Gå til innhold

Ingen livslyst - depresjon?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er man deprimert dersom en egentlig bare har lyst til å være død?

Altså dersom man har jobb, hus, bil, mann, barn og venner, egentlig alt på stell, men samtidig kjenner på en følelse av å ønske å være død, er man deprimert da? Eller kan man ha slike følelser selv om man ikke er deprimert?

Anonymkode: d2b16...107

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vil si at man er deprimert da ja. 

Jeg har hatt to runder på antidepressiva på grunn av dette. Det hjalp. 

Anonymkode: eb7d9...a62

Skrevet

Jeg har også sånne dager. Ikke hver dag, men noen dager er jeg bare psykisk utkjørt.

Anonymkode: 355a4...6d7

Skrevet

Jeg mener at det kommer an på lengden av det tunge man føler. En dag eller to, det skjer innimellom for mange, men hele tiden og lyst til å dø, da bør man søke hjelp hos noen man kan prate seg tom hos og kanskje begynne på stabiliserende medisiner ved siden av. Snakk med fastlegen din. Det er ikke farligere enn når man har brukket benet, da får man på gips. Har man brukket viljen og livsgnisten, så kan medisin være det rette. Snakk med fagfolk. :dagens-rose: :) 

• Hjerte 2
Skrevet

Jeg har følt på dette lenge, veldig lenge.  Jeg har fått behandling for depresjon en gang tidligere, men da føltes ting litt annerledes, litt mørkere og jeg var mer trist. Da var det vanskelig å fungere i hverdagen. 

Nå er jeg mer likegyldig og jeg føler at alt  bare er meningsløst. Jeg føler at jeg bare eksisterer, men ikke lever, på en måte.

Anonymkode: d2b16...107

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...