AnonymBruker Skrevet 15. september 2022 #1 Skrevet 15. september 2022 Jeg har en snart tre år gammel jente som har oppdaget at det er godt å gnikke underlivet mot gjenstander. Ser vi på tv sitter hun ofte med beina i kryss og har hånden mellom lårene. Innimellom forsvinner hun litt inn i sin egen verden i det hun holder på med selvstimulering. Selv er jeg ikke veldig bekymret da hun også er god til å fordype seg i lek, både aleine og med jevnaldrende. Barnehagen har ikke nevnt noe om dette, så jeg lurer jo på om hun gjør det der også, eller om de bare ikke vet hvordan de skal ta det opp. Burde jeg si noe selv. Noen som jobber i barnehage og har erfaring med dette? Anonymkode: 40ea5...4d8
AnonymBruker Skrevet 15. september 2022 #2 Skrevet 15. september 2022 Jeg ville lært henne at ette gjør hun kun på badet eller på eget rom. Jeg har bært i selskap der barn har gjort dette og det har blitt veldig ubehagelig for de rundt. Si at dette er normalt så mye du vil, det er fortsatt pinlig å være vitne til når man er i middagsselskap Anonymkode: e4fb3...896 2
AnonymBruker Skrevet 15. september 2022 #3 Skrevet 15. september 2022 Hadde to barn i barnehagen der jeg jobbet som var veldig opptatt av dette. En jente på tre år og en gutt på nesten seks. Jenten avledet vi med noe mer spennende og gutten ba vi gjøre dette når han var alene på toalettet eller hjemme på rommet sitt. Etter en stund sluttet de med dette. Anonymkode: 19f78...d3b
Snublefot62 Skrevet 15. september 2022 #4 Skrevet 15. september 2022 Helt normalt at de kjenner på følelser og tar på kroppen sin. Og det er og helt greit å informere barnehagen at du har observert at barnet har begynt med det så de og vet om det, og kan da enten avlede om det gjøres blant andre unger eller være tydelig på at det er ok men det gjøres når man er alene. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå