AnonymBruker Skrevet 17. september 2022 #21 Del Skrevet 17. september 2022 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Det er jo ikke sånn at man har god råd fordi man er en familie og ikke alle familier har to inntekter, men det tenkte du tydeligvis ikke på der du lever i din egen boble og er mest opptatt av deg selv. Som noen andre skrev over, det er ikke du som betaler dyrere pris, det er familier som får det billigere slik at de skal ha mulighet til å delta selv om de er mange. Det går jo ikke utover deg at andre har fått rabatt. Anonymkode: 1999c...81d Jo, fordi stedet må dekke utgiftene sine uansett, i stedet for å gi lik «rabatt» til alle, må andre betale mer for å dekke inn rabatten. Anonymkode: 0e89c...254 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunello Skrevet 17. september 2022 #22 Del Skrevet 17. september 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det er jo ikke sånn at man har god råd fordi man er en familie og ikke alle familier har to inntekter, men det tenkte du tydeligvis ikke på der du lever i din egen boble og er mest opptatt av deg selv. Som noen andre skrev over, det er ikke du som betaler dyrere pris, det er familier som får det billigere slik at de skal ha mulighet til å delta selv om de er mange. Det går jo ikke utover deg at andre har fått rabatt. Anonymkode: 1999c...81d Hvorfor skal hun tenke på hva andre tjener? Det er prinsippet hun kritiserer. Og jo, det går ut over henne om det er mer enn halvparten så dyrt for en voksen og ett barn enn to voksne og to barn. Da må hun betale mer. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunello Skrevet 17. september 2022 #23 Del Skrevet 17. september 2022 Dersom det er billigere for to voksne og to barn enn en voksen og ett barn mange steder, vil jeg tro det er marked for å opprette en Facebook-gruppe for de som er i samme situasjon. Da kan man planlegge aktiviteter sammen med noen andre. Enten at man bare møtes og går inn sammen, eller at mor og far får seg en date i samme slengen. Tror jeg tar copyright på ideen. 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. september 2022 #24 Del Skrevet 17. september 2022 Brunello skrev (1 time siden): Dersom det er billigere for to voksne og to barn enn en voksen og ett barn mange steder, vil jeg tro det er marked for å opprette en Facebook-gruppe for de som er i samme situasjon. Da kan man planlegge aktiviteter sammen med noen andre. Enten at man bare møtes og går inn sammen, eller at mor og far får seg en date i samme slengen. Tror jeg tar copyright på ideen. Før pandemie var vi mye i Sverige og i noen av de ulike temaparken kunne man få lit rabatt visss man viste frem tidligere biletter fra tparken. Vi byttet ofte biletter med andre og var med i svensk gruppe på Facebook. Suynnes iden din var helt super🤩 Anonymkode: 42b99...d55 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. september 2022 #25 Del Skrevet 17. september 2022 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Det verste er at barn reiser gratis på ferie med to foreldre. Er man aleneforelder, betaler man nesten full pris! På en to ukers tur, betalte jeg og datteren min 93 % av prisen reisefølget 2 voksne og ett barn betalte. Anonymkode: 3bd32...8f3 I hvilken verden reiser barn gratis på ferie? Våt syden tur med ving kostet alt for mye men 10 000 av prisen vad for 3 åringen. Det er jo ikke gratis Anonymkode: 5f216...578 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. september 2022 #26 Del Skrevet 17. september 2022 Har jeg aldri opplevd. Anonymkode: a9f84...deb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. september 2022 #27 Del Skrevet 17. september 2022 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): I hvilken verden reiser barn gratis på ferie? Våt syden tur med ving kostet alt for mye men 10 000 av prisen vad for 3 åringen. Det er jo ikke gratis Anonymkode: 5f216...578 Tui i februar 2022. Anonymkode: 3bd32...8f3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. september 2022 #28 Del Skrevet 17. september 2022 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Ja, her også. Og så synes jeg det er ganske irriterende når jeg en sjelden gang bestiller hotellrom og enkeltrom koster det samme som dobbeltrom Anonymkode: da8c9...b9d Prøv å bestill fly+hotell til en familie på fem i fellesferien du 😘 så kan vi snakkes etterpå om hvem som blir loppet for penger. Anonymkode: 9a834...764 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. september 2022 #29 Del Skrevet 17. september 2022 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Det verste er at barn reiser gratis på ferie med to foreldre. Er man aleneforelder, betaler man nesten full pris! På en to ukers tur, betalte jeg og datteren min 93 % av prisen reisefølget 2 voksne og ett barn betalte. Anonymkode: 3bd32...8f3 Dette er vås. Barn over to-tre år betaler tilnærmet voksenbillett på fly. Anonymkode: 9a834...764 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. september 2022 #30 Del Skrevet 17. september 2022 Brunello skrev (På 15.9.2022 den 17.26): Prøv to voksne og tre barn. Det er dyrt. Valgfritt å få så mange barn Anonymkode: b2073...439 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. september 2022 #31 Del Skrevet 17. september 2022 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Valgfritt å få så mange barn Anonymkode: b2073...439 Det er også valgfritt å reise på ferie alene. Anonymkode: 9a834...764 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. september 2022 #32 Del Skrevet 17. september 2022 Dette har irritert meg i mange år som alenemor. Var i en "fest " i barnehagen. 200 kr pr familie. Så jeg og ungen betalte det samme for to (for mat osv) som en familie på 5 med to inntekter. Helt latterlig. På en barnefestival betalte jeg og ungen mer , enn venninna mi som dro med 3 unger. ( 3 inntekter, da den ene ikke var hennes egen og ble betalt av det ene barnets far) På ferieturer har jeg måttet betalt ekstra for ubenyttet seng osv. Verden er ikke tilrettelagt for små familier dessverre. Anonymkode: b9752...1dc 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. september 2022 #33 Del Skrevet 18. september 2022 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Dette har irritert meg i mange år som alenemor. Var i en "fest " i barnehagen. 200 kr pr familie. Så jeg og ungen betalte det samme for to (for mat osv) som en familie på 5 med to inntekter. Helt latterlig. På en barnefestival betalte jeg og ungen mer , enn venninna mi som dro med 3 unger. ( 3 inntekter, da den ene ikke var hennes egen og ble betalt av det ene barnets far) På ferieturer har jeg måttet betalt ekstra for ubenyttet seng osv. Verden er ikke tilrettelagt for små familier dessverre. Anonymkode: b9752...1dc Du sier at festivalen kostet mer for én voksen og ett barn enn for én voksen og tre barn? Eller hva mente du? Anonymkode: 9a834...764 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. september 2022 #34 Del Skrevet 18. september 2022 AnonymBruker skrev (På 15.9.2022 den 9.54): Hei. Ofte opplever jeg prissetting som dette. Sønnen min på 3 år og jeg ender med å betale det samme som en familie med to voksne og barn. Jeg er jo allerede alene om boliglån, strøm, Internett, mat og andre innkjøp, så det er egentlig veldig usosialt. Vi betaler det samme for ferie som for to voksne, også, og det forstår jeg. Men disse reduserte betalingene for flere voksne forstår jeg ikke. Hvorfor må absolutt alt være så mye dyrere når man er én voksen? Burde det heller ikke vært dyrt for voksne, og så gikk alle barn gratis/billig? Anonymkode: 6f458...8bf Tenker du nå da at du skal betale mindre eller en familie med flere barn skal betale mer. Du har jo ikke akkurat bedre råd med flere i hus. Så familie pris er vel gor å inkludere også de som er flere. Anonymkode: b4bd0...44e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. september 2022 #35 Del Skrevet 19. september 2022 AnonymBruker skrev (På 18.9.2022 den 8.00): Tenker du nå da at du skal betale mindre eller en familie med flere barn skal betale mer. Du har jo ikke akkurat bedre råd med flere i hus. Så familie pris er vel gor å inkludere også de som er flere. Anonymkode: b4bd0...44e Tenker at man burde betalt per voksen, og så kunne barna vært gratis/billig. Eller noe tilsvarende. I middagseksemplet mitt kunne voksne betalt 50 og barn vært gratis. Da ville det blitt omtrent lik belastning på familien, uavhengig av om man har ett eller fem barn. Anonymkode: 6f458...8bf 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå