AnonymBruker Skrevet 15. september 2022 #1 Skrevet 15. september 2022 Dette føles helt dust ut, men jeg har pådratt meg senebetennelse i begge håndleddene, og det hemmer meg ganske mye i permisjonen. Jeg fikk det da jeg var på barselavdelingen etter fødsel som følge av at jeg utførte melkekompresjoner til den store gullmedalje for at baby skulle gidde å suge nok til at melkeproduksjonen kom i gang. Jeg utfører alle daglige oppgaver som vanlig - løfting, stell og amming, støvsuging, rydding, klesvask, gå tur med vogn osvm samtidig som at jeg kjenner det godt i begge håndleddene. Det blir ikke bedre (baby er nå 11 uker). Men jeg kan jo ikke slutte å løfte opp baby, amme osv. Jeg får altså aldri avlastet håndleddene noe. Er det noen andre som har hatt dette under permisjon? Hvordan i all verden løser man dette når man ikke får avlastet? Jeg jobber til vanlig med å skrive så jeg er litt avhengig av fungerende hender. Anonymkode: 62c6d...141
AnonymBruker Skrevet 15. september 2022 #2 Skrevet 15. september 2022 Kanskje støttebandasje kan hjelpe? Jeg fikk betennelse i håndleddet pga mye bæring på barnet. Det hjalp å avlaste der jeg kunne og bruke støttebandasje. Anonymkode: b35c3...bf8
AnonymBruker Skrevet 15. september 2022 #3 Skrevet 15. september 2022 Jeg fikk senebetennelser i skuldre og overarmer pga løfting av baby under svært hyppig amming. Jeg har veldig små bryst, så jeg måtte løfte barnet opp til brystet. Kunne ikke legge ungen i fanget som jeg så andre gjorde, og så bare "rulle" puppen ned til ungen. Så ble mye bæring og løfting. Dette ga meg senebetennelser som ikke gikk over, uansett behandling. Det tok 17 år, før de til slutt bare "brente ut" og ble borte av seg selv. 17 år! Det var mange sprøyter, kurer og fysioterapitimer tilbakelagt da, som aldri hjalp. Det kom bare tilbake. Det måtte altså gå over av seg selv til slutt. Anonymkode: fe0da...a0a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå