Gå til innhold

Yasmin

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg går nå på Yasmin p-piller. Har hørt rykter om at det er mulig å hoppe over sukkerpillene på hvert brett, slik at man ikke får en blødning, men har dette noen bivirkninger?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ingen bivirking på meg.

Skrevet (endret)

Noen som vet hva legenes syn på dette er?

Endret av Tusseline
Skrevet

De legene (+ 1 gynekolog og 1 jordmor) jeg har vært i kontakt med, sier det er ok å hoppe over mens med Yasmin.

Ta et lite søk på Yasmin her på forumet. Jeg tror jeg har svart på dette temaet en god del ganger... Og kanskje du finner noen gode svar? :)

Skrevet
Noen som hva legenes syn på dette er?

Min lege hadde ingen motforestillinger mot dette som løsning. Men hun trodde det kunne være sundt å ha mensen "innimellom", rett og slett for å få renset opp. (i en eller annen slimhinne. Nå virker nok jeg noe ignorant overfor min egen kropp. Men det er utrolig hva eksamenslesing gjør med hukommelsen min :( )

Skrevet

Jeg har hatt leger som har ment at det ikke gjorde noe, og jeg har hatt leger som sa at man overhodet ikke måtte finne på slikt. Min erfaring er at du får forskjellige svar avhengig av hvem du spør.

Dersom du velger å ta pillene i ett, må du regne med at du før eller senere uansett vil få en gjennombruddsblødning og at det da er lurt å ta en ukes pause i pillene.

Skrevet

Jeg går på Yasmin og hopper over hele tiden. Etter et halvt år kommer den en blødning enten jeg vil eller ikke

Skrevet

Okei. Da fortsetter jeg bare å hoppe over, helt til den "kommer av seg selv".

Skrevet

Gjør det :)

Jeg kan ikke ta mer enn to brett, da får jeg mellomblødning.

Men uansett bedre enn å ha mensen hver måned.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...