Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser at det ofte her på forumet sies at en skal ta en digital test (med ukesindikator) etter en positiv test. Hva er grunnen til at du gjør det? Jeg ser ikke helt vitsen i å svi av 180kr på en test, når strimmeltesten viser tydelig to streker? Er det for å bekrefte HCG-stigning ved å få riktig antall uker? Kan noen opplyse meg?

Anonymkode: cd934...2d3

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

skjønner ikke jeg heller egentlig😂 

Anonymkode: cd807...e79

Skrevet

Fordi mange på dette forumet er testegale 😊  jeg ser ikke poenget med å teste fra 7 dager etter eggløsning, teste over flere dager for å se stigning, digital for å sjekke stigning osv., får holde å ta en test hvis man er noen dager for sen med mens.

Anonymkode: 6a9fb...4d9

• Liker 1
Skrevet

Jeg syntes det var greit med ukesindikator, rett og slett. Og hadde altså penger nok til å kjøpe en slik test. 

Jeg har aldri testet før et par dager over IKM, og brukte da altså kanskje 2-3 strimler totalt i begge prøveperiodene mine. Da kunne jeg spante på meg en skikkelig test med ukesindikator ;)

Anonymkode: 2c660...345

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Fordi mange på dette forumet er testegale 😊  jeg ser ikke poenget med å teste fra 7 dager etter eggløsning, teste over flere dager for å se stigning, digital for å sjekke stigning osv., får holde å ta en test hvis man er noen dager for sen med mens.

Selvom du ikke ser poenget med det gjør mange andre det. Kan være spontanaborter, infertilitet, ivf og tusen andre ting som gjør at folk tester seg ofte😊

Anonymkode: 50cef...857

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Selvom du ikke ser poenget med det gjør mange andre det. Kan være spontanaborter, infertilitet, ivf og tusen andre ting som gjør at folk tester seg ofte😊

Anonymkode: 50cef...857

Jeg var langtidsprøver selv, 8 år før positiv test, så jeg vet hvordan det er. Men man blir faktisk ikke mer eller mindre gravid av å teste ofte.

• Nyttig 2
Gjest kongletoppen
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg var langtidsprøver selv, 8 år før positiv test, så jeg vet hvordan det er. Men man blir faktisk ikke mer eller mindre gravid av å teste ofte.

Da vet du vel hvordan det kan være for de med behov for å teste oftere

Skrevet

Har aldri prøvd digital test :)

Skrevet

Hva er vitsen med en test i det hele tatt? 

Du merker jo at mensen ikke kommer, så vokser magen. 

Anonymkode: 70356...234

• Liker 1
Skrevet

Jeg gjorde det for å se antall uker ja.

Anonymkode: 15098...466

Skrevet

Fordi den er dyr og skadelig for miljøet? 🤷‍♀️

Anonymkode: e8bbd...0e8

Skrevet

Jeg skjønner heller ikke vitsen, spesielt sånn ukesindikator. Når man er hos legen, spør vedkommende etter siste menstruasjon, ikke etter hva som stod på testen. Skjønner heller ikke vitsen med å drive og teste i hytt og vær, er man gravid, er man det selv om man venter med å teste til testen gir sikkert svar, og er man ikke gravid, blir man ikke det av å teste :P 

Anonymkode: 81ed5...a7e

Skrevet

Jeg gjorde det fordi jeg ikke klarte å tro på resultatet av den første. Så jeg har nå tatt to gravidetstester i livet totalt, føler jeg hadde litt igjen på kvota 😅

Anonymkode: 4de62...651

Skrevet

For min del er det en lengsel etter å bli gravid, og et slags desperat behov for å bli det. Derfor klarer jeg ikke vente helt til uteblitt mens, for «tenk om, hva hvis». Jeg har blitt gravid en gang (mistet dessverre i uke 12), og da tok jeg en digital etter positiv strimmel fordi jeg syntes streken var så svak at den like gjerne kunne vært skygge. Demonterer og kaster digital test riktig.

Anonymkode: 73cbd...2bf

Skrevet

Fordi jeg ønsket å se det magiske ordet gravid svart på hvitt, uten å måtte vente på en eventuell strek og å måtte fundere på om streken er sterk nok. 

Anonymkode: 6eb2d...283

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...