AnonymBruker Skrevet 14. september 2022 #1 Skrevet 14. september 2022 Noen med erfaring? Er det krevende?, og hvor lenge er det mest intenst? Anonymkode: 7a3cc...56a
Djækklåsst Skrevet 14. september 2022 #2 Skrevet 14. september 2022 1 år og 10 mnd. mellom mine, og de yngste er tvillinger. De er 4 og 2/2 år gamle nå. Absolutt krevende. Går litt opp og ned, er nok bedre nå enn for et års tid siden, siden de yngste ikke passes på fullt så mye som før.
AnonymBruker Skrevet 14. september 2022 #3 Skrevet 14. september 2022 2 år og 22 mnd mellom mine. Vet ikke om du vil høre erfaring herfra siden det er en del mer mnd mellom. Det var heftig det første halvåret. Av ulike årsaker. Anonymkode: 9e195...a81
AnonymBruker Skrevet 14. september 2022 #4 Skrevet 14. september 2022 1 år og 10 mnd mellom de yngste, og 2,5 år mellom nr 1 og nr 2. Det er hektisk, men syns det er helt overkommelig. Absolutt enklest med de to første, og 2,5 år var en veldig fin aldersforskjell. Syns like i underkant av 2 år også er kjempefint, men mer hektisk nå siden vi har 3 relativt små barn, men det er så mye moro og kjærlighet med de barna, at man holder ut de periodene når alle er syke og ingenting går som det skal. Anonymkode: 2bfd2...4bf
muve Skrevet 14. september 2022 #5 Skrevet 14. september 2022 2år og 4mnd mellom våre=føles perfekt. Første sov uansett dårlig og våknet tidlig, så da var vi liksom vant til våkennetter og lite søvn 😊 barna har mye glede av hverandre Men må tåler litt kaos, lite egentid, lite søvn, og ville ha rutiner 😊
AnonymBruker Skrevet 15. september 2022 #6 Skrevet 15. september 2022 2 år og 4 måneder mellom mine også. To gutter som er 4 år og 19 måneder nå. Det er klart det er travelt, men veldig, veldig fint også! Ser at de begynner å få glede av hverandre nå, og håper de skal få det opp gjennom oppveksten også. Personlig kunne jeg ikke tenkt meg å ha dem noe tettere enn dette. Synes storebror begynte å bli akkurat stor nok til å forstå og etter hvert få ting til selv når lillebror kom ut av nyfødt-fasen. Travelt er det uansett når man har småbarn, tenker jeg. Anonymkode: d7bd1...299
AnonymBruker Skrevet 15. september 2022 #7 Skrevet 15. september 2022 2 år og 3 mnd mellom våre, de er nå (nesten) 3,5 år og 1 år. Syns det var ganske intenst når minste begynte å bli mer mobil, rundt 6 mnd, mens storesøster var (og er) tildels litt sjalu. Det var også krevende helt i starten når minste hang i puppen store deler av ettermiddagen/kvelden samtidig som største trengte oppmerksomhet. Men jeg syns ikke det har vært veldig intenst eller vanskelig, det henger sammen med unger som sover og nok søvn på oss voksne, er min vurdering av vår situasjon. Det er nesten verre nå som vi begge er tilbake i full jobb, ungene i barnehage og et ønske om å få gode timer sammen på ettermiddagen. Mer planlegging og rutiner som må innarbeides, men når det er på plass blir nok dette også bare en periode som går over. Anonymkode: 45f4e...128
AnonymBruker Skrevet 15. september 2022 #8 Skrevet 15. september 2022 To år og 3 mnd mellom mine to. Det var veldig slitsomt, men gikk "greit" det første året. Vi var heldig med eldste som nesten aldri er/var syk. Sykdom og lite søvn er det som tapper mest energi, synes jeg. Man må akseptere at livet er i en unntakstilstand og at "Prosjekt Familie" er noe man er sammen om. I dag er de 4 og 6 år og er (stort sett) gode venner og leker mye sammen. Hadde lett gjort det igjen❤ Anonymkode: 21fe7...caf
Tuba Skrevet 15. september 2022 #9 Skrevet 15. september 2022 Våre er 2 år og 1 mnd mellom. Helt perfekt. Småbarnsperioden er hektisk men blir ikke for lang, ungene liker de sammen tingene når vi reiser på ferie ol. Ville absolutt valgt det samme igjen.
Heln Skrevet 15. september 2022 #10 Skrevet 15. september 2022 2 år og 1 måned mellom mine. De to første månedene var intenst. Med en kolikkbaby og en sjalu storebror føltes det ut som et evig kaos. Fortsatt er det en del logistikk som bare ikke går opp (baby ammes og storebror trenger hjelp etc), men det blir bedre med tiden. 1
AnonymBruker Skrevet 15. september 2022 #11 Skrevet 15. september 2022 1,5 år mellom mine. Hvis du har jente som første og gutt som andre så virker det som det er lettere, fordi jenta modner raskere. Hvis du har to gutter så blir det et helvete 😛 (Tro meg, to guttegutter som skal rive ned huset er krigssone!!). Får du gutt-jente så må du være obs på at jenta kan ta igjen gutten på mange ting, noe som fort kan gi vonde følelser for gutten som ikke blir like flink. Anonymkode: 70de7...9b4
AnonymBruker Skrevet 15. september 2022 #12 Skrevet 15. september 2022 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Noen med erfaring? Er det krevende?, og hvor lenge er det mest intenst? Anonymkode: 7a3cc...56a Det er krevende da baby er 6 mnd ellers har det gått veldig bra hittil. Yngste er 2 år nå og kranglingen om leker er det verste. Anonymkode: 47b34...3a0
AnonymBruker Skrevet 15. september 2022 #13 Skrevet 15. september 2022 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Noen med erfaring? Er det krevende?, og hvor lenge er det mest intenst? Anonymkode: 7a3cc...56a 23 mnd mellom. Begge barna hjemme sammen første årene. Krevende ? Ja så absolutt. Lite søvn, og 2 små aktive og ta vare på hele døgnet. Men verdt det? Absolutt!! Perfekt alder mellom søsken! Hadde valgt det igjen Anonymkode: cb51b...56a
AnonymBruker Skrevet 15. september 2022 #14 Skrevet 15. september 2022 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Noen med erfaring? Er det krevende?, og hvor lenge er det mest intenst? Anonymkode: 7a3cc...56a 2 år og 3 mnd mellom mine. Ja det var krevende. Men vi jobbet med å få inn gode leggerutiner og unngå oppvåkning på natt med eldste, før minstemann kom. Vi sluttet også med bleier på eldste før fødselen slik at jeg slapp å ha to bleiebarn. Det vil jeg anbefale på det sterkeste. Anonymkode: a1547...fa4
AnonymBruker Skrevet 15. september 2022 #15 Skrevet 15. september 2022 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Noen med erfaring? Er det krevende?, og hvor lenge er det mest intenst? Anonymkode: 7a3cc...56a Vi har 25 mnd mellom våre. Var jo intensivt de to første årene, eller kanskje tre.. men så ble det helt supert. Jeg syntes det var aller hardest året da de var 3 og 1. 3-åringen i skikkelig selvstendighetsalder og alt som følger med, og en kamikaze 1-åring som var til stor fare for seg selv. Hadde ikke nok armer der en periode. Turte ikke gå ut med de alene, de nekta å sitte fast i vogn, og løp alle sine mulige retninger. Det var en spenstig periode, men så løsna jo alt når yngste nærmet seg 2 år og ble litt mer et normalt menneske og roet seg litt ned Var forsåvidt også litt slitsomt med 2-åring og baby, men da var det mye mer pga permisjon, så det var ikke så farlig om ting tok kjempelang tid eller planer ble endret, og ikke minst er babyer greie å ha med å gjøre, man vet hvor de er sånn ca. Nei 1 og 3 år var utvilsomt vanskeligst. Nå er de 4 og 6 og gode venner som alltid og klarer seg veldig mye selv, mye lettere nå Anonymkode: 2b767...eff
AnonymBruker Skrevet 15. september 2022 #16 Skrevet 15. september 2022 Har akkurat to år mellom, syntes ikke det var spesielt krevende. Anonymkode: 46c5c...305
Blåjojo Skrevet 15. september 2022 #17 Skrevet 15. september 2022 Har 2 år og 3 mnd mellom mine. Synes ikke det var spesielt krevende. Men hadde en barnefar som var veldig tilstede for barna når de var små.
AnonymBruker Skrevet 15. september 2022 #18 Skrevet 15. september 2022 23,5 måneder mellom, to gutter. Veldig krevende første året, eldstemann var fryktelig sjalu, så tungt å være alene med de to og en kunne aldri etterlate de to i samme rom et øyeblikk. Etter hvert som de ble større har de hatt veldig mye glede av hverandre, og ganske greit at de har vært på relativt likt nivå. Anonymkode: 091d7...580
Gjest fransine Skrevet 15. september 2022 #19 Skrevet 15. september 2022 Hei, jeg hadde 1 år og 9 måneder mellomrom mellom barn to og tre, deretter kom nummer fire 1 år og 5 måneder etter dette, mens barn nummer 5 meldte sin ankomst 1 år og 11måneder etter dette igjen, så altså 4 barn i løpet av 5 år og 1 måned. Utenom dette så haddejeg et barn som var ca 5 år eldre enn nummer to. Slitsomt, tja, jeg syns ikke det. Men det kommer vel helt an på hvordan man er som person selv, og hvor mye hjelp det er i partneren din. 💕
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå