Gå til innhold

Redd for ny spiseforstyrrelse

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Da jeg var 16-17 år våknet jeg plutselig opp en dag og hadde null appetitt, jeg spiste nesten ikke på 8 mnd da jeg ikke klarte å få ned mat, samtidig som jeg hadde masse energi og trente en del. Jeg raste ned i vekt, men klarte ikke se det selv. Jeg fikk en bedre periode i livet mitt og plutselig var mat på plass igjen, og jeg skjønte ikke at dette var en spiseforstyrrelse før etterpå. 

Jeg har over en periode hatt en tøff tid, men for rundt 2 mnd siden ble jeg forkjøla og mista appetitten. Siden da har jeg klart å tvunget i meg kanskje 1/3 av middagstallerken på kvelden. Jeg brekker meg så fort jeg får mat i munnen, men på kvelden får jeg hvertfall i meg litt. Det samme gjelder drikke, det eneste jeg klarer er vann. 

Jeg satte ikveld og skamma meg når jeg prøvde å spise og skjønte at dette ikke var normalt og begynte da å tenke på den gang jeg var ung. Jeg er full av energi uten mat og jeg er vanligvis ikke det, så jeg skjønner ingenting. Jeg merker ikke sultfølelse, det føles mer ut som om jeg er mett hele tiden.

er det noen som har erfart det samme? Noen som har gått igjennom noe lignende? Kan det være at det bare tar ekstremt lang tid før matlysten kommer tilbake etter å ha vært forkjølet?

Anonymkode: ebf3f...782

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjære trådstarter,

Jeg må dessverre stenge tråden din med bakgrunn i at vi ikke kan vite hvilken kompetanse som ligger bak svarene du vil få. Vi kan ikke passe tråden din konstant og luke ut svar du kan få som kan være skadelig for deg eller andre i en sårbar situasjon. 

Vi anbefaler også at du tar kontakt med din fastlege for å få en profesjonell oppfølging og/eller svar på spørsmålene dine. 

Jeg vil oppfordre deg til å ta kontakt med Mental Helse, som er en telefon- og nettjeneste for alle som trenger noen å snakke eller skrive med noen om livets utfordringer. Du kan ringe til dem døgnet rundt på 116 123 eller benytte deg av nettsiden deres. Her vil du treffe mennesker som du kan prate med og få råd av, og du kan ta kontakt som anonym.

Med vennlig hilsen Christina82

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...