AnonymBruker Skrevet 14. september 2022 #1 Skrevet 14. september 2022 Idag ble jeg litt baff, når jeg hentet min to åring ifra barnehagen som kjentes kald ut. Kun i tynn body og en tynn regnjakke som ikke engang er forret. I 11 varmegrader overskyet hadde regnet og det blåste ute. Hun har så mye klær i barnehagen som de ikke tar i bruk men heler lar barnet mitt fryse. Mens på my Kid har dem tatt bilde av der barnet har på seg hettegenseren som jeg hadde levert henne i. Skal jeg snakke med barnehagen? Eller bare la være. Anonymkode: 90351...59a
AnonymBruker Skrevet 14. september 2022 #2 Skrevet 14. september 2022 Ta det opp med barnehagen… På en ordentlig måte. Anonymkode: 1eb22...862 2
miip Skrevet 14. september 2022 #3 Skrevet 14. september 2022 Sønnen vår på 1,5 år begynte i bhg nå i august. Noe lignende skjedde her, jeg ble også helt paff. Varslet med en gang at jeg synes han skal ha på seg ditt og datt, når været er slik og slik. Sa det på en fin, men bestemt måte. En stund etterpå var det en «runde» til, hvor han gikk uten noe på hodet, og det var iskald vind ute. Påpekte dette også 2 ganger, og ga meg ikke. Etter det opplever jeg at de er svært nøye. Ser han ofte er mye mer påkledd enn mange av de andre barna. Du må bare si fra, i stedet for å irritere og/eller bekymre deg. Det er tross alt snakk om barnet ditt, og ikke noe personlig ift de ansatte i bhg. De har som regel full forståelse, og tilpasser etter foreldres ønsker :) 1 1
AnonymBruker Skrevet 14. september 2022 #4 Skrevet 14. september 2022 miip skrev (3 minutter siden): Sønnen vår på 1,5 år begynte i bhg nå i august. Noe lignende skjedde her, jeg ble også helt paff. Varslet med en gang at jeg synes han skal ha på seg ditt og datt, når været er slik og slik. Sa det på en fin, men bestemt måte. En stund etterpå var det en «runde» til, hvor han gikk uten noe på hodet, og det var iskald vind ute. Påpekte dette også 2 ganger, og ga meg ikke. Etter det opplever jeg at de er svært nøye. Ser han ofte er mye mer påkledd enn mange av de andre barna. Du må bare si fra, i stedet for å irritere og/eller bekymre deg. Det er tross alt snakk om barnet ditt, og ikke noe personlig ift de ansatte i bhg. De har som regel full forståelse, og tilpasser etter foreldres ønsker Uff! Ja her hadde heler ikke jenta mi noe på hodet. Mens de ansatte hadde både genser jakke + pannebånd Skal si ifra imorgen lm dette, skal for svar ❤️ Anonymkode: 90351...59a
miip Skrevet 14. september 2022 #5 Skrevet 14. september 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Uff! Ja her hadde heler ikke jenta mi noe på hodet. Mens de ansatte hadde både genser jakke + pannebånd Skal si ifra imorgen lm dette, skal for svar ❤️ Anonymkode: 90351...59a Ja, du må bare si fra, og ikke ha dårlig samvittighet. Og dersom det gjentar seg, så må du ikke være redd for å ta det opp på nytt. Tror det sender er signal, dersom du som forelder er tydelig på hva du forventet, og står ved det. Du skal jo føle deg trygg på at barnet har det bra, og blir ivaretatt☺️ Oppdater gjerne hvordan det gikk❤️
AnonymBruker Skrevet 15. september 2022 #6 Skrevet 15. september 2022 Ville tatt det opp på en fin måte. Men i stedet for å gå rett på krav kan det være en idé å spør først hvorfor det var slik da du hentet? Siden den tydligvis er tatt av i løpet av dagen. I stedet for å være «streng» mot dem å kreve ditt og datt kan du jo feks si noe som «jeg ønsker at hun/han skal ha på seg mellomlag under regntøy nå når gradene kryper nedover. Og gjerne noe på hodet. Er jo ikke så kjekt å leke når en fryser» en ønsker vel ikke at personalet skal oppleve seg som en kravstor og streng forelder. Tenker det handler mye om hvordan en som forelder ordlegger seg, og hbordan en velger å samarbeide med barnehagen. Å ønske noe for barnet sitt er jo bare en mildere måte å legge frem kravene sine på, men med en hyggligere og mer imøtekommende måte. jeg ønsker iallefall best mulig stemning mellom meg og de som passer barna mine hele dagen Anonymkode: f39f0...ec1
AnonymBruker Skrevet 15. september 2022 #7 Skrevet 15. september 2022 Spør før du kommer med krav. Kanskje ungene akkurat hadde bevegd seg mye og derfor var varme og ville ha av klær, kanskje ungen klaget på noe og de lurte på om ungen var for varm osv. Anonymkode: 92429...3bf 4
AnonymBruker Skrevet 15. september 2022 #8 Skrevet 15. september 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Spør før du kommer med krav. Kanskje ungene akkurat hadde bevegd seg mye og derfor var varme og ville ha av klær, kanskje ungen klaget på noe og de lurte på om ungen var for varm osv. Anonymkode: 92429...3bf Dette! At du synes det var kaldt, betyr ikke at barnet var kaldt. Anonymkode: 177c9...dd1 2
AnonymBruker Skrevet 15. september 2022 #9 Skrevet 15. september 2022 Jeg lever litt etter prinsippet om at de i barnehagen styrer hva som skjer i barnehagen. Det er de som vet best hvordan barnet leker og trenger akkurat den tiden det er i barnehagen. Min oppgave er å gi dem et utvalg klær slik at de kan se an situasjonen og aktiviteten, og så får de styre hva de velger å bruke ut fra deres erfaringer. Anonymkode: f89bc...d6b 1
AnonymBruker Skrevet 15. september 2022 #10 Skrevet 15. september 2022 Jeg er enig i at det helt greit å ta det opp, men at det bør gjøres med nysgjerrighet, ikke som en klage. "Hva pleier dere kle på Tine ute? Jeg så hun hadde på seg sånn og sånn i går, og synes hun var litt kald akkurat da jeg hentet? " Her har vi motsatt problem, de kler på ungen hinsides med klær, og han er ofte helt våt av svette i håret... De har kommentert det selv, at de MÅ kle på sånn og slik, for om en unge får slippe ha genser på under jakken, så vil plutselig ingen andre ha det heller, og da vil flertallet av ungene fryse og bli for kalde. Mitt barn er mildt sagt av den aktive sorten, så han løper omkring og herjer som en tulling, og da blir han jo kjempevarm. Mens de barna som er av typen "sitte pent og pyntelig i sandkassen" ville blitt kalde med mindre klær. Anonymkode: 4d193...cc8 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå