Gå til innhold

Barnet utestenges fra lek

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi startet på en ny skole nå, og 2.klassingen har fått venner som han er sammen med på fritida. De samme vennene utestenger hen fra en spesiell lek de leker på skolen i friminuttene- noe jeg synes er sårt. De er da en større gruppe, og mitt barn blir gående for seg selv. Bør jeg ta det opp med foreldrene eller lærerne? 

Anonymkode: 897e1...45d

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vi startet på en ny skole nå, og 2.klassingen har fått venner som han er sammen med på fritida. De samme vennene utestenger hen fra en spesiell lek de leker på skolen i friminuttene- noe jeg synes er sårt. De er da en større gruppe, og mitt barn blir gående for seg selv. Bør jeg ta det opp med foreldrene eller lærerne? 

Anonymkode: 897e1...45d

Snakk med kontaktlærer😊

Anonymkode: 7f723...21d

• Liker 2
Skrevet

Snakk med lærer. Blir han holdt utenfor eller vil han ikke leke den leken ? Viktig å få all informasjon før man lager en sak ut av det. 

Anonymkode: 0950f...345

• Liker 2
Skrevet

Kontakt læreren. Da kan de som jobber på skolen observere hva som skjer, og veilede barnet ditt inn i leken. Ofte er det små misforståelser mellom barna, som f.eks at Per ikke forstår uskrevne regler i leken, eller at barnet ikke aktivt prøver å være med. Krysser fingrene for at det ordner seg. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Snakk med lærer. Blir han holdt utenfor eller vil han ikke leke den leken ? Viktig å få all informasjon før man lager en sak ut av det. 

Anonymkode: 0950f...345

Signerer denne. Hva sier barnet om årsaken?
Snakk med lærer og finn ut hva som skjer. Høres jo rart ut å være venner ellers men akkurat en lek er ikke ok. Da kan det være en grunn verdt å nøste opp i. Kanskje han ikke liker leker. Kanskje han ikke mestrer den og ikke tør, eller at de føler han "ødelegger" leken fordi han ikke kan den f.eks. Da trenger alle litt veiledning. Eller om han faktisk har gått inn for å ødelegge leken av en eller annen grunn, da er det jo forståelig at de sier han ikke kan være med. Kan være så mange årsaker, så noen bør observere og hjelpe både han og de andre barna litt.

Anonymkode: c618f...8f8

• Liker 1
Skrevet

Hvilken type lek er det? Vet at noen barn leker med bestemte innholdelser fra spillverdenen. Feks minecraft. Og at de som da ikke spiller Minecraft ikke kan være med å leke fordi de ikke forstår leken. Vårt barn kom hjem og fortalte dette i første klasse så da fikk han lov å begynne å spille Minecraft.

Anonymkode: c8c4b...a6a

Skrevet

Synes barnet det er sårt da? 

Du bør være forsiktig med å overføre dine følelser over til barnet. 

Men nøste litt kan du jo gjøre, spesielt hvis du ser at det påvirker barnet. 

Hvis barnet er glad og fornøyd, så er det vel ikke noe problem? 

Anonymkode: 1c127...0a4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...