AnonymBruker Skrevet 15. september 2022 #1 Del Skrevet 15. september 2022 Hei. Ofte opplever jeg prissetting som dette. Sønnen min på 3 år og jeg ender med å betale det samme som en familie med to voksne og barn. Jeg er jo allerede alene om boliglån, strøm, Internett, mat og andre innkjøp, så det er egentlig veldig usosialt. Vi betaler det samme for ferie som for to voksne, også, og det forstår jeg. Men disse reduserte betalingene for flere voksne forstår jeg ikke. Hvorfor må absolutt alt være så mye dyrere når man er én voksen? Burde det heller ikke vært dyrt for voksne, og så gikk alle barn gratis/billig? Anonymkode: 6f458...8bf 6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. september 2022 #2 Del Skrevet 15. september 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hei. Ofte opplever jeg prissetting som dette. Sønnen min på 3 år og jeg ender med å betale det samme som en familie med to voksne og barn. Jeg er jo allerede alene om boliglån, strøm, Internett, mat og andre innkjøp, så det er egentlig veldig usosialt. Vi betaler det samme for ferie som for to voksne, også, og det forstår jeg. Men disse reduserte betalingene for flere voksne forstår jeg ikke. Hvorfor må absolutt alt være så mye dyrere når man er én voksen? Burde det heller ikke vært dyrt for voksne, og så gikk alle barn gratis/billig? Anonymkode: 6f458...8bf Enig med deg. 50 kr pr voksen og gratis for egne barn. Anonymkode: 2312d...024 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. september 2022 #3 Del Skrevet 15. september 2022 Jeg synes det høres rart ut, men dette er ikke noe jeg har opplevd? Hvor er det du opplever dette hen? Jeg ser ingen grunn til at voksne skal få rabatt. Vi er to voksne, og har da også to inntekter, så hvorfor skulle en av oss gå gratis, liksom..? Anonymkode: 57841...6cd 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. september 2022 #4 Del Skrevet 15. september 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg synes det høres rart ut, men dette er ikke noe jeg har opplevd? Hvor er det du opplever dette hen? Jeg ser ingen grunn til at voksne skal få rabatt. Vi er to voksne, og har da også to inntekter, så hvorfor skulle en av oss gå gratis, liksom..? Anonymkode: 57841...6cd Synes det er sånn overalt. I går var det pris for et opplegg i kirka her. Men er jo sånn på alt av lekeland, badeland og andre steder med inngangspenger. Dere to hadde da betalt det samme i går som sønn og meg. Men alle synes liksom det er greit, virker det som, siden det er så utbredt. På badelandet vi pleier å dra koster sønn og meg 305. Mens familie (opptil 2voksne og 2barn) koster 350. Så jeg som voksen betaler 175, din mann 45. Anonymkode: 6f458...8bf 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ti10 Skrevet 15. september 2022 #5 Del Skrevet 15. september 2022 Tja, jeg tror ikke det er sånn at noen er ute etter å straffe deg, det er vel mer at man gir familierabatt for å gjøre det lettere for større grupper. Det er jo vanlig med grupperabatt, så det er vel der det ligger. Hvis de ikke hadde gjort det på den måten, hadde det vært noen andre med familiekonstellasjoner/situasjoner enn din som hadde protestert. Noen ville krangle på aldersgrensen, noen på at en som går gratis spiser mer enn det en som betaler gjør, en som går gratis, er kanskje større enn en som ikke gjør det osv. Jeg tror ikke det er mulig å lage en generell ordning som funker for absolutt alle. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. september 2022 #6 Del Skrevet 15. september 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Synes det er sånn overalt. I går var det pris for et opplegg i kirka her. Men er jo sånn på alt av lekeland, badeland og andre steder med inngangspenger. Dere to hadde da betalt det samme i går som sønn og meg. Men alle synes liksom det er greit, virker det som, siden det er så utbredt. På badelandet vi pleier å dra koster sønn og meg 305. Mens familie (opptil 2voksne og 2barn) koster 350. Så jeg som voksen betaler 175, din mann 45. Anonymkode: 6f458...8bf På badeland hos oss er det Familiepris for 2 voksne og 2 barn, men det er ikke så himla forskjell som det det er hos deg. Her koster det 550 kr for to voksne og to barn med familiebillett, mens en voksen og ett barn koster 310 kr. Så det er altså snakk om en ganske liten rabatt pr person, uten familierabatten ville familien betalt 620 kr, altså er det bare 70 kr i rabatt. Jeg skjønner jo at de gjerne vil lokke flere folk inn, noe de gjør med å gi "grupperabatt". Men ja, jeg synes heller det skulle vært full pris pr voksen, og så heller gratis/veldig billig for barn. En voksen med tre barn er jo akkurat like mange personer, men får ikke familierabatt. Anonymkode: 57841...6cd 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. september 2022 #7 Del Skrevet 15. september 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): På badeland hos oss er det Familiepris for 2 voksne og 2 barn, men det er ikke så himla forskjell som det det er hos deg. Her koster det 550 kr for to voksne og to barn med familiebillett, mens en voksen og ett barn koster 310 kr. Så det er altså snakk om en ganske liten rabatt pr person, uten familierabatten ville familien betalt 620 kr, altså er det bare 70 kr i rabatt. Jeg skjønner jo at de gjerne vil lokke flere folk inn, noe de gjør med å gi "grupperabatt". Men ja, jeg synes heller det skulle vært full pris pr voksen, og så heller gratis/veldig billig for barn. En voksen med tre barn er jo akkurat like mange personer, men får ikke familierabatt. Anonymkode: 57841...6cd Godt flere er enig med meg, da. Ble bare litt irritert i går så måtte få det ut, hadde sikkert en dårlig dag 😂 En voksen med 3 barn burde jo hvertfall fått lavere pris enn to voksne. Anonymkode: 6f458...8bf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. september 2022 #8 Del Skrevet 15. september 2022 Er ulike ordninger der ute. Er selv enslig forsørger og har forståelse for at dette kan virke lit rart med priser. Jeg bruker å sjekke pris/rabatter og sånt på nett. Sjekker om det er høysesong og såne ting som påvirker pris. Noen ganger dra vi flere sammen for å få gunstige priset på aktiviteter også. Noen museumer har også gratis inngang for barn. Billettprisen 2/3 barn og 2 voksne er jo passe kjipt. Men ofte har disse bilttene 14/15 års grense, så da tar jeg med meg tantebarn også. Og er mann tilknyttet allenforeldre foreningen, dysleksiforbundet eller andre forening hendet det også at de har gratis/reduserte priser for medlemmer. Til og med enkelte strømleverandør og kundeklubber som coop har av og til rabatt ordninger. Anonymkode: 42b99...d55 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunello Skrevet 15. september 2022 #9 Del Skrevet 15. september 2022 Prøv to voksne og tre barn. Det er dyrt. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. september 2022 #10 Del Skrevet 15. september 2022 Jeg har aldri noensinne vært et sted der «voksen nr 2» går gratis. Anonymkode: 9a834...764 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. september 2022 #11 Del Skrevet 15. september 2022 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Hei. Ofte opplever jeg prissetting som dette. Sønnen min på 3 år og jeg ender med å betale det samme som en familie med to voksne og barn. Jeg er jo allerede alene om boliglån, strøm, Internett, mat og andre innkjøp, så det er egentlig veldig usosialt. Vi betaler det samme for ferie som for to voksne, også, og det forstår jeg. Men disse reduserte betalingene for flere voksne forstår jeg ikke. Hvorfor må absolutt alt være så mye dyrere når man er én voksen? Burde det heller ikke vært dyrt for voksne, og så gikk alle barn gratis/billig? Anonymkode: 6f458...8bf Det er jo de med flere barn som får der billigere. Ikke du som får det dyrere. Går ikke ut over deg at andre får ting billigere. Anonymkode: 5f216...578 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. september 2022 #12 Del Skrevet 15. september 2022 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Hei. Ofte opplever jeg prissetting som dette. Sønnen min på 3 år og jeg ender med å betale det samme som en familie med to voksne og barn. Jeg er jo allerede alene om boliglån, strøm, Internett, mat og andre innkjøp, så det er egentlig veldig usosialt. Vi betaler det samme for ferie som for to voksne, også, og det forstår jeg. Men disse reduserte betalingene for flere voksne forstår jeg ikke. Hvorfor må absolutt alt være så mye dyrere når man er én voksen? Burde det heller ikke vært dyrt for voksne, og så gikk alle barn gratis/billig? Anonymkode: 6f458...8bf Jeg har forøvrig ikke sett dette noe sted. Kun at det er billigere når det er to voksne og TO barn. Noe som er fornuftig Anonymkode: 5f216...578 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. september 2022 #13 Del Skrevet 16. september 2022 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Det er jo de med flere barn som får der billigere. Ikke du som får det dyrere. Går ikke ut over deg at andre får ting billigere. Anonymkode: 5f216...578 Jo, det gjør det faktisk. Om bedriften skal ha x kr i fortjeneste, så vil noen måtte betale mer om andre får betale mindre for at bedriften skal tjene like mye penger. Anonymkode: 57841...6cd 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. september 2022 #14 Del Skrevet 16. september 2022 Jeg er så enig TS. Er selv alene med ett barn. Og de aller fleste rabattordninger er for to voksne og to barn, sikkert med flere barn også. Men altså to lønninger. Når jeg, som én voksen, altså én lønn, og ett barn, må betale samme pris som to voksne og to barn, altså to lønninger, ja da opplever jeg det veldig veldig urettferdig! Anonymkode: 107f5...e07 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. september 2022 #15 Del Skrevet 16. september 2022 Ja, her også. Og så synes jeg det er ganske irriterende når jeg en sjelden gang bestiller hotellrom og enkeltrom koster det samme som dobbeltrom Anonymkode: da8c9...b9d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. september 2022 #16 Del Skrevet 16. september 2022 Det er de enslige som subsidierer rabattene for par. Anonymkode: 605a0...e62 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. september 2022 #17 Del Skrevet 16. september 2022 Det verste er at barn reiser gratis på ferie med to foreldre. Er man aleneforelder, betaler man nesten full pris! På en to ukers tur, betalte jeg og datteren min 93 % av prisen reisefølget 2 voksne og ett barn betalte. Anonymkode: 3bd32...8f3 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. september 2022 #18 Del Skrevet 17. september 2022 Jeg opplever mest 50 for én, 150 for familie, eller tilsvarende. Jeg synes det er helt greit at de med mange barn (flere enn to) slipper litt billigere unna. Det hadde sikkert vært rettferdig om aleneforsørgere hadde hatt et slags honørkort, men tipper ikke alle ønsker det. Og hvis man først begynner der, hva blir det neste da? Anonymkode: 92989...782 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. september 2022 #19 Del Skrevet 17. september 2022 Aldri sett noe sted. Prisen er som regel 50 for barn, 100 for voksne og 250-270 for familie, og familie er bare to voksne og to barn. Anonymkode: 3e606...9dd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. september 2022 #20 Del Skrevet 17. september 2022 Det er jo ikke sånn at man har god råd fordi man er en familie og ikke alle familier har to inntekter, men det tenkte du tydeligvis ikke på der du lever i din egen boble og er mest opptatt av deg selv. Som noen andre skrev over, det er ikke du som betaler dyrere pris, det er familier som får det billigere slik at de skal ha mulighet til å delta selv om de er mange. Det går jo ikke utover deg at andre har fått rabatt. Anonymkode: 1999c...81d 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå