Gå til innhold

Hvor lenge tror dere woke holder på?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er så lei av at alt som lages skal være så woke. Lengter så etter at alt skal bli normalt igjen. Jeg kan liksom ikke skjønne hvorfor alle roller feks skal spilles av svarte plutselig? Det er jo rasisme dette også? Å insistere på å bruke svarte skuespillere? Da blir de castet i en rolle kun for hudfargen sin.. kun for at produsenten skulle være woke.. jeg er så lei av at alle filmer må ha med en fra transe/homofile miljøer osv osv. Det blir så kunstig og rart alt nå! For å vise mangfold ender de med å lage dårlige produkter. Hvor realistisk er det at en blond hvit jente er bestevenner med en goth transmann, en svart jente fra et helt annen sosial bakgrunn? Det ødelegger kvaliteten og troverdigheten til serier og filmer denne kunstige plasseringen/representering av en fra alle miljøer..  

Anonymkode: 84da4...e9f

• Liker 37
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jepp… men du kan ikke si det høyt, TS, siden det er politisk ukorrekt og vi ikke har ytringsfrihet som ikke er woke 🙃

Som alle netflixproduksjoner med én trans/homo/lesbisk, en asiat, en svart, en med hijab, en tjukk

Anonymkode: ddaeb...e72

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette blir vi ikke lett kvitt gitt. Bare å stålsette seg for mer tull i fremtiden.

Anonymkode: 1f5c3...147

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Til folk slutter å se på det som blir produsert og man mister seere.

Anonymkode: a1032...952

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det dere ser på egentlig? Høres ut som bare sånne tenåringsserier. 

15 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg kan liksom ikke skjønne hvorfor alle roller feks skal spilles av svarte plutselig? Det er jo rasisme dette også?

Nei..😂

Anonymkode: ba84b...127

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nei..😂

Nei vel? Hva kaller du det da? Når historiske personer blir spilt av noen som ikke ligner i det hele tatt? Når hvite personer spilles av svarte? Hadde det vært greit å caste Kirsten Bell i rollen som Rosa Parks feks? 

Anonymkode: eade7...637

• Liker 17
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er skeiv, men drittlei av det. Det er fint å ikke bli fullstendig stigmatisert , men alle trenger ikke å bli inkludert i alt. 

Anonymkode: 5b91e...8b6

• Liker 27
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hva er det dere ser på egentlig? Høres ut som bare sånne tenåringsserier. 

Nei..😂

Men hva kaller du det da når de blir castet KUN fordi man er svart? Kun for å oppfylle agendaen om å vise så mange forskjellige typer mennesker sol mulig i en setting? 

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nei vel? Hva kaller du det da? Når historiske personer blir spilt av noen som ikke ligner i det hele tatt? Når hvite personer spilles av svarte? Hadde det vært greit å caste Kirsten Bell i rollen som Rosa Parks feks? 

Dette 👆 Historie kan og bør ikke endres på. Det blir for dumt , og det er rett og slett pinlig.

Anonymkode: 5b91e...8b6

• Liker 11
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og jeg synes det blir rart at absolutt alle vennegjenger skal inkludere en svart, en asiater, en skeiv og en tjukk. Det er ikke realistisk og viser ikke en realistisk framstilling av vennegjenger… det blir bare kunstig 🤷‍♀️

• Liker 15
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker said:

Men hva kaller du det da når de blir castet KUN fordi man er svart? Kun for å oppfylle agendaen om å vise så mange forskjellige typer mennesker sol mulig i en setting? 

Når ble det rasistisk å vise mennesker med ulike bakgrunner, i en film? Det høres bare dumt ut å prøve og kalle det for rasisme. 

Jeg er enig i at det noen ganger bare blir altfor obvious, hva de prøver å gjøre - men da er det bare å ikke se på de filmene/seriene. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste studioer gjør det ikke fordi de bryr seg, de gjør det for
1. De tjener penger på det.
2. De får gratis PR og reklame av alle som snakker om det, positivt og negativt.

De har også den ekstra bonusen av at om det feiler, så er det aldri fordi serien eller filmen er dårlig, nei , det er på grunn av castingen.
Dette skjedde med Catwoman og Elektra filmene. Dette var meget dårlige filmer, men konklusjonen studioene i Hollywood satt igjen med var : folk vil ikke se kvinner som superhelter. Derfor tok det deretter alt for mange år før Marvel kom ut med en Black Widow film for eksempel. Selvom publikum ser alt mulig så lenge det er en BRA film.

Nå bryr ikke jeg meg akkurat om noe er "woke" eller ikke, men det er veldig tydelig når det er stunt casting eller en gimmik.

Anonymkode: c5ee3...052

• Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Når ble det rasistisk å vise mennesker med ulike bakgrunner, i en film? Det høres bare dumt ut å prøve og kalle det for rasisme. 

Jeg er enig i at det noen ganger bare blir altfor obvious, hva de prøver å gjøre - men da er det bare å ikke se på de filmene/seriene. 

Fordi de får rollene grunnet sin hudfarge og det er en underliggende begrunnelse der om at "vi må ha en svart fordi vi kan ikke ha for mange hvite"

Prøv å snu det narritivet, da hadde du ikke stilt det samme spørsmålet.

Anonymkode: b1803...548

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hadde det vært greit å caste Kirsten Bell i rollen som Rosa Parks feks? 

Nå lo jeg høyt! For en festlig tanke😂😂

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj ja. Alle andre enn hvite, slanke og heterofile bør holdes unna tvskjermen. Hvorfor forandre på noe! Spyr av mangfold. 

Anonymkode: 35f44...2a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...