Gå til innhold

2,5 % lønnstillegg - er det en spøk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her har tydeligvis alle fått 2,5%. Offisiell inflasjon er 5% - reell er sikkert over 15%. Hvordan skal dette motivere oss til å jobbe hardere?

Anonymkode: 64eae...86e

• Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Arbeidsgivere bryr seg mest om seg selv og de vet at det skal mye til for at folk bytter jobb.

Anonymkode: d8bdb...6cd

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Her har tydeligvis alle fått 2,5%. Offisiell inflasjon er 5% - reell er sikkert over 15%. Hvordan skal dette motivere oss til å jobbe hardere?

Sikker på at det er meningen at det skal motivere til å arbeide hardere?

Skrevet

Her jeg jobber har ingen fått noe mer enn 2,3%, det var maksgrensen. Og alt ble gitt på prestasjonsbasis, så var bare de som hadde "prestert best" som fikk, mange fikk ikke noe som helst. 

Anonymkode: 70bb4...901

Skrevet

Imponerende at folk fortsatt ikke ser ut til å forstå inflasjon og tiltak... 

Slapp helt av, det er ikke meningen at du skal få i nærheten av inflasjon i lønnsøkning verken nå eller i nær fremtid. 

Anonymkode: 6dff8...331

• Liker 8
Skrevet

Prøv 1 % du.

Anonymkode: 27c51...2ea

Skrevet

I fjor rett etter coronapandemien fikk jeg 0% økning🙃 Jobbet i butikk 

Anonymkode: 8939a...f28

Skrevet

I det minste fikk du noe. Stopp å klag.

Anonymkode: 1960f...f2d

• Liker 1
Skrevet

Siden KPI (konsumprisindeksen) steg 6,3 % fra juni 2021til juni 2022 noe som i hovedsak skyldes uvanlig høy prisøkning på matvarer og drivstoff, vil jo et lønnstillegg under dette føre til nedgang av kjøpekraft hos lønnsmottakere.

Skrevet
AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Hvis du er organisert så skal du ha det samme som frontfaget vel? 

Anonymkode: 4a69e...4c6

Skrevet

Dessverre er det nok bare å finne en ny jobb. Mangle flinke slutter og vi som er igjen må bruke masse tid på å lære opp nye hele tiden. Ganske slitsomt.

Skrevet
Hareena skrev (39 minutter siden):

Siden KPI (konsumprisindeksen) steg 6,3 % fra juni 2021til juni 2022 noe som i hovedsak skyldes uvanlig høy prisøkning på matvarer og drivstoff, vil jo et lønnstillegg under dette føre til nedgang av kjøpekraft hos lønnsmottakere.

Som er hele poenget med å håndtere inflasjonen.......

Anonymkode: 93a23...19f

• Liker 3
Skrevet

Samfunnet fucker med meg, og kan love at jeg tar igjen ved å yte dårligere på jobb.

Skal mye til at man blir sparket også. Man må bare være litt lur.

Anonymkode: 9377e...7d0

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Samfunnet fucker med meg, og kan love at jeg tar igjen ved å yte dårligere på jobb.

Ellers kan man velge å gjøre en god jobb så det er lettere å forhandle en lønnsøkning.

Anonymkode: bb875...7a7

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Høres ut som en lur taktikk.

Jeg har gjort motsatt jeg da, og forsøker å prestere bra selv om tidene er harde. Har gått opp 80 000 de siste to årene, så er i grunn fornøyd med den taktikken  :) 

Anonymkode: 8fcce...a2e

• Liker 1
Skrevet

Hadde jeg gått opp 80´på 2 år så hadde det tilsvart 4% pr år, dvs fortsatt reell nedgang i lønn ift inflasjon.

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hadde jeg gått opp 80´på 2 år så hadde det tilsvart 4% pr år, dvs fortsatt reell nedgang i lønn ift inflasjon.

I så fall tjener du såpas greit at du nok har til smør på brødskiva. :) 

Anonymkode: 78bec...8be

• Liker 1
Skrevet

Hjelper jo ikke om alle går opp tilsvarende i lønn, da vil jo alt bare øke ennå mer i pris. 🤷‍♀️

Anonymkode: 29192...ea4

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

I fjor rett etter coronapandemien fikk jeg 0% økning🙃 Jobbet i butikk 

Anonymkode: 8939a...f28

5. året med 0,- i lønnsøkning her. Ser etter ny jobb, men er ikke bare-bare det heller. Underpresterer bevisst på jobb, for å ha overskudd til jobbsøk, ser at alle kollegaene mine også har mistet piffen, og bedriften går dårlig. 

Anonymkode: c89b9...c2a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...