Gå til innhold

Hva tenker du om "Lykkelandet" Selbu kommune?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har erfaringer med å bo og leve i Selbu kommune her?

Anonymkode: 2d848...5cd

• Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke bodd der, men vært i barnedåp. Det holdt for min del. Dystert landskap med mye skog, sentrum som er består av knapt et par matbutikker, felleskjøpet og bilverksted. Det rundt en times kjøring til både Stjørdal og Trondheim, så du skal være glad i bo usentralt. 

Anonymkode: 9114a...d8b

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg har ikke bodd der, men vært i barnedåp. Det holdt for min del. Dystert landskap med mye skog, sentrum som er består av knapt et par matbutikker, felleskjøpet og bilverksted. Det rundt en times kjøring til både Stjørdal og Trondheim, så du skal være glad i bo usentralt. 

Jeg er veldig klar over hvor kommunen ligger, hvordan sentrum og landskap ser ut -det jeg lurte på var hvordan de som bor der trives der. Og 70%-80% prosent av befolkningen i Norge bor landlig til tross alt, ikke noe nytt å bo usentralt i dette landet for å si det sånn!

Ønsker svar fra folk som har tilbragt godt med tid, eller bodd og levd i kommunen jeg da.

• Liker 4
  • Hjerte 1
Skrevet

Men takk for svar likevel

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jøss, så positiv du er da 😂

• Liker 2
Skrevet
Bøtteballetten skrev (På 15.9.2022 den 16.36):

Jøss, så positiv du er da 😂

Har ikke vært der. Men er vel fin utsikt mot Selbusjøen? Og mye fiske og båtliv på Selbusjøen?

Anonymkode: 86c5c...c26

Skrevet

Det spørs hvor du bosetter deg hen. Men fra i allefall fire av kretsene ser man Selbusjøen. Det fiskes en god del,  både i Selbusjøen og Nea.  Det har blitt mange innflyttere etterhvert. Det ser ut som de trives godt. Det bygges stadig nye boliger og det er stor interesse for å bosette seg her. Det er kort vei til Stjørdal og Trondheim. Ikke minst Trondheim Lufthavn Værnes. Er en del som pendler på jobb. Som det så pent ble sagt i innlegg nr 2, så er det en typisk innlandskommune der primærnæringene har hatt mest sysselsetting. Det er jord og skogbruk som har vært hovednæring. Som igjen genererer jobber i firmaer som knyttes opp mot det.

Det er som før nevnt landlig og stille. Ikke så kjempemye som foregår. Men som sagt, grei kjøreavstand til mer urbane strøk ved behov for kulturelle aktiviteter.

Kan vel være en fordel å være glad i friluftsliv. Har sykkelløyper og på vinteren er det milevis med oppkjørte skiløyper. I tillegg har vi scooterløyper. Har en forholdsvis ny hall der det arrangeres trening for innenbygds og utenbygds idrettslag, blir brukt til messer o.l.

Ellers da så har vi fått ny ungdomsskole og nytt sykehjem. Trenger stadig flere som som jobber i omsorgsyrket.

Til sist, så har vi tre matbutikker sånn at folk sulter ikke ihjel. 😉

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...