AnonymBruker Skrevet 15. september 2022 #1 Skrevet 15. september 2022 Med tanke på at det sikkert er hundrevis i løpet av en arbeidsdag. Anonymkode: 8d831...da9
AnonymBruker Skrevet 15. september 2022 #2 Skrevet 15. september 2022 Er nok ren rutine, og de gir nok F i om du hilser eller lar være. Men skader ikke å vøre høflig da. Anonymkode: 168f0...980
reiseglad Skrevet 15. september 2022 #3 Skrevet 15. september 2022 Jeg vet ikke, men etter å ha vært i Australia noe tid, lærte jeg at man alltid roper «takk for turen» frem til sjåføren. Dermed gjør jeg det fremdeles…. 4
Bombasi Skrevet 15. september 2022 #4 Skrevet 15. september 2022 Aner ikke. Men tror tonefallet hos dem som sier det har mye å si for hvordan sjåføren tolker/tar det.
Kvalitet Skrevet 15. september 2022 #5 Skrevet 15. september 2022 Tror bussjåfører er like forskjellige som folk flest. Derfor vanskelig å svare generelt. 5 1
AnonymBruker Skrevet 15. september 2022 #6 Skrevet 15. september 2022 Tror de fleste bussjåfører synes det er hyggelig med et smil og et hei fra passasjerer. Uansett om de møter 1 eller 100 i løpet av en dag. Anonymkode: a0a1e...fc7 4
AnonymBruker Skrevet 15. september 2022 #7 Skrevet 15. september 2022 For meg er det en selvfølge å hilse når jeg går på bussen, og har aldri opplevd noe annet enn at sjåføren hilser tilbake. Det er visst mange som ikke gidder å hilse, så da tror jeg sjåførene setter pris på at noen gjør det. Har jobbet i serviceyrke selv og vet det betyr en del for trivselen på jobb at kunder viser at de "ser" de ansatte ved å hilse på dem, og ikke behandler dem som usynlige tjenere eller roboter. Anonymkode: 989fc...d5c 2
AnonymBruker Skrevet 15. september 2022 #8 Skrevet 15. september 2022 Tviler på at de blir lykkelige, det ville være merkelig, men alle syns jo folk som utviser et minimum av normal høflighet er hyggelige. Det skaper trivsel å bli behandlet som en person. Anonymkode: 60b20...dd5 1
AnonymBruker Skrevet 15. september 2022 #9 Skrevet 15. september 2022 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Med tanke på at det sikkert er hundrevis i løpet av en arbeidsdag. Anonymkode: 8d831...da9 Er alternativene «lykkelig» eller «irritert»? Og jeg ville ikke på noe skvis tatt for gitt at hundrevis av mennesker hilser i løpet av en dag. Folk flest hilser ikke på folk som jobber i det offentlige jobb. Det er kanskje så mye som 10% som i løpet av en dag anerkjenner at en sjåfør er et menneske og ikke en del av bussen, men trolig vesentlig færre. Anonymkode: 1d7bd...3ca
AnonymBruker Skrevet 15. september 2022 #10 Skrevet 15. september 2022 Ja! Det her mye å si å møte hyggelige fjes i hverdagen. Anonymkode: cb281...a51
anon01 Skrevet 15. september 2022 #11 Skrevet 15. september 2022 Blir det samme for alle som jobber i serviceyrket. Setter nå pris på at du er ett menneske med folkeskikk som sier hei, takk, hade osv. Jeg har jobbet lenge i servicebransjen og er en av få i min krets som takker når jeg får hjelp og er opptatt av å være en hyggelig kunde 😊 1
AnonymBruker Skrevet 15. september 2022 #12 Skrevet 15. september 2022 Hva er det med folk som ikke klarer å lese andre? Ser busssjåføren rett frem eller nedi telefonen så går jeg rett forbi. Ser han såvidt mot meg så smiler jeg. Ser han mot meg med et smil så hilser jeg. Anonymkode: c12e2...110 1
AnonymBruker Skrevet 15. september 2022 #13 Skrevet 15. september 2022 anon01 skrev (6 minutter siden): Blir det samme for alle som jobber i serviceyrket. Setter nå pris på at du er ett menneske med folkeskikk som sier hei, takk, hade osv. Jeg har jobbet lenge i servicebransjen og er en av få i min krets som takker når jeg får hjelp og er opptatt av å være en hyggelig kunde 😊 Ja, det gjør jeg også. Etter å ha jobbet både som renholder og i div. andre serviceyrker, er jeg opptatt av å rett og slett være hyggelig med folk. Men det har skjedd at de jeg har vært sammen med, har sett rart på meg når jeg f.eks. holder døren for en som skal fram med vasketralle. Husker det hendte folk gjorde det for meg da jeg vasket, og det var så kjekt, for det var ofte et svare strev å få trallen med alle tingene på over dørstokken OG holde døren åpen samtidig. Og jeg er sikkert en av de få som rydder hotellrommet etter meg, legger også alltid igjen tips. Anonymkode: cae98...b87 1
AnonymBruker Skrevet 15. september 2022 #14 Skrevet 15. september 2022 Bussjåfører som ikke hilser til vanlig, da. Da gidder ikke jeg å hilse. Anonymkode: 168f0...980
AnonymBruker Skrevet 15. september 2022 #15 Skrevet 15. september 2022 reiseglad skrev (2 timer siden): Jeg vet ikke, men etter å ha vært i Australia noe tid, lærte jeg at man alltid roper «takk for turen» frem til sjåføren. Dermed gjør jeg det fremdeles…. Det gjør vi her ute på landet også, spesielt om det kun er oss på bussen, eller et par passasjerer. Her hilser vi på sjåførene om morgenen. Ser det er mindre vanlig i byen/større steder. Anonymkode: 1d3f1...2d9
AnonymBruker Skrevet 15. september 2022 #16 Skrevet 15. september 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Bussjåfører som ikke hilser til vanlig, da. Da gidder ikke jeg å hilse. Anonymkode: 168f0...980 Kan ikke du hilse først? 😊 Anonymkode: 1d3f1...2d9 1
AnonymBruker Skrevet 15. september 2022 #17 Skrevet 15. september 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hva er det med folk som ikke klarer å lese andre? Ser busssjåføren rett frem eller nedi telefonen så går jeg rett forbi. Ser han såvidt mot meg så smiler jeg. Ser han mot meg med et smil så hilser jeg. Anonymkode: c12e2...110 Så enig! Anonymkode: 1d3f1...2d9
AnonymBruker Skrevet 15. september 2022 #18 Skrevet 15. september 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hva er det med folk som ikke klarer å lese andre? Ser busssjåføren rett frem eller nedi telefonen så går jeg rett forbi. Ser han såvidt mot meg så smiler jeg. Ser han mot meg med et smil så hilser jeg. Anonymkode: c12e2...110 Jeg ville ikke gått på en buss hvor sjåføren fikler med telefonen. 😅 Anonymkode: 8d831...da9 1 1
Gjest AprilRyan Skrevet 15. september 2022 #19 Skrevet 15. september 2022 (endret) Tviler på at de blir lykkelige. Det hørtes helt merkelig ut egentlig. Noen synes sikkert at det er hyggelig, andre er likegyldige og noen er grinebitere som ikke vil si hei. Om de blir irritert av det så er det også merkelig. De er på jobb og da er det normalt at noen sier hei og andre ikke. Sier hei eller smiler hvis jeg går på foran. Hvis de ser i min retning vel og merke. Noen er mer opptatt av å glane i speilet eller skjermen på passasjerer som går på/av bak eller ut av vinduet. Da sier jeg ikke hei. Endret 15. september 2022 av AprilRyan
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå