Gå til innhold

Frivillig innleggelse

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har nettopp hatt time med psykologen min. Jeg sliter med angst og en kraftig depresjon, og kampen går feil vei. Han mener at dersom det fortsetter i denne retningen må vi gjerne begynne å vurdere medisinering eller en frivillig innleggelse. Dessverre har jeg prøvd flere antidepressiva uten effekt tidligere, så vet ikke hvilke muligheter det skulle være der. 

Så da må jeg vurdere dette med innleggelse. Jeg ba han fortelle litt om hvordan det ville være, og kjente at hele meg strittet imot. Jeg klarer ikke å se hvordan hvite vegger, et liv i koffert og leggetid skal kunne gjøre meg bedre, og har låst meg fast der. 

Er det noen som kunne tenke seg å fortelle litt, gjerne i kjedsommelige detaljer, hvordan det er å være frivillig innlagt, og om/hvordan det har hjulpet deg, eller for den del, gjort det verre? 

Anonymkode: ee24e...173

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han ser vel at det som skjer nå ikke hjelper så da vil han prøve noe annet. Det kan hende det ikke hjelper men det er dumt å kaste bort en mulighet. Man vet ikke før man har prøvd? Å ikke prøve hjelper jo hvertfall ikke, fordi det tydeligvis går feil vei.  Det er jo tankegangen din som må endres og det ser ut som at hverken du alene, eller u kombinasjon med tabletter og psykolog, ikke klarer å endre tankegangen. Så Kanskje litt mer intens oppfølging av helsepersonell hjelper. Det er jo det du får ved innleggelse. Det er jo en mulighet 

Anonymkode: 12afe...35e

Gjest DeprimertMann
Skrevet (endret)

Jeg har vært frivillig innlagt. Jeg trivdes ikke av sanne grunner du tror innleggelse ikke hjelper. Man er op institusjon og de som jobber der prøver å få seg til å nyte nuet, men jeg syntes der ble bare enda vanskeligere å nyte nuet når man var på institusjon. 

Jeg la meg inn frivillig fordi psykologen mente at jeg burde teste det ut før jeg konkluderte med at det ikke var noe for meg. Kan sikkert være lurt å gi det en sjanse. Man er der jo frivillig og kan sjekke ut når man vil.

Endret av DeprimertMann

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...