Spis det du har lyst på.

Anonymkode: 1297d...2c2

Skrevet

Jeg hadde matlyst, men ikke alt som fristet. Ble en del yoghurt, smoothie og rundstykker med digg pålegg i stedet for middag. Mest sannsynlig bedrer matlysten seg om noen få uker. 

Hva med å lage toast til middag? Ost og skinke eller kylling? Grovbrød om du ønsker. Eller karbonadesmørbrød. Det er hvert fall litt sunnere enn McDonald's.

Anonymkode: 75fce...721

Skrevet

Samme her..

Jeg har bare lyst på dritt, og salami.

Spiser det jeg har lyst på, siden det ikke blir så mye på en dag så er det bedre med det lille man vil ha. Så får man håpe kvalmen går over om et par uker!

Anonymkode: cdcad...7a4

Skrevet

Det er helt vanlig med aversjoner mot mat man til vanlig liker godt, og cravings på ting man ikke vanligvis spiser. 

I begge mine svangerskap fikk jeg vill craving etter rødvin (som jeg til vanlig aldri drikker) og lakris (som jeg synes er meh til vanlig), og kastet nesten opp bare ved tanken på pærer (yndlingsfrukten min) og kaffe (der kastet jeg opp av lukten..). 

Spis det du klarer av næringsrik mat. Selv om du craver drittmat, så begrens deg, med mindre du faktisk sliter så mye med å få i deg nok næring at du går ned i vekt. 

Det er ikke lett å komme med generelle råd om hva du kan spise, for dine aversjoner er ikke nødvendigvis de samme som jeg hadde. 

Anonymkode: 3b259...b5d

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...