AnonymBruker Skrevet 15. september 2022 #1 Skrevet 15. september 2022 Jeg måtte rydde litt i klesskapet i går fordi jeg ikke fikk plass til noen nyvaskede plagg lenger. Til mitt store sjokk ser jeg at jeg har: 25 langbukser (ikke medregnet turtøy) 12 kortbukser 40-50 t-skjorter 30+ skjorter en haug med gensere hvor jeg stort sett roterer de fem jeg liker best en kurv med turtøy en kurv med treningstøy en god samling ytterjakker ca. 25 par sko inkl. trenings-, ski- og tursko Stort sett ser jeg på meg som miljøbevisst og pengevettig. Jeg kjøper klær kun på tilbud, for det meste på 70%. Føler det er litt dyrt når det kun er 50% rabatt. Sokker kjøper jeg i mengder hver gang det er "sokkekrig" osv. Men jeg har, over alle disse årene, ikke helt fått med meg hvor mye klær som har hopet seg opp her. Så spørsmålet blir jo: Er ikke dette litt mye? Er det normalt? Kona mi mener jeg har mer klær enn henne, det tror jeg kanskje ikke helt på. Noe er sortert ut til Fretex og slikt, noe går til pusseklut. Men det allermeste er klær i god stand som jeg vil beholde... Anonymkode: 5dd27...d09
Gjest Anonym Brukar0 Skrevet 15. september 2022 #2 Skrevet 15. september 2022 Spørsmålet er om du bruker de klærne du har. Hvis ja, ser ikke jeg noen problem med at du har så pass mye klær.
AnonymBruker Skrevet 15. september 2022 #3 Skrevet 15. september 2022 I forhold til gjennomsnittet av de mennene jeg kjenner (sønner, fedre, ektemann, ekser, svigersønner etc) kan jeg trygt si at du har over gjennomsnittet mengde klær. Du har også myyye mer enn meg, som er en klesbevisst kvinne. Jeg kjøper få plagg i kvalitet, og er ikke opptatt av å hamstre på tilbud. Anonymkode: f9c30...a4f 1
AnonymBruker Skrevet 15. september 2022 #4 Skrevet 15. september 2022 Ser heller ikke problemet så lenge du har plass til det og ønsker å beholde klærne. Anonymkode: 70733...c61 1
AnonymBruker Skrevet 15. september 2022 #5 Skrevet 15. september 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ser heller ikke problemet så lenge du har plass til det og ønsker å beholde klærne. Anonymkode: 70733...c61 Men du kan jo vurdere shoppe-stopp? For det tar vel strengt tatt en god stund før du trenger nye klær? Anonymkode: f9c30...a4f 1 1
AnonymBruker Skrevet 15. september 2022 #6 Skrevet 15. september 2022 Du kan gi bort halvparten, og fortsatt ha altfor mye klær. Miljøbevisst er du uansett ikke. Anonymkode: 6a21a...196
AnonymBruker Skrevet 15. september 2022 #7 Skrevet 15. september 2022 Vel min mann har minst dobbelt så mye som deg. Siden han har like mye i vårt feriehus vil jeg tro langt over dobbelt egentlig. Om du har plass, og om du bruker det, så hvorfor ikke? Jeg kaster ikke ut klær jeg kanskje kommer til å bruke senere en gang. Miljøbevisst vil jeg ikke kalle slikt, men iallefall bedre å kjøpe mindre av god kvalitet enn mye av dårlig kvalitet. Virker jo ikke som du kjøper så mye hvert år egentlig, men det blir jo litt over år når kvalitet er så god at det holder. Anonymkode: 2f814...b37 1
AnonymBruker Skrevet 15. september 2022 #8 Skrevet 15. september 2022 Du har kanskje for lite skap plass? Om du bruker alt og du vil beholde dem så er det passe for deg. Anonymkode: 102c8...d2f 1
Kvalitet Skrevet 15. september 2022 #9 Skrevet 15. september 2022 Er dette klær kjøpt de siste årene, eller en haug med utdaterte klær samlet over en 10 års periode? Min mann har kanskje litt under halvparten av det du har, men alt er gode merker som sitter fint (ikke skapfyll) Han er også flink til å kaste etterhvert. 2
AnonymBruker Skrevet 16. september 2022 #10 Skrevet 16. september 2022 Ja syns du har litt for mye klær. Men hvis du mener du vil bruke alle klærene du har så ha dem. hvis du syns du har for mye så velg ut et x antall av hvert plagg og gi bort eller selg det du ikke vil bruke. Anonymkode: 748ea...02c 1
AnonymBruker Skrevet 16. september 2022 #11 Skrevet 16. september 2022 Sammenlignet med damer er det helt normalt hvertfall, noen menn også sikkert særlig skosamlere Anonymkode: 2c911...b21 1
AprilLudgate Skrevet 16. september 2022 #12 Skrevet 16. september 2022 Miljøbevisst er du ikke, og ja du har mye klær. Men regner med noe er sesongbasert? 1
AnonymBruker Skrevet 16. september 2022 #13 Skrevet 16. september 2022 DundreMilfin skrev (5 timer siden): Men regner med noe er sesongbasert? Ja, kortbuksene er f.eks. svært lite brukt vinterstid. Anonymkode: 5dd27...d09
AnonymBruker Skrevet 17. september 2022 #14 Skrevet 17. september 2022 Jeg har minst det samme. Er mann. Noe nederst i bunkene blir sikkert ikke brukt kjempeofte, men bruker to collegensere samtidig hele vinteren for eksempel, så det holder ikke med fem. Og bruker alltid to par sokker samtidig for komfort. Og jeg er ikke den som har mest klær av kompisene mine. Anonymkode: 72478...7b4 1
Embla Othea Skrevet 17. september 2022 #15 Skrevet 17. september 2022 Ser ikke problemet så lenge du har plass i skapet. 1
youcancallmejune Skrevet 17. september 2022 #16 Skrevet 17. september 2022 Du har mye klær, men om det er for mye kan bare du svare på. Du har en god del mer enn meg som er kvinne, og ca dobbelt så mye som mannen min. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå