Gå til innhold

Lavt nivå - osmolaritet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som har hatt lave nivåer på osmolaritet og vil dele evt symptomer? Har fått brev fra legen, men jeg får ikke snakket med dem før neste uke, så jeg er litt nysgjerrig. Finnes svært lite informasjon på nett og jeg aner ikke hva det vil si 🙈 Kanskje noen vil dele sine erfaringer. Evt høy osmolaritet, 

Anonymkode: ae731...0bd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Osmolaritet er en kjemisk betegnelse som definerer mengden molekyler av et stoff som er oppløst i en viss mengde løsemiddel. Osmolaritet er ikke en ting det er en måte å måle menden av ting på.

Hvis du har lav osmolaritet, må du ha lav osmolaritet av noe. F.eks. lavt antall av et eller annet molekyl (medisin, hormon, protein, vitamin, etc.) eller lavt antall av en celletype f.eks. pr. liter blod.

Noen har trolig målt nivået i blodet ditt av et eller annet og funnet at du har lavt nivå.

Anonymkode: f0426...103

Skrevet
AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Osmolaritet er en kjemisk betegnelse som definerer mengden molekyler av et stoff som er oppløst i en viss mengde løsemiddel. Osmolaritet er ikke en ting det er en måte å måle menden av ting på.

Hvis du har lav osmolaritet, må du ha lav osmolaritet av noe. F.eks. lavt antall av et eller annet molekyl (medisin, hormon, protein, vitamin, etc.) eller lavt antall av en celletype f.eks. pr. liter blod.

Noen har trolig målt nivået i blodet ditt av et eller annet og funnet at du har lavt nivå.

Anonymkode: f0426...103

Tipper TS mener osmolalitet (L istedenfor R), https://ous.labfag.no/index.php?action=showtopic&book=ousbiokjemi&topic=Hk9EWyLS

Anonymkode: 81299...f58

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...