Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Søkte på jobb forrige uke. De skrev at de innkaller aktuelle kandidater innen en ukes tid. Er jeg masete om jeg sender mail og spør hvor i prosessen de er?

fristen var tirsdag. Føler at det blir litt for pushy å etterspørre nå allerede, men jeg er såå spent.. 😅 kryss fingrene for meg!

Anonymkode: 7c851...e03

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja det er masete. Ikke send 

Anonymkode: 12f57...d7d

• Liker 5
Skrevet

Er du aktuell får du innkallelse til intervju. Gjør noe positivt for deg selv mens du venter. Skulle du ikke høre noe så tenk at det var nok ikke den rette arbeidsplassen for deg og gå videre😊

Anonymkode: e9942...924

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Søkte på jobb forrige uke. De skrev at de innkaller aktuelle kandidater innen en ukes tid. Er jeg masete om jeg sender mail og spør hvor i prosessen de er?

fristen var tirsdag. Føler at det blir litt for pushy å etterspørre nå allerede, men jeg er såå spent.. 😅 kryss fingrene for meg!

Krysser fingrene for deg! 🤞

Men du må seriøst stresse ned, og ikke ty til mas allerede etter noen få dager. En ansettelsesprosess tar tid, og det er mye å vurdere. Kanskje mer enn de så for seg. Har du ikke hørt noe innen 4 uker så kan du sende dem en mail. Men i teorien er det ikke vits da heller. 

Husk at du er ikke alene i prosessen, og hvis alle skal mase om prosessen etter noen dager så blir det altfor mye for bedriften. Og mas teller negativt. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ja det er masete. Ikke send 

Anonymkode: 12f57...d7d

Ok👌Takk for svar!

Er du aktuell får du innkallelse til intervju. Gjør noe positivt for deg selv mens du venter. Skulle du ikke høre noe så tenk at det var nok ikke den rette arbeidsplassen for deg og gå videre😊

Anonymkode: e9942...924

Sant nok.😅 skal prøve på det. takk for svar!

Bombasi skrev (2 timer siden):

Krysser fingrene for deg! 🤞

Men du må seriøst stresse ned, og ikke ty til mas allerede etter noen få dager. En ansettelsesprosess tar tid, og det er mye å vurdere. Kanskje mer enn de så for seg. Har du ikke hørt noe innen 4 uker så kan du sende dem en mail. Men i teorien er det ikke vits da heller. 

Husk at du er ikke alene i prosessen, og hvis alle skal mase om prosessen etter noen dager så blir det altfor mye for bedriften. Og mas teller negativt. 

Takk😁

ok, skal smøre meg med tålmodighet! Er bare såå sykt vanskelig når jeg har søkt på så sykt mange jobber det siste året. Selv relevante jobber får jeg ikke engang intervju til, selv om jeg har tre års erfaring i nøyaktig samme stilling..fikk tom. hjelp fra en karriereveileder til å søke på den stillingen. Gah. Ok. Måtte visst blåse ut litt 😅

ts

Skrevet

Jeg syntes det er interessant at flere her sier ikke ring. Jeg har personlig syns det er masete og har derfor ikke ringt i slike prosesser, men NAV har spurt hver gang om jeg har ringt.  De setter det, at jeg ikke har ringt omtrent tik årsak for at jeg ikke får jobben. De sier det er større sjanse å jobben hvis man ringer og maser. Jeg har selv jobbet i en ledende stilling og ville ha syns det er veldig forstyrrende i min hverdag hvis flere personer ringte for å spørre om stilling, og ville nok ikke ha brydd meg om annet enn det som står i CV og søknad. Har derfor bare ventet pent. 

Derfor, interessant at flere her sier ikke ring, men vent tålmodig når NAV sier det er et must å ringe.

Anonymkode: e0932...6e9

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg syntes det er interessant at flere her sier ikke ring. Jeg har personlig syns det er masete og har derfor ikke ringt i slike prosesser, men NAV har spurt hver gang om jeg har ringt.  De setter det, at jeg ikke har ringt omtrent tik årsak for at jeg ikke får jobben. De sier det er større sjanse å jobben hvis man ringer og maser. Jeg har selv jobbet i en ledende stilling og ville ha syns det er veldig forstyrrende i min hverdag hvis flere personer ringte for å spørre om stilling, og ville nok ikke ha brydd meg om annet enn det som står i CV og søknad. Har derfor bare ventet pent. 

Derfor, interessant at flere her sier ikke ring, men vent tålmodig når NAV sier det er et must å ringe.

Men Nav vet jo liksom alt de da😅

Det er negativt å ringe og mase. Jeg hadde blitt irritert. Man tror at det gir godt inntrykk at man er veldig interessert i jobben, men det gjør ikke det. Da hadde den personen rykket ned på listen.

Anonymkode: 08074...5f3

• Liker 1
Skrevet

NAV har minst av alle en fasit på hvordan arbeidslivet fungerer. Har hørt skrekkhistorier fra et par bekjente og venner hvordan de presser både kandidater og arbeidsgivere, og gir råd som er direkte feil i en søkeprosess. 

Ellers, jeg ville ventet litt. Innen en ukes tid betyr ikke innen en uke. De sikter på at de vil rekke det, men det skjer mye i slike prosesser. Ville ringt eller sendt melding på mandag :) 

Anonymkode: 5edce...8e0

• Liker 1
Skrevet

NAV tror at det er om å gjøre å være mest pågående. Det virker som om at de ser på jobbsøking som en aktivitet som MÅ gjøres. 

NAVs jobbsøkerkurs er bare forbanna tull. De aner ikke hva de holder på med, og lever i steinalderen. Faktisk er det "lett" å se på en søknad at den stammer fra noen som har vært på jobbsøkerkurs hos NAV. 

Har selv jobbet med ansettelsesprosesser oppigjennom årene, og er det noe jeg virkelig hater så er det søkere som ringer for å pitche dem selv, for å høre hvor langt i prosessen vi er, for å høre hvor mange søkere det var, for å stille helt tullete spørsmål man lett kan google seg til osv KUN for å tilfredsstille sin egen nysgjerrighet. Dette skaper utelukkende et negativt inntrykk. 

Ring KUN om du har en svært relevant og avgjørende opplysning du ønsker å meddele som har betydning for jobbprosessen. 

Ellers smør dere med tålmodighet. Ingen ansettere ønsker mas fra utålmodige sjeler.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...