AnonymBruker Skrevet 15. september 2022 #1 Skrevet 15. september 2022 Min samboer over mange år flytter i helgen. Det er ikke noe som har vært ønsket fra min side. Jeg har tvert i mot ønsket at vi kan prøve å jobbe mer forholdet i stedet for å avslutte det. Jeg er litt rådvil på hva jeg skal gjøre når hun drar. Vi har nesten vært helt uatskillelige i alle de årene vi har vært sammen. Jeg vet ikke hvordan jeg skal klare å fylle det tomrommet etter henne. Jeg vet heller ikke hvordan jeg skal forholde meg til henne. Jeg har forsøkt å prate med henne om det, men får ikke noe klart svar tilbake. På den ene siden ønsker jeg å hjelpe henne å komme seg i orden i den nye boligen. Jeg elsker henne tross alt og vil at hun skal ha det bra, på den andre siden er jeg såret og lei meg fordi hun har sviktet meg. Jeg har likevel hjulpet henne mer enn kanskje mange andre hadde gjort i forbindelse med et brudd. Jeg er også redd for at hun skal ta opp kontakten med de hun har chatte med på sosiale medier som gjorde at det endte med brudd og krangel. Det er ekstra sårt hvis hun klarer å forlate meg og erstatte meg straks hun har flyttet. Da vil det føles som at jeg ikke har betydd noe for henne. Jeg håper egentlig at litt tid fra hverandre kan gjøre at vi finner sammen igjen, men jeg aksepterer ikke at hun dater eller har sex med andre for å finne ut om gresset er grønnere på den andre siden – for å så komme krypende tilbake. Jeg vet at slutt betyr at man kan gjøre det man vil, men hvis motivet for å gjøre det slutt er å ha sex med andre for å se om det finnes mer spennende menn det ute er jeg ikke med på notene. Jeg håper hun har lyst å møte meg etter hvert og gå på dater med meg for å se om det er noe å bygge videre på. Jeg er utrolig glad i denne damen og det er veldig vanskelig å tenke på at hun kanskje forsvinner helt ut av livet mitt. Hun har både vært kjæresten og bestevennen min. Vi har kunnet snakke om alt til og med etter det ble slutt. Anonymkode: 0f624...251 4
AnonymBruker Skrevet 15. september 2022 #2 Skrevet 15. september 2022 Det eneste du kan gjøre er å akseptere situasjonen. Å dvele ved det, sørge ved det, stresse med hvem hun har kontakt med, ringe henne, savne henne, angre osv leder ikke noe godt med seg men bare forverrer prosessen for deg. Aksepter det, ja nå har hun flytta ut og lukk det kapittelet av livet ditt og skriv videre på et helt nytt kapitel av livet Anonymkode: ba9e4...296 6 9
AnonymBruker Skrevet 15. september 2022 #3 Skrevet 15. september 2022 Hun har bestemt seg og det er ingenting du kan gjøre. Anonymkode: cad01...475 3
AnonymBruker Skrevet 16. september 2022 #4 Skrevet 16. september 2022 Dette er jo ganske klassisk. Mange menn ser ikke alvoret før dama flytter ut og da har hun allerede tenkt på dette lenge og lagt planer for hva hun vil. Helt enig i tankegangen din om at hun ikke bør få leve livet mens du sitter og venter. Dette høres ut som eksen til typen min. Hun flyttet ut og da han gikk videre for for (i følge henne) ble hun dritsur og forsøkte å lage problemer for ham. Tror det kan være narcissisme inne i bildet her også. Om hun har bestemt seg for å flytte, så lukk døra og lev livet selv også. Kutt all kontakt og ikke la henne leke med følelsene dine. Sjansen er stor for at hun kommer krypende tilbake når singellivet ikke er så bra som hun hadde tenkt. Anonymkode: e6896...fa1 5 1 1
AnonymBruker Skrevet 16. september 2022 #5 Skrevet 16. september 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Dette er jo ganske klassisk. Mange menn ser ikke alvoret før dama flytter ut og da har hun allerede tenkt på dette lenge og lagt planer for hva hun vil. Helt enig i tankegangen din om at hun ikke bør få leve livet mens du sitter og venter. Dette høres ut som eksen til typen min. Hun flyttet ut og da han gikk videre for for (i følge henne) ble hun dritsur og forsøkte å lage problemer for ham. Tror det kan være narcissisme inne i bildet her også. Om hun har bestemt seg for å flytte, så lukk døra og lev livet selv også. Kutt all kontakt og ikke la henne leke med følelsene dine. Sjansen er stor for at hun kommer krypende tilbake når singellivet ikke er så bra som hun hadde tenkt. Anonymkode: e6896...fa1 Neppe. Kvinner som har bestemt seg elsker å slippe å vaske hans klær, gjøre husarbeid han skulle tatt halvparten av (men selvfølgelig aldri gjorde) og de er som regel veldig fornøyde og trygge med valget sitt. Menn, derimot ... Anonymkode: cad01...475 10
AnonymBruker Skrevet 17. september 2022 #6 Skrevet 17. september 2022 AnonymBruker skrev (På 15.9.2022 den 16.50): Min samboer over mange år flytter i helgen. Det er ikke noe som har vært ønsket fra min side. Jeg har tvert i mot ønsket at vi kan prøve å jobbe mer forholdet i stedet for å avslutte det. Jeg er litt rådvil på hva jeg skal gjøre når hun drar. Vi har nesten vært helt uatskillelige i alle de årene vi har vært sammen. Jeg vet ikke hvordan jeg skal klare å fylle det tomrommet etter henne. Jeg vet heller ikke hvordan jeg skal forholde meg til henne. Jeg har forsøkt å prate med henne om det, men får ikke noe klart svar tilbake. På den ene siden ønsker jeg å hjelpe henne å komme seg i orden i den nye boligen. Jeg elsker henne tross alt og vil at hun skal ha det bra, på den andre siden er jeg såret og lei meg fordi hun har sviktet meg. Jeg har likevel hjulpet henne mer enn kanskje mange andre hadde gjort i forbindelse med et brudd. Jeg er også redd for at hun skal ta opp kontakten med de hun har chatte med på sosiale medier som gjorde at det endte med brudd og krangel. Det er ekstra sårt hvis hun klarer å forlate meg og erstatte meg straks hun har flyttet. Da vil det føles som at jeg ikke har betydd noe for henne. Jeg håper egentlig at litt tid fra hverandre kan gjøre at vi finner sammen igjen, men jeg aksepterer ikke at hun dater eller har sex med andre for å finne ut om gresset er grønnere på den andre siden – for å så komme krypende tilbake. Jeg vet at slutt betyr at man kan gjøre det man vil, men hvis motivet for å gjøre det slutt er å ha sex med andre for å se om det finnes mer spennende menn det ute er jeg ikke med på notene. Jeg håper hun har lyst å møte meg etter hvert og gå på dater med meg for å se om det er noe å bygge videre på. Jeg er utrolig glad i denne damen og det er veldig vanskelig å tenke på at hun kanskje forsvinner helt ut av livet mitt. Hun har både vært kjæresten og bestevennen min. Vi har kunnet snakke om alt til og med etter det ble slutt. Anonymkode: 0f624...251 Hei! dette høres ut som en lei situasjon- men litt likhetstrekk med situasjonen min. Bare at jeg er kvinnen som flyttet. Nå flyttet jeg grunnet noen konkrete ting hvor han hadde servert løgner og prioritert meg lite. ( ikke noe utroskap altså). Jeg flyttet men ga han sjansen til å forbedre seg. Han tenkte som deg , at jeg sikkert kom til å ta kontakt med alle mennene jeg hadde på snap, skulle ligge rundt osv. Så frustrerende når det ikke er fakta eller ønsker- er han jeg elsker, men måtte flytte ut da vi ikke var bra for hverandre lenger. Om det er noe trøst har det nå gått ett halvt år, og jeg har ikke en gang tenkt tanken på å treffe andre. Er han som har vert på date, gått mye ut, er på Tinder osv. vet han har følelser for meg, men han nekter å godta at han jeg forlot han( selv om det Aldri var intensjonen, gjorde det jeg tenkte var best for oss begge). Kan ikke love at din dame tenker som jeg har gjort, men det kan jo godt hende. Er faktisk ikke alle som bare vil ligge rundt, man trenger kanskje bare litt tid? Du er raus om du gir ho muligheten om ho en dag kommer tilbake, men ikke vent på det- se på det som en bonus om det skjer. håper det ordner seg for deg med eller uten henne! Anonymkode: 83333...8a8 1
AnonymBruker Skrevet 17. september 2022 #7 Skrevet 17. september 2022 AnonymBruker skrev (På 16.9.2022 den 2.12): Neppe. Kvinner som har bestemt seg elsker å slippe å vaske hans klær, gjøre husarbeid han skulle tatt halvparten av (men selvfølgelig aldri gjorde) og de er som regel veldig fornøyde og trygge med valget sitt. Menn, derimot ... Anonymkode: cad01...475 Jeg som mann har vært "husmoren" i forholdet. Jeg har tatt meg av mest husarbeid, handling, og annet praktisk. Hun har gjort litt, men føler jeg har gjort mest. Vi har bare en bil og det er jeg som disponerer den siden jeg jobber lengst unna. Hun hadde kort vei med buss/sykkel. Siden jeg disponerer bilen er det også jeg som gjør det meste av handlingen. Anonymkode: 40581...875 1
AnonymBruker Skrevet 17. september 2022 #8 Skrevet 17. september 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hei! dette høres ut som en lei situasjon- men litt likhetstrekk med situasjonen min. Bare at jeg er kvinnen som flyttet. Nå flyttet jeg grunnet noen konkrete ting hvor han hadde servert løgner og prioritert meg lite. ( ikke noe utroskap altså). Jeg flyttet men ga han sjansen til å forbedre seg. Han tenkte som deg , at jeg sikkert kom til å ta kontakt med alle mennene jeg hadde på snap, skulle ligge rundt osv. Så frustrerende når det ikke er fakta eller ønsker- er han jeg elsker, men måtte flytte ut da vi ikke var bra for hverandre lenger. Om det er noe trøst har det nå gått ett halvt år, og jeg har ikke en gang tenkt tanken på å treffe andre. Er han som har vert på date, gått mye ut, er på Tinder osv. vet han har følelser for meg, men han nekter å godta at han jeg forlot han( selv om det Aldri var intensjonen, gjorde det jeg tenkte var best for oss begge). Kan ikke love at din dame tenker som jeg har gjort, men det kan jo godt hende. Er faktisk ikke alle som bare vil ligge rundt, man trenger kanskje bare litt tid? Du er raus om du gir ho muligheten om ho en dag kommer tilbake, men ikke vent på det- se på det som en bonus om det skjer. håper det ordner seg for deg med eller uten henne! Anonymkode: 83333...8a8 Jeg prøver å vri hjernen min for å finne ut hva jeg kan ha gjort galt, men finner ikke så mye svar. Får heller ikke så mye feedback når jeg spør henne hva hun vil at jeg skal bli bedre på. Jeg føler grunnen til at det har skjært seg er fordi hun tolker ting jeg sier eller gjør på feil måte, også går hun rundt å tenker og grubler på det uten å prate med meg. Hun prater ikke med meg før det har gått for langt. Type jeg kan ikke bo sammen med deg fordi... Bare denne gangen gjorde hun alvor av det. Jeg har sagt til hun flere ganger at hun må si ting til meg eller spørre meg hvis det er noe hun lurer på eller er misfornøyd med. Jeg kan ikke skjerpe meg hvis jeg ikke vet at det er et problem. Jeg føler også at hun kjenner på dårlig samvittighet fordi hun har vært slem med meg, og sagt eller gjort dumme ting fordi hun feiltolket ting jeg har sagt eller gjort. Jeg har prøvd å si til henne at jeg elsker deg, og jeg er ikke sint eller sur på deg. At vi i stedet må snakkes sammen for å unngå at slike ting skjer. Jeg skjønner godt at hun blir sliten hvis hun hele tiden går rundt å tenker og analyserer ting, og samtidig føler at hun har dårlig samvittighet ovenfor meg. Hun sier selv at hun er frustrert over sin egen oppførsel ovenfor meg, og føler jeg trenger noe bedre enn henne. Anonymkode: 40581...875 1
AnonymBruker Skrevet 17. september 2022 #9 Skrevet 17. september 2022 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Jeg som mann har vært "husmoren" i forholdet. Jeg har tatt meg av mest husarbeid, handling, og annet praktisk. Hun har gjort litt, men føler jeg har gjort mest. Vi har bare en bil og det er jeg som disponerer den siden jeg jobber lengst unna. Hun hadde kort vei med buss/sykkel. Siden jeg disponerer bilen er det også jeg som gjør det meste av handlingen. Anonymkode: 40581...875 Ja ok. Men dette er ikke din tråd, er det vel? Anonymkode: cad01...475
AnonymBruker Skrevet 17. september 2022 #10 Skrevet 17. september 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg prøver å vri hjernen min for å finne ut hva jeg kan ha gjort galt, men finner ikke så mye svar. Får heller ikke så mye feedback når jeg spør henne hva hun vil at jeg skal bli bedre på. Jeg føler grunnen til at det har skjært seg er fordi hun tolker ting jeg sier eller gjør på feil måte, også går hun rundt å tenker og grubler på det uten å prate med meg. Hun prater ikke med meg før det har gått for langt. Type jeg kan ikke bo sammen med deg fordi... Bare denne gangen gjorde hun alvor av det. Jeg har sagt til hun flere ganger at hun må si ting til meg eller spørre meg hvis det er noe hun lurer på eller er misfornøyd med. Jeg kan ikke skjerpe meg hvis jeg ikke vet at det er et problem. Jeg føler også at hun kjenner på dårlig samvittighet fordi hun har vært slem med meg, og sagt eller gjort dumme ting fordi hun feiltolket ting jeg har sagt eller gjort. Jeg har prøvd å si til henne at jeg elsker deg, og jeg er ikke sint eller sur på deg. At vi i stedet må snakkes sammen for å unngå at slike ting skjer. Jeg skjønner godt at hun blir sliten hvis hun hele tiden går rundt å tenker og analyserer ting, og samtidig føler at hun har dårlig samvittighet ovenfor meg. Hun sier selv at hun er frustrert over sin egen oppførsel ovenfor meg, og føler jeg trenger noe bedre enn henne. Anonymkode: 40581...875 Hmm vanskelig for deg uten å få noe konkrete ting å endre på ja…. Skjønner det er vanskelig å godta situasjonen og vente, men om det er « meant to be» vil ho angre og komme tilbake. Da må dere eventuelt sette dere ned å finne ut hva som kan gjøres annerledes- om ikke vil det jo aldri fungere. Hva slags og hvor mye kontakt har dere nå? Og hvor lenge er det siden bruddet? - hilsen ho som også har flyttet ut Anonymkode: 83333...8a8
SPOCA Skrevet 17. september 2022 #11 Skrevet 17. september 2022 (endret) AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Jeg prøver å vri hjernen min for å finne ut hva jeg kan ha gjort galt, men finner ikke så mye svar. Får heller ikke så mye feedback når jeg spør henne hva hun vil at jeg skal bli bedre på. Jeg føler grunnen til at det har skjært seg er fordi hun tolker ting jeg sier eller gjør på feil måte, også går hun rundt å tenker og grubler på det uten å prate med meg. Hun prater ikke med meg før det har gått for langt. Type jeg kan ikke bo sammen med deg fordi... Bare denne gangen gjorde hun alvor av det. Jeg har sagt til hun flere ganger at hun må si ting til meg eller spørre meg hvis det er noe hun lurer på eller er misfornøyd med. Jeg kan ikke skjerpe meg hvis jeg ikke vet at det er et problem. Jeg føler også at hun kjenner på dårlig samvittighet fordi hun har vært slem med meg, og sagt eller gjort dumme ting fordi hun feiltolket ting jeg har sagt eller gjort. Jeg har prøvd å si til henne at jeg elsker deg, og jeg er ikke sint eller sur på deg. At vi i stedet må snakkes sammen for å unngå at slike ting skjer. Jeg skjønner godt at hun blir sliten hvis hun hele tiden går rundt å tenker og analyserer ting, og samtidig føler at hun har dårlig samvittighet ovenfor meg. Hun sier selv at hun er frustrert over sin egen oppførsel ovenfor meg, og føler jeg trenger noe bedre enn henne. Anonymkode: 40581...875 Du skriver at hun tolker ting feil, og du fremstiller det som at det i bunn og grunn er hennes feil. Jeg kan jo forstå hun blir lei av deg og vil gå, hvis hun alltid er den som egentlig må rette seg, siden det er hun som etter ditt syn tar feil. Kanskje er hun lei av å være sammen med en med dårlig selvinnsikt, som legger skylden på henne, som ikke evner å se egne feil. Kanskje er frustrasjonen også at du ikke forstår hvilken effekt eller påvirkning du har på henne? Husk at det er rom for tolkning når vi prøver å kommunisere, og det kan jo faktisk være det er du som tar feil og hun som har rett. Kanskje du må forbedre måten du kommuniserer på? Hvis du hele tiden blir mistolket, ville jeg kanskje gått i meg selv, da er det faktisk noe du kan forbedre. Endret 17. september 2022 av SPOCA
AnonymBruker Skrevet 17. september 2022 #12 Skrevet 17. september 2022 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Ja ok. Men dette er ikke din tråd, er det vel? Anonymkode: cad01...475 Jo. Jeg er bare innlogget en annen plass. Anonymkode: 40581...875
AnonymBruker Skrevet 17. september 2022 #13 Skrevet 17. september 2022 Har en venninne som er på veg ut fra typen si fordi hun er «usikker på forholdet». Sannheten er at hun har hatt en annen så si i 2-3 år. Og hun valgte den andre. Så da hjelper det ikke hva typer verken gjør eller sier. Hun har tatt et valgt. Anonymkode: 0fb3c...8ee 1
AnonymBruker Skrevet 17. september 2022 #14 Skrevet 17. september 2022 SPOCA skrev (33 minutter siden): Du skriver at hun tolker ting feil, og du fremstiller det som at det i bunn og grunn er hennes feil. Jeg kan jo forstå hun blir lei av deg og vil gå, hvis hun alltid er den som egentlig må rette seg, siden det er hun som etter ditt syn tar feil. Kanskje er hun lei av å være sammen med en med dårlig selvinnsikt, som legger skylden på henne, som ikke evner å se egne feil. Kanskje er frustrasjonen også at du ikke forstår hvilken effekt eller påvirkning du har på henne? Husk at det er rom for tolkning når vi prøver å kommunisere, og det kan jo faktisk være det er du som tar feil og hun som har rett. Kanskje du må forbedre måten du kommuniserer på? Hvis du hele tiden blir mistolket, ville jeg kanskje gått i meg selv, da er det faktisk noe du kan forbedre. Jeg sier ikke at jeg alltid har rett. Jeg mener at hun må si til meg hvis hun reagerer på noe. Jeg kan ikke skjerpe meg når jeg ikke vet hva hun reagerer negativt på og ikke sier eller viser at hun er misfornøyd. Ofte handler det om misforståelser på ting. Hun går å grubler og tenker. Snakker med venniner også blir det en større sak enn det hadde trengt å bli i forhold til hvis hun hadde sagt fra til meg der og da. For å ta et eksempel. Hun har vært på butikken og handlet. Gir henne et kyss. Jeg sier til henne å så flott. Tusen takk. Hjelper henne å sette på plass. Spørr henne om hun har husket å kjøpe syltetøy. Får den skyllebøtten med at jeg bare kritiserer henne, og at jeg ikke setter pris på at hun stikker innom butikken. At jeg får for f*** gå å handle alt selv her etter. Hun hadde glemt noe på butikken for ett par uker siden også, og hadde gått å tenkt og mente at jeg bare er ute etter å finne feil når hun prøver å gjøre noe fint. Da måtte jeg prøve å si til henne at jeg ikke kritiserer henne. At det bare er er spørsmål om hun hadde husket å kjøpe med seg noe vi var tomt for. Hun mente da jeg var sur på henne fordi hun ikke hadde husket. Jeg mått si nei, jeg er ikke sur på deg. Jeg er bare sulten og sliten etter en lang dag på jobb. Anonymkode: 40581...875
AnonymBruker Skrevet 17. september 2022 #15 Skrevet 17. september 2022 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Har en venninne som er på veg ut fra typen si fordi hun er «usikker på forholdet». Sannheten er at hun har hatt en annen så si i 2-3 år. Og hun valgte den andre. Så da hjelper det ikke hva typer verken gjør eller sier. Hun har tatt et valgt. Anonymkode: 0fb3c...8ee Det er jo noe jeg har vært redd for selv. Anonymkode: 40581...875
AnonymBruker Skrevet 17. september 2022 #16 Skrevet 17. september 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Det er jo noe jeg har vært redd for selv. Anonymkode: 40581...875 Det er jo alltid en mulighet for at hun kan ha hatt et forhold. Anonymkode: 0f624...251
chi Skrevet 17. september 2022 #17 Skrevet 17. september 2022 AnonymBruker skrev (På 16.9.2022 den 2.07): Dette er jo ganske klassisk. Mange menn ser ikke alvoret før dama flytter ut og da har hun allerede tenkt på dette lenge og lagt planer for hva hun vil. Helt enig i tankegangen din om at hun ikke bør få leve livet mens du sitter og venter. Dette høres ut som eksen til typen min. Hun flyttet ut og da han gikk videre for for (i følge henne) ble hun dritsur og forsøkte å lage problemer for ham. Tror det kan være narcissisme inne i bildet her også. Om hun har bestemt seg for å flytte, så lukk døra og lev livet selv også. Kutt all kontakt og ikke la henne leke med følelsene dine. Sjansen er stor for at hun kommer krypende tilbake når singellivet ikke er så bra som hun hadde tenkt. Anonymkode: e6896...fa1 Nei, her må jeg nok protestere på den siste setningen. Jeg har aldri gått tilbake da jeg forlot mine kjærester, og det har heller ingen av mine venninner. Dette er noe en gjerne sier som trøst til de som har blitt dumpet. Og ja, det kan nok skje, men som oftest ikke (Det er iallefall min erfaring og betraktning) 2
Chablis@ Skrevet 17. september 2022 #18 Skrevet 17. september 2022 chi skrev (11 minutter siden): Nei, her må jeg nok protestere på den siste setningen. Jeg har aldri gått tilbake da jeg forlot mine kjærester, og det har heller ingen av mine venninner. Dette er noe en gjerne sier som trøst til de som har blitt dumpet. Og ja, det kan nok skje, men som oftest ikke (Det er iallefall min erfaring og betraktning) Du har rett i det. Det er likevel flere som finner sammen igjen. Det er forskjell på å gjøre det helt slutt og gjøre det slutt for å kjenne etter hva man vil.
MissLuluX Skrevet 17. september 2022 #19 Skrevet 17. september 2022 fra mitt perspektiv (jente) så var jeg samboer med min da store kjærlighet i fem år. han begynte å få sansen for å være '' fri'' og prøve ut singellivet når han enda var ung. jeg flyttet ut, var forferdelig og ikke ønsket fra min side, men jeg står ikke og trygler en person om å velge meg. så jeg dro. har aldri hatt det bedre enn nå, funnet mannen i mitt liv og har det veldig mye bedre. på lørdag, akk en uke siden ringte x'en meg og fortalte at han ville prøve på nytt, angrer som bare rakkeren, singellivet var ikke noe for han og at han ikke finner bedre og elsker meg enda etc. jeg stod på mitt og sa at han hadde mange valg, og nå får han finne seg i konsekvensene. er ikke slik at du typ kaster meg ut, også kan du komme tryglende tilbake når ting ikke har gått som han vil og forestilt seg. 1 1
Tone83 Skrevet 17. september 2022 #20 Skrevet 17. september 2022 Det er ikke hva hun gjør fremover som bør definere hva du føler, men hva du gjør. Slett henne fra alle sosiale medier. Bli selvstendig, sosial og ansvarsfull så føler du deg mye bedre fremover.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå