Gå til innhold

Går dere ut hver dag med baby 3-4 mnd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi er mye inne, men bare fordi baby hater vogn, bilstol, bæresele... Kommer meg liksom ingen steder. 

Han er mye misfornøyd, er det fordi vi er mye inne? Er dere ute, eller "gjør" noe hver dag?

Anonymkode: 7d4b9...01b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har en rimelig fornøyd baby (gråter i bilstol), men allikevel er vi mye hjemme. Han er 4 mnd. Drar på babysang og tar i mot besøk av andre mødre og babyer. Drar bort på besøk noen ganger.

Deilig for både mor og baby å være en del hjemme også. Leke og utvikle seg i babygymmen, og ikke konstant max stimuli som kafébesøk feks. 

Noen farter jo rundt hele tida, mens andre er mye hjemme, noen er en blanding osv. Husk at de du ser på kjøpesenter, kafé osv er som regel de med «enkle» babyer. Du ser jo ikke alle de andre som sitter mye hjemme 😅 

Jeg er mye sliten pga lite søvn (baby sover godt, men ikke jeg) og at man er påskrudd hele tida. De fleste i min barselgruppe er mye hjemme og foretrekker heller å besøke hverandre nettopp pga praktiske årsaker.

Gjør det som er best for dere! Både foreldre og babyers behov er like ulike som alle andres behov. Ikke sammenlign deg med andre!

Hilsen førstegangsmor som tenker at vi gjør akkurat som vi selv ønsker her hjemme :)

Anonymkode: 20d7b...d2f

• Liker 3
Skrevet

Hadde en unge som gråt hele dagen og kun sov på meg, så vi var nesten ingen steder utenom turene til sykehuset de første 3mnd. Vi kom oss mer ut senere, da det lettet veldig for mitt eget sinn. Ble mest turer i forbindelse med dupp, butikkturer førte ofte til overstimulert baby (fordi de første mnd ble som de ble), samme med besøk av mye folk. Så vi tok det gradvis, og nå er alt som normalt.

Hvis DU ikke har behov for å komme deg ut og du greier å gi barnet nok stimuli inne så ser jeg ikke hvorfor man må UT i løpet av dagen. Gjør det som fungerer for dere.

Nestemann blir det verre med da den ungen må blimed å levere/hente i bhg osv. den må nok bare henge på, så jeg ber til høyere makter om at de første mnd ikke blir en gjentakelse fra forrige gang.

Anonymkode: f3183...8c1

Skrevet

Min blir snart 4 mnd. Var stort sett hjemme de første to mnd, annet enn levering/henting av storesøsken. Måtte da bruke bæresele, som var det eneste som ble akseptert. All soving foregikk på eller ved siden av meg. De siste ukene har hun i større grad akseptert både vogn og bilstol, i tillegg til at hun er ganske fornøyd i våkentiden sin, så nå er vi på mor/barn-trening, kaféturer med barselgruppa, kjøpesenter osv. Er stort sett ute daglig, alt fra lang trilletur med sovende baby til en kjapp tur på matbutikken med bæresela. Men det handler mest på at jeg nå kjenner overskudd til det, og synes det er godt å se noe annet enn husets fire vegger.

Anonymkode: a172f...1f5

Skrevet

Jeg har alltid vært ute hver dag med mine. 

Jeg hadde blitt rablende gal av å måtte være inne hele dagen. Trilletur var et absolutt must for min mentale helse. 

Heldigvis har begge mine godtatt å sove i vogn, så da kom jeg meg ut. 

Ellers har jeg vært på babysang og slikt med babyene, og om det er vær, hatt dem ute i hagen litt. De har ikke hatt behov for å komme seg ut og se ting, men det har jeg. 

Anonymkode: ec148...beb

• Liker 5
Skrevet

Jeg kommer meg ut døra hver dag (i tillegg til å hente/ levere storesøster i barnehagen som ligger 100m hjemmefra). På barseltrening, babysang, trilletur, eller bare en tur på butikken/senteret. Men to viktige ting her: baby trives i både vogn og bæretøy, så er ikke noe stress å komme seg ut sånn sett. Og det er andre barnet, som gjør at jeg må ha en del rutine på dagen uansett, alt kan ikke kretse om babyen. 

Anonymkode: bbc82...c54

• Liker 1
Skrevet

Vi var ute stort sett hver dag, siden jeg ble sprø av å bare være inne. Jadde jeg aldri trodd om meg selv, men var utsultet på menneskelig kontakt og stimuli (korona hjalp heller ikke). Han sov også bare 30 minutter av gangen, så dagene ble lange. Han likte ikke vognen særlig godt, og hatet bæresele, så han satt mye på armen. Kunne sove litt i vogn i perioder.

Alt ble mye bedre da jeg byttet til sittedelen, og da var vi enda mer ute.

Anonymkode: 7c5a5...300

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Vi er mye inne, men bare fordi baby hater vogn, bilstol, bæresele... Kommer meg liksom ingen steder. 

Han er mye misfornøyd, er det fordi vi er mye inne? Er dere ute, eller "gjør" noe hver dag?

Anonymkode: 7d4b9...01b

Mine barn har sovet ute i vogna siden de var ca 2 mnd. Går tur 2-3 gang i uka. På shopping og cafe minimum 1 gang i uka. 

En baby på 3-4 mnd har ikke stort utbytte av slikeutflukter, og har det nok best hjemme. Jeg finner på ting for min egen del. 

Det som kanskje kan være greit er å venne babyen på vogna slik at han får sove ute i frisk luft.

Anonymkode: 51bd3...4ec

Skrevet

Har baby på snart fire måneder. Er ute hver dag, fordi jeg trenger det. Har planer som babysang, barseltreff, museum, babykino eller trilletur/kafébesøk med andre 3-4 dager i uka. De siste 1-2 dagene er vi som et minimum ute og triller eller bærer en tur, gjerne i kombinasjon med å handle mat, stikke innom biblioteket eller gjøre unna andre ærend. Jeg har en baby som sover godt om natta, sover godt i bæresele og sover greit i vogn, så hun får nok søvn selv om vi er mye på farten. Hadde ikke sovet noe lengre eller bedre om vi bare var inne, men det hadde nok blitt litt mer henging i babygymmen om vi hadde vært hjemme mer enn vi er. 

Anonymkode: 18e4d...f2d

Skrevet

Ja, baby 3 mnd. Har søsken på 3,4 og 7 år som skal ut😊

Anonymkode: ebb18...4af

Skrevet

Var ute flere ganger om dagen når de var babyer. Har hund, så hadde ikke noe annet valg enn å gå på tur.

Måtte også handle etc.

Anonymkode: d7027...0e6

Skrevet

Vi var ute hver dag siden han likte vogn og jeg liker tur, men hadde han ikke likt det så hadde det sikkert vært annerledes 

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Jeg har alltid vært ute hver dag med mine. 

Jeg hadde blitt rablende gal av å måtte være inne hele dagen. Trilletur var et absolutt must for min mentale helse. 

Heldigvis har begge mine godtatt å sove i vogn, så da kom jeg meg ut. 

Ellers har jeg vært på babysang og slikt med babyene, og om det er vær, hatt dem ute i hagen litt. De har ikke hatt behov for å komme seg ut og se ting, men det har jeg. 

Anonymkode: ec148...beb

Samme her! Turen er mest for egen mentale helse, men er jo fint at babyen får frisk luft også. Når det er sagt, så har ikke baby vondt av å være mye inne, så med mindre du selv plages av det, er det helt ok å være inne! 

Anonymkode: fa7db...44d

Skrevet

I starten var vi mye inne, nesten hele tida. Var så "ødelagt" etter fødsel, slet med å gjøre helt normale ting at jeg hadde nok med å mate og stelle med baby inkludert meg selv. Kom meg ikke ut de 2 første mnd. Er først nå jeg har klart å gå trilleturer i blant (er godt for meg selv også), tatt med baby på kjøpesenter men er ikke heelt fan av å plutselig skulle få en skrikende baby der, blir bare stressa selv. Tar med på matbutikken osv

Har planer om å melde meg på babysvømming senere. Har ingen venninner med barn enda så har ikke så særlig mye omkrets rundt meg, men har mye besøk av foreldre :) Jeg tror det skal gå helt fint, får stimulert seg uansett. 

Anonymkode: 6702e...bb0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...