Gå til innhold

Hvis mannen jobber nattevakt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis mannen jobber nattevakt, når står han opp? Er det du som vekker ham, eller står han opp av seg selv?

Min står ikke opp før rundt åtte på kvelden om jeg ikke vekker ham, da har jo ungene stort sett lagt seg. Så sitter han og ser på tv i to timer før han drar på jobb igjen, og er hjemme fra jobb 7.30. 

Han blir bare sur om jeg ber han stå opp før, men han kan også bli sur fordi jeg ikke vekker han før… men jeg tenker at å stå opp bør han klare selv, jeg gidder ikke ha ansvar for det også. Er jeg vrang?

Helt ærlig synes jeg det er deilig å slippe å ha han der når ungene endelig har lagt seg og husarbeidet er gjort, det er godt med litt tid å slappe av på og velge tv-kanalene selv. 

Anonymkode: ca25b...3f1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han står opp selv, jeg vekker ham sjelden. Det varierer hvor lenge han sover. Han pleier ofte å trene rett etter vakt. Så om han er ferdig 7.30, så er han kanskje hjemme 8.30, henter klær, drar og trener til rundt 10-11, spiser litt og sover. Så sover han 6 timer omtrent.  Om han ikke får sove, eller har lagt seg seinere, hender det at han ikke står opp før rundt 19-20. Jeg legger meg ikke opp i noe av det. Men jeg setter pris på de dagene han ikke trener og er tidlig i seng, for da er han ferdig sovet til litt etter jeg er ferdig på dagjobb, og vi får god tid sammen før han må dra på jobb. 

Anonymkode: 41745...240

Skrevet

Han kommer hjem, lager seg mat, sover 4-5 timer (usikker på om han bruker vekkeklokke). Så tar han unna i huset, lager middag (hverdag, i helger fikser jeg ekstra), og er som vanlig. Men er kveldstrøtt, og tar gjerne kvelden allerede i 21 tiden. 

Han jobber imidlertid 12 delt (som lege), så blir mulig noe annet når det kun er en natt eller helg her og der. 

Anonymkode: 18b45...2ff

Skrevet

Han står opp selv. Vekker kun når det er avtalt. 

• Liker 1
Skrevet

hjemme ca sju,  og sover frem til ca tolv- ett tida.  Da tar hen seg en joggetur/gåtur med hunden og er er hjemme og tar i mot ungene fra skolen og gjør litt husarbeid.  Jeg lager middag, da tar hen seg gjerne 20 minutter på øyet og så er det å følge ungene til diverse aktiviteter.  

Hen jobber en uke natt, en uke dag og en uke kveld, slik går årene.

Anonymkode: 2ae6b...543

Skrevet

Jobbet som nattevakt I noen år med små barn i huset. Sovnet ca 08.45. Sto opp av meg selv til ca kl 15 for å hente de. Deltok som normalt i hverdagen også dro jeg på jobb igjen på kvelden.

Går ikke an å melde seg såpass ut som han gjør når man har barn sammen. Da må han begynne å stå opp tidligere. Går ikke det av en eller annen grunn, burde han finne en annen jobb som går mer overens med familieliv. 

Anonymkode: 3d9a2...ad0

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jobbet som nattevakt I noen år med små barn i huset. Sovnet ca 08.45. Sto opp av meg selv til ca kl 15 for å hente de. Deltok som normalt i hverdagen også dro jeg på jobb igjen på kvelden.

Går ikke an å melde seg såpass ut som han gjør når man har barn sammen. Da må han begynne å stå opp tidligere. Går ikke det av en eller annen grunn, burde han finne en annen jobb som går mer overens med familieliv. 

Av meg selv = med vekkerklokke/ikke vekt av andre. Veldig tungt å stå opp, men men må jo hjelpe til.

Skrevet

Hva er grunnen til at han ofte står opp så seint, ts? Han sover vel ikke alle de timene? 

Anonymkode: 41745...240

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Han blir bare sur om jeg ber han stå opp før, men han kan også bli sur fordi jeg ikke vekker han før…

Jeg håper ikke du finner deg i dette?

Uansett, så er han voksen. Han kan bestemme seg for et klokkeslett, og kjøpe seg en vekkerklokke. Er han misfornøyd med vekkertidspunktet, så kan han være sur på vekkerklokken eller den som stilte inn vekkerklokken.

Anonymkode: 6716e...06c

• Liker 1
Skrevet

jeg er hjemme ca 7.20, kjører barna til skolen. 

legger meg, står opp kl 15.30, henter barna. 

sover litt å sofaen ved behov før ny nattevakt. 

Anonymkode: 20724...4eb

• Liker 1
Skrevet

Min mann kommer hjem ca 08, legger seg ca 09 og sover til 15-16. Det fungerer greit nok i nattevaktperiodene. Det er i dagvaktperiodene at søvna hans blir helt på jordet. Da må jeg bare ta alt med hjem/barn alene. 

Anonymkode: 3837a...12f

• Liker 1
Skrevet

Jeg sover fra 08.30 og frem til 15. Starter på middagen og tar imot barna. Etter middag legger jeg meg på sofa og sover en time til. Jobber fra 22-07.30. 

Anonymkode: ddec6...511

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...