Gå til innhold

Dere som har induksjonstopp fra Ikea... har dere opplevd riper?

Ayesh

Anbefalte innlegg

Ayesh skrev (9 timer siden):

Flere som vil dele hvordan dere rengjør imduksjonstopp?😊

Når det blir flekker typ sånn som TS viser i innlegget over, så bruker jeg å vaske med Arf, det blir pent og shiny etterpå. 

DF5366BB-1373-4354-992A-A88738C53E5D.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jif og myk skuresvamp 👍

Har brukt dette til renhold av min induksjonstopp i over 10 år. Ser ut som ny enda.

Anonymkode: 331a0...d86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke fra Ikea, men vil bare si at det er viktig at dere rengjør etter hvert, og ikke lar det ligge, for da blir det jo mye verre å ta igjen.

Jeg har fra Siemens, den er tre år gammel nå, og ingen riper. Går over daglig etter bruk.

Anonymkode: 4178c...90a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker hvit leire med natursvamp. Helt gull til å polere induksjonstopper rene. Og bra for naturen, siden det ikke er så mye kjemi 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sen ve ben skrev (14 minutter siden):

Når det blir flekker typ sånn som TS viser i innlegget over, så bruker jeg å vaske med Arf, det blir pent og shiny etterpå. 

DF5366BB-1373-4354-992A-A88738C53E5D.jpeg

Aldri sett den i butikkene. Hvor kjøper du den? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Summeer skrev (Akkurat nå):

Jeg bruker hvit leire med natursvamp. Helt gull til å polere induksjonstopper rene. Og bra for naturen, siden det ikke er så mye kjemi 🙂

Hvor kjøper du det? Bilde?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Jif og myk skuresvamp 👍

Har brukt dette til renhold av min induksjonstopp i over 10 år. Ser ut som ny enda.

Takk til du som anbefalte skurekrem💞. Prøvde nå og den ble som ny 😊😊😊

Abfales virkelig😍

Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den jeg har finner jeg ikke når jeg googler, men dette er mer eller mindre samme konseptet. Den er så drøy at jeg har hatt den i fem år og brukt ganske hyppig på flekker på vegger som ikke lar seg fjerne, komfyrtoppen, benkeplate etc

https://www.homeandcottage.no/produkter/kjokken-og-borddekning/kjokkentilbehor/c-vidunderkrem-med-svamp?gclid=EAIaIQobChMIirWx-tmY-gIVFsPVCh2CfgnYEAQYDSABEgKULPD_BwE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Summeer skrev (9 minutter siden):

Den jeg har finner jeg ikke når jeg googler, men dette er mer eller mindre samme konseptet. Den er så drøy at jeg har hatt den i fem år og brukt ganske hyppig på flekker på vegger som ikke lar seg fjerne, komfyrtoppen, benkeplate etc

https://www.homeandcottage.no/produkter/kjokken-og-borddekning/kjokkentilbehor/c-vidunderkrem-med-svamp?gclid=EAIaIQobChMIirWx-tmY-gIVFsPVCh2CfgnYEAQYDSABEgKULPD_BwE

Takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ayesh skrev (28 minutter siden):

Takk til du som anbefalte skurekrem💞. Prøvde nå og den ble som ny 😊😊😊

Abfales virkelig😍

Ts

Bare hyggelig ☺️ Så bra at det ordnet seg 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ayesh skrev (3 timer siden):

Aldri sett den i butikkene. Hvor kjøper du den? :)

Jeg kjøper den i Sverige på Balkanboden. Den er gull verdt. Finnes også her, Jif skurekrem? tror jeg den heter men ikke like god. Jeg vasker alt med denne, kjøkkenet og dørene, baderomsinnredning, joggesko, ja slt som er hvitt 😅 og den tar så å si alt uten å lage riper eller noe lignende. Viktig å ikke trykke for hardt når man vasker, men forsiktig og lett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, ingen riper på min 4 år gamle induksjonstopp til 4000 😄 mine foreldre sin induksjonstopp fra miele (til 45.000) ser derimot ikke ut😆

Anonymkode: aba85...b3d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Å ja. Drittkvalitet. Kommer aldri mer til å kjøpe hvitevarer fra Ikea.

Anonymkode: 3488f...868

Dette. Vi er ekstremt misfornøyde med hvitevarene til IKEA. Selve kjøkkenet er veldig bra, men hvitevarer fra IKEA kommer jeg ikke til å velge igjen.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lorieen skrev (3 timer siden):

Dette. Vi er ekstremt misfornøyde med hvitevarene til IKEA. Selve kjøkkenet er veldig bra, men hvitevarer fra IKEA kommer jeg ikke til å velge igjen.

Ikke jeg heller.

Vi har både platetopp og kjøkkenvifte fra Ikea og kjøkkenviften er også dritt, når den står på så lager den mye lyd som er forstyrrende og matosen sitter i lenge etterpå pluss at den suger ut all varme fra huset. Filterene til den er kapittel for seg selv, de går ikke ann å vaske. 

Fatter virkelig ikke at jeg kjøpte hvitevarene på Ikea når jeg mange ganger både har lest og hørt folk si; kjøp aldri hvitevarer på Ikea.

Anonymkode: 3488f...868

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Nei, ingen riper på min 4 år gamle induksjonstopp til 4000 😄 mine foreldre sin induksjonstopp fra miele (til 45.000) ser derimot ikke ut😆

Anonymkode: aba85...b3d

Har nok alt med vaskerutinene å gjøre 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...