Gå til innhold

Hormonene

Anbefalte innlegg

Skrevet

Disse hormonene som boblet gjennom hele svangerskapet, når blir man kvitt dem etter fødsel? jeg fødte for 4 mnd siden... men det bobler altfor mye her syns jeg. Er det noen erfaringer å høste hos dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heia

Håper ikke hormonene gjør deg alt for bekymret. Du skriver ikke hvordan hormonene bobler hos deg.

Så mitt svar blir vell egentlig mer en fortelling om meg.

Jeg hadde lite å ingen "hormoner" de siste 6mnd av svangerskapet men du kan tro jeg fikk det igjen når arvingen var født.

For det meste var det for meg slik at det minste triste tilfelle gjorde at jeg hadde lyst å begynne å skrike.

Det gikk flere måneder, men det roet seg etter hvert. Selv nå 5 år etter er jeg i perioder lettere emosjonell enn før fødselen, men MEN jeg er også blitt mye tøffere å stå på mitt. Da mener jeg å stå for det jeg selv mener er riktig, rettferdig og fornuftig for meg og mine. Slik var det ikke før. Mest emosjonell er jeg når ting har buttet i mot og jeg er sliten.

Fødselen forandret meg på mange vis. Tror jeg er blitt mye mer forståelsesfull og har mer empati ovenfor andres situasjoner enn før.

Lykke til og håper du kommer styrket ut av det. :klem:

Skrevet

Beklager den korte introduksjonen... men det handler akkurat om det du har opplevd.. Jeg gikk fra å være den tøffe jenta til omtrent ikke tåle noe som helst i svangerskapet og dette er også tilfellet idag.. Blir fortere lei meg, og du verden så forbanna jeg kan bli... akkurat som tålegrensen har forsvunnet. Jeg har også vært innmari sliten etter fødselen og første barnet går man litt på nåler og litt bekymret for om jeg blir en god mor og får det til osv.. alt i alt så kommer det sånne dager jeg må ha utløp og ikke klarer å holde igjen for tårer eller kjefting. Jeg bruker også all energi på at junior skal ha det bra og viser en blid side til han og så kommer utløpet på alle andre rundt meg.. Syns avogtil dagsformen min er i drøyeste laget. sukk..

Skrevet

Er du sikker paa at det ikke er postnatal depresjon du har?

Skrevet (endret)

Har du tatt det opp med helsestasjon, eller lege?

Kan være fødseldepresjon vet du ;)

Endret av Stjerne˜
Skrevet

Glemte å gi deg en :klem: håper du kommer deg oppå :)

Skrevet

trøste å bære... er det sånn fatt at med engang jeg letter hjertet for et "sukk" så er det så dramatisk som depresjon???

nei og nei ..

bare lurte på om andre hadde historier med svangerskapshormoner etter fødsel jeg..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...