AnonymBruker Skrevet 15. september 2022 #1 Skrevet 15. september 2022 Jeg er student og er egentlig i praksis i faget jeg tar nå, jeg har 2mnd igjen av praksis og får godkjent faget etter dette. Ble uplanlagt gravid og er konstant kvalm. Vet ikke hvordan jeg skal få fullført dette, og forstår selvsagt at helsa må komme først. Jeg ønsker å gjøre ALT jeg kan for å få gjennomført dette, hvertfall når jeg allerede har gjennomført 1/3 del av praksis. Noen råd og tips? Noen som har vært gjennom det samme? Anonymkode: 0c2b6...25c 1
AnonymBruker Skrevet 15. september 2022 #2 Skrevet 15. september 2022 Dessverre ikke noe noen kan gi av råd, da kvalmen vil være der uansett, det er ikke styrt av noe:/ du kan jo snakke med lege om kvalmestillendes eventuelt? Lykketil, hilsen student selv som prøver å få det til å gå rundt! Anonymkode: 8182a...5c6 1
AnonymBruker Skrevet 16. september 2022 #3 Skrevet 16. september 2022 Jeg ville prøvd å få tilrettelegging hvis det er såpass ille, men har ikke studert selv enda så jeg vet ikke om det går an når man er i praksis. Nå vet jeg ikke hvor langt du er på vei, men kan godt hende at kvalmen snur. Jeg var konstant sengeliggende og kvalm hver dag fra uke 5 til 12, da gikk det plutselig over, kjente ikke særlig mye til det. Prøv å få tak i postafen (?), småspis ofte. Ritz, knekkebrød, og frukt reddet meg - klarte ikke tanken på annen mat.. Kan også ta kontakt med fastlegen, tror det er mulig å få skaffet noen piller for kvalme dersom det er såpass ille! Lykke til ❤️ Anonymkode: 08420...b0f 1
Twilight_Sparkle Skrevet 16. september 2022 #4 Skrevet 16. september 2022 Kom deg til legen og få resept på kvalmestillende! Ingen grunn til å lide og måtte utsette studier når det fins hjelp å få! 1