AnonymBruker Skrevet 15. september 2022 #1 Skrevet 15. september 2022 Jeg er student og er egentlig i praksis i faget jeg tar nå, jeg har 2mnd igjen av praksis og får godkjent faget etter dette. Ble uplanlagt gravid og er konstant kvalm. Vet ikke hvordan jeg skal få fullført dette, og forstår selvsagt at helsa må komme først. Jeg ønsker å gjøre ALT jeg kan for å få gjennomført dette, hvertfall når jeg allerede har gjennomført 1/3 del av praksis. Noen råd og tips? Noen som har vært gjennom det samme? Anonymkode: 0c2b6...25c 1
AnonymBruker Skrevet 15. september 2022 #2 Skrevet 15. september 2022 Dessverre ikke noe noen kan gi av råd, da kvalmen vil være der uansett, det er ikke styrt av noe:/ du kan jo snakke med lege om kvalmestillendes eventuelt? Lykketil, hilsen student selv som prøver å få det til å gå rundt! Anonymkode: 8182a...5c6 1
AnonymBruker Skrevet 16. september 2022 #3 Skrevet 16. september 2022 Jeg ville prøvd å få tilrettelegging hvis det er såpass ille, men har ikke studert selv enda så jeg vet ikke om det går an når man er i praksis. Nå vet jeg ikke hvor langt du er på vei, men kan godt hende at kvalmen snur. Jeg var konstant sengeliggende og kvalm hver dag fra uke 5 til 12, da gikk det plutselig over, kjente ikke særlig mye til det. Prøv å få tak i postafen (?), småspis ofte. Ritz, knekkebrød, og frukt reddet meg - klarte ikke tanken på annen mat.. Kan også ta kontakt med fastlegen, tror det er mulig å få skaffet noen piller for kvalme dersom det er såpass ille! Lykke til ❤️ Anonymkode: 08420...b0f 1
Twilight_Sparkle Skrevet 16. september 2022 #4 Skrevet 16. september 2022 Kom deg til legen og få resept på kvalmestillende! Ingen grunn til å lide og måtte utsette studier når det fins hjelp å få! 1
Kvinne87Rogaland Skrevet 16. september 2022 #5 Skrevet 16. september 2022 Kjøp vitamin B6 (pyridoksin) på apoteket og ta 40 mg morgen og kveld. Det er ufarlig å ta, og hjalp for meg! Kan ihvertfall ikke skade 😊 https://www.helsebiblioteket.no/pasientinformasjon/gynekologi/gode-rad-om-svangerskapskvalme 1
AnonymBruker Skrevet 16. september 2022 #6 Skrevet 16. september 2022 Kvinne87Rogaland skrev (3 timer siden): Kjøp vitamin B6 (pyridoksin) på apoteket og ta 40 mg morgen og kveld. Det er ufarlig å ta, og hjalp for meg! Kan ihvertfall ikke skade 😊 https://www.helsebiblioteket.no/pasientinformasjon/gynekologi/gode-rad-om-svangerskapskvalme «Kan ikke skade», man skal ikke ta vitaminer uten å sjekke med lege. Jeg vet også at vitaminer i nesten alle tilfeller er ufarlig å ta, men det er ingen grunn til at ts skal bruke penger på dette uten at en medisinsk utdannet fagperson har sagt det, så medisinsk råd er undøvendig å komme med. TS: som nevnt over, snakke med legen din ❤️ Anonymkode: 8182a...5c6 2
AnonymBruker Skrevet 16. september 2022 #7 Skrevet 16. september 2022 Sjøsyke tabletter fungerte for meg. Finn fritt frem fra legen. Ville som du: gjort alt for å bli ferdig med praksis. Anonymkode: 855c8...8ac 1
AnonymBruker Skrevet 16. september 2022 #8 Skrevet 16. september 2022 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Jeg er student og er egentlig i praksis i faget jeg tar nå, jeg har 2mnd igjen av praksis og får godkjent faget etter dette. Ble uplanlagt gravid og er konstant kvalm. Vet ikke hvordan jeg skal få fullført dette, og forstår selvsagt at helsa må komme først. Jeg ønsker å gjøre ALT jeg kan for å få gjennomført dette, hvertfall når jeg allerede har gjennomført 1/3 del av praksis. Noen råd og tips? Noen som har vært gjennom det samme? Anonymkode: 0c2b6...25c Det er begrenset hvor mye det kan tilrettelegges i praksis, men jeg fikk justert noe på arbeidstidene siden jeg var mye alene med barnet mitt på ett år. Kan du høre med veileder? Hun/han vil kanskje vise større forståelse hvis vedkommende vet at du er gravid og kvalm. Ellers kontakt lege og be om kvalmestillende. Det finnes også massevis av kjerringråd, bare til å google! Anonymkode: 442e9...8d7 1
AnonymBruker Skrevet 16. september 2022 #9 Skrevet 16. september 2022 Jeg fikk flyttet min praksis til 3 uker senere enn jeg egentlig skulle ha den, da var formen mye bedre. Du kan ikke gjøre noe lignende? Anonymkode: 4636e...053 1
AnonymBruker Skrevet 16. september 2022 #10 Skrevet 16. september 2022 Takk for gode råd ❤️ Har fått kvalmestillende av legen nå som jeg skal prøve. Skal også fortelle veileder at jeg er gravid slik at jeg kanskje kan få litt tilrettelegging. Legen var skeptisk til å gi resept, da de vanligvis gir sykmelding i første omgang. Siden dette var snakk om en «kort» periode så fikk jeg det likevel. Håper tablettene redder ferien vår også 😂. Hvis det blir store problemer så skal jeg høre om jeg kan forlenge praksis med et par uker slik at jeg får flere dager med pause i mellom vaktene. Takk igjen 🥰 Anonymkode: 0c2b6...25c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå