Gå til innhold

Tidlig tema men lar dere barna forsyne seg selv fra godteskålen, halloween?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde en samtale med en kollega av meg som mente at det er vanligst at når barna kommer på knask eller knep og la dem servere seg selv fra godteskålen.

Nå har jo jeg alltid gjort ver eneste  halloween at jeG serverer dem fra godteskålen, da jeg tenker at det skal være nokk for andre barn også :)  Da der jeg bor er det populært med mye barn som dinger på i halloween, ellers ender noen barn fort med å servere seg mer en halvparten av snopet om de skal servere seg selv, ikke alle da men fleste. 
hvordan gjør eller har dere gjort det? :) har opplevd at noen barn har prøvd å strekke hånda til godte skålen men da tar jeg hånda oppi og gir dem.

Anonymkode: a34d7...981

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi sier de kan plukke ut 3 ting og det har fungert de siste 15 år vi har hatt halloween barn på besøk.  :)  Får mellom 70-90 barn de siste årene så går det en del godteri :)

Anonymkode: d1a64...1c9

• Liker 3
Skrevet

Vi pleier å dele ut. Som du sier, lar man dem ta selv går det fort!

Anonymkode: a7f11...1fa

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Vi sier de kan plukke ut 3 ting og det har fungert de siste 15 år vi har hatt halloween barn på besøk.  :)  Får mellom 70-90 barn de siste årene så går det en del godteri :)

Anonymkode: d1a64...1c9

I alle dager, hvor bor du? Høres ut som en hel jobb hvis du skal "oppvarte" så mange unger, for ikke å snakke om mengden godteri du må kjøpe til dem, selv om de må begrense seg til tre ting.

Skrevet

Gir beskjed om at de kan ta 2-3 biter/ting, bruker å fungere bra 😊

Skrevet

Samme her. Har pleid å si de kan ta tre ting fra gresskar-bøtta, og det går helt fint. De årene jeg har bodd her i blokk, har det vært lite eller ingen halloweenbarn på besøk, men der vi bodde før (småhus/rekkehus område) var det en del barn som ringte på. Forsyn deg med 2-3 ting, værsågod.

Skrevet

Pleier la dem forskyne seg med en liten håndfull hver. 

Anonymkode: 451de...aab

Skrevet

Ja, de får forsyne seg selv. Jeg sier i fra hvor mange biter de kan ta og jeg har aldri opplevd at noen forsyner seg med mer. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 15.9.2022 den 11.50):

Hadde en samtale med en kollega av meg som mente at det er vanligst at når barna kommer på knask eller knep og la dem servere seg selv fra godteskålen.

Nå har jo jeg alltid gjort ver eneste  halloween at jeG serverer dem fra godteskålen, da jeg tenker at det skal være nokk for andre barn også :)  Da der jeg bor er det populært med mye barn som dinger på i halloween, ellers ender noen barn fort med å servere seg mer en halvparten av snopet om de skal servere seg selv, ikke alle da men fleste. 
hvordan gjør eller har dere gjort det? :) har opplevd at noen barn har prøvd å strekke hånda til godte skålen men da tar jeg hånda oppi og gir dem.

ja det gjør vi, de fleste tar 2-5 hver, helt ok

Anonymkode: 29654...f57

Skrevet

De får forsyne seg selv. Vi kjøper inn slike små poser med 5-7 veganske ( da kan stort sett alle spise det) vingummi greier inni, så alle skjønner jo det er én pose til hver. 

Skrevet

Et år hadde vi kilovis med smågodt, da sto vi med sje å helte i bøttene. 

Anonymkode: 14ed9...d69

• Liker 1
Skrevet

Her spør ungene hvert år "kan vi ta bare en?" og vi svarer "neida ta etpar stykker du" :) funker fjell.. Vi har bodd her siden 2011.. 

Anonymkode: 1be4a...f3f

Skrevet

Ta 5 ting hver, sier vi. Vi vet jo ikke hva de liker best. Vi kjøper alt for mye, så ingen fare at vi går tom 😂

Anonymkode: 97676...5b7

Skrevet

Mye smitte av ymse slag på høsten og hvis alle barna skal ned i den skålen hjelper det lite at godteriet et emballert.
Jeg har heller ikke tålmodighet til å vente på at 70 unger skal bestemme seg for hva de skal velge. For ja vi har hatt over 70 unger på døra på Halloween på det meste. 

Blir typ en liten sjokolade og en lollipop på hver, det får holde. 

Anonymkode: 55e54...ff4

• Liker 2
Skrevet

Jeg lar dem forsyne seg selv og det har gått helt fint så lenge Halloween har eksistert som en "greie" i Norge. Faktisk synes jeg de er svært så beskjedne så noen må oppfordres til å ta mer :ler: 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Et år hadde vi kilovis med smågodt, da sto vi med sje å helte i bøttene. 

Anonymkode: 14ed9...d69

Smågodt var jo bannlyst, her må alt godteriet være innpakket. 

Anonymkode: 55e54...ff4

Skrevet

Vi gir bare ut innpakket snop, og vi lar ikke barna grave i skåla selv. Da blir det en smittebombe uansett om alt er innpakket. 

Det verste er de som gir uinnpakket smågodt og lar alle ungene grave nedi… 🤮🤮🤮 

Anonymkode: 0d3aa...ab9

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 15.9.2022 den 11.50):

De får plukke to ting selv ja, selvsagt! Alt er innpakket 

Anonymkode: 4d139...cf6

Skrevet
ti10 skrev (På 15.9.2022 den 12.19):

I alle dager, hvor bor du? Høres ut som en hel jobb hvis du skal "oppvarte" så mange unger, for ikke å snakke om mengden godteri du må kjøpe til dem, selv om de må begrense seg til tre ting.

Vi har også så mange på besøk 

Anonymkode: 4d139...cf6

Skrevet

Dinger på?

Anonymkode: a03cc...06c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...