Gå til innhold

Bare jeg som ikke liker at folk drasses med seg bikkja si når man inviterer dem?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hater ikke hunder men er ikke særlig begeistra  for dem og respekterer at andre er. Jeg er mild allergisk mot hunder og ønsker dem ikke hjemme hos meg vi en venn med hund skal/vil besøke meg.

En venninne av fikk en gang ta med seg sin malteser hos meg siden hun var allerede ute med den.. aldri mer.. «ja hunden er jo allergivennlig!» allergi vennlig my ass reagerte jo på den hunden også.. og hun ble litt små fornærmet da jeg jaget hunden ut av sofaen da den er vant til og sove på sofaen hennes hjemme. Og den var så «gla» at den tisset inne i huset mitt.. da ba jeg henne om hun plis kunne ta hunden ut i hagen.. så aldri mer nå møtes vi ute på cafe en gang i blant men sånn får det være..

aldri noe mer hund på besøk i mitt hus..

Anonymkode: 239fd...392

• Liker 7
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Folk gjør da ikke det? Og kommer de på døren sier man bare. «Å, du har med hund. Da antar jeg du må gå tur med den underveis? Legg den i bilen/på altanen»

Ønsker de ta med hunden inn? Si nei. Det er ikke det minste vanskelig. Hva tenker du skal skje? At de pusser hunden på deg og tvinger seg inn?

Anonymkode: 872c0...048

Skrevet

Si at du ikke vil ha hund på besøk da? Problem løst.

Jeg har hunder selv, men mine venner tar det ikke som en selvfølge at deres hunder får bli med hit. De spør alltid først, på samme måte som jeg spør før jeg tar med mine til andre. Det er normal folkeskikk.

• Liker 6
Skrevet

Jeg ville i hvert fall gi deg heftig forståelse om du bodde på ett rom og kjøkken og din venn/venninne tok med seg sin st,bernard hund...

Skrevet

Jeg vil gjerne ha hunder på besøk, men ikke barn 😂😂

Anonymkode: ba033...41c

• Liker 16
  • Hjerte 1
Skrevet

Her kommer moren til samboeren min med hund selv om hun har fått beskjed om å ikke ta med. Og tar den inn uansetthva jeg sier. Samboer ønsker heller ikke hunden inn. Hun tar den også opp i sofaen selv om jeg ber om å la vere

Anonymkode: b9f4e...a49

Skrevet

Du ga henne lov til å gjøre det da. Du kunne bare ha sagt nei.

Anonymkode: 36c36...b1b

• Liker 3
Skrevet

Jeg forstår ikke tittelen, hovedinnlegget eller problemstilling din. Du inviterte en venninne på besøk med hund, siden de var ute på tur. Nå stiller du spørsmålet om folk liker at man drasser med seg hunden sin når man inviterer dem?….

Anonymkode: fc7a7...c81

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg vil ikke ha hund på besøk, og har derfor aldri hatt hund hjemme. 

Uten at dette noensinne har vært et problem. 

Du må være tydeligere. Ikke bare anta at folk skjønner alt av seg selv

Anonymkode: aaded...c9a

Skrevet

Hvis man inviterer noen på besøk så betyr det ikke automatisk at hun og barn er invitert. Vi liker hunder, men svigers tar ikke alltid med hunden inn, ligger på verandaen eller i bilen, men må sees til litt vel ofte…… Ikke alle hunder jeg hadde satt pris på å få inn.  Synes man skal først anta at man ikke kan ta med hund og kun ta den med om hunden eksplisitt har blitt invitert med. 

Anonymkode: b0397...5fc

Skrevet

Her har vi katt som skal få slippe å føle seg redd i eget hus, så det er uaktuelt å la hunder få komme inn uansett, men vi har heldigvis ikke noen i omgangskretsen som tenker at det er en selvfølge at hunden skal være med inn. Håper folk har såpass sosiale antenner at de i det minste SPØR før de tar med seg hunden sin bort til folk

Anonymkode: ebc16...c10

• Liker 1
Skrevet

Verste ufrivillige hundebesøk jeg vet om: Dama mi ba instendig en litt perifer venninne om ikke å ta med seg hunden på besøk. En stor Schæfer som dertil var ganske kjent for å utagere mot andre hunder. Og som ikke det var nok så hadde vi nylig tatt i mot en liten omplasseringshund som var overall engstelig og ikke minst hylende redd for store hunder.

Fint, likevel står denne duste venninnen på døra med Schæferen uten bånd ved siden av seg. Inne fra stuen har vår lille hund merket seg faren og begynner å bjeffe hysterisk. Dermed bykser dette svære beistet vekk fra eier, rett forbi dama mi og rett i attakk-modus mot stuen og vår hund. Vår hund hyler av redsel, men kjæresten min, en vever skapning men kjapp, snur seg brått på løp mot Schæferen i stuen, får klypetak med begge hender og hiver dyret faenivold inn mot veggen.

Hun ber venninnen ta med seg dyret å komme seg til hælvete ut. Det ble kun ett lite bitemerke på vår hund pga av hurtig og konsekvent inngripen fra kjæresten. Jeg var ikke selv hjemme da dette hendte men fikk passe hakeslepp av historien.

Historien hørtes nesten ikke troverdig ut. Men er det noen jeg tror på så er det dama mi.. Jeg ble litt stolt faktisk.

• Liker 4
  • Hjerte 3
Skrevet

Hvis du er allergisk er jo det grunn nok til å ikke slippe bikkja inn i huset ditt. Jeg pleier å dra samme unnskyldning selv, selv om jeg ikke er allergisk 😜 vil ikke ha riper i parketten, pels i sofaen og e-coli på gulvet 😛

Anonymkode: cd006...553

• Liker 4
Skrevet

Jeg synes det er bare koselig. :) 

Anonymkode: 7c5a7...97f

Skrevet

Det er helt greit men da må jo du gi beskjed når du inviterer folk at de kan ikke ha med hunden

Anonymkode: be06e...ca2

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det er helt greit men da må jo du gi beskjed når du inviterer folk at de kan ikke ha med hunden

Anonymkode: be06e...ca2

Forventer at folk spør først altså. Bare fordi jeg har hest så tror jeg da ikke at folk automatisk synes det er greit at jeg tar med den om de ikke sier det motsatte. 

Anonymkode: 06e66...b52

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet

Det er utrolig frekt å dra med seg hund på besøk til andre... Hater det

Anonymkode: be1de...218

• Liker 4
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er utrolig frekt å dra med seg hund på besøk til andre... Hater det

Anonymkode: be1de...218

Enig da man inviterer personen og ikke hunder, forventer samme om folk skal ha med seg barn at de spør først.. 

men opplever at folk tar med seg mest bikkjene en ungene sine fordi ungene er hjemme med pappaen ellers

Anonymkode: 239fd...392

Skrevet

Det bør være en selvfølge at man ikke tar med hund på besøk før man har grønt lys fra de man skal besøke. Hadde vell ikke sagt nei til besøk av hund, men kan hende den måtte stått i hage eller gang om den ikke gikk overens med min. Jeg mener man mangler noe mellom øra viss man ikke respekterer ønskene til de man skal besøke. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...