AnonymBruker Skrevet 15. september 2022 #1 Skrevet 15. september 2022 Jeg kjøpte min første leilighet for litt under et år siden. Min mor er medlånetaker på en del av lånet (ca 800k) og jeg står selv for resten (ca 1.4m). Hadde ingen egenkapital. Lånet er i danske bank og jeg har forhørt meg med venner som har mye lavere rente enn meg. Har 3.2% nominell rente på det med moren min, og 3.4% på det jeg har alene.. Er det vanskelig å bytte bank med medlånetaker? Anonymkode: 8e6e0...1af
Sofakona Skrevet 15. september 2022 #2 Skrevet 15. september 2022 Da må jo du bytte bank og flytte ditt lån over. Og regner med at din mor da ikke står som ansvarlig lenger. Husk at dekan ha lav rente nå ..men spør om de vil sette opp renten de neste 4 mnd...
smilo Skrevet 15. september 2022 #3 Skrevet 15. september 2022 Hvilken rente har de som ligger så mye lavere? Evt hvor stor er gjelden i forhold til verdien?
AnonymBruker Skrevet 15. september 2022 #4 Skrevet 15. september 2022 Ikke sikkert du får nytt lån med dagens renter osv. Å bytte bank med medlåntaker er samme jobb som å opprette nytt lån, alt må signeres osv på nytt slik dere gjorde sist. Anonymkode: 27a2a...9f8
Hensatt Skrevet 15. september 2022 #5 Skrevet 15. september 2022 Er ikke gitt at du får beste rente som ny kunde. Rentene er ganske like fra bank til bank og de du kjenner med lavere renter ha prutet på renten, ha avtaler gjennom arb.giver eller forbund.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå