Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

På Lånekassens side står det:

Ledigheten må vare i minst tre måneder sammenhengende

Inntekten din må ikke være over kr 13 850 brutto per måned. Forsørger du barn under 16 år, blir inntektsgrensen økt med kr 1 385 for hvert barn.

Hvordan regner man ut dette?

Om man har registrert seg ledig 5. september, er da de tre mnd gått når det er 5. desember? Eller er det 12 uker etter 5. september?

Tar man samtlet inntekt i perioden og deler på 3, eller regner man ut for hver enkelt måned?

Jeg faller rett innenfor og utenfor avhengig av hvordan man regner, så det er litt av betydning for meg å finne ut dette.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er ikke sikker på om de regner uker eller datoer, men når det gjelder inntekt går de vel ut fra lønn ved FULL stilling - altså om du har mindre brutto enn 13 850 ved FULL jobb. Om du har høyere timelønn enn dette, uavhengig av stillingsprosent (så framt du ikke kan stå som ledig samtidig! det går an i visse tilfelle), tror jeg ikke man får fritak - trooor jeg...

Litt klønete forklart, men jeg tror det er sånn det er.

Skrevet

Har nå regnet på kryss og tvers, og får ulikt beløp hver gang. Så nå tar jeg bare og sender inn alt jeg har, så kan de regne det ut selv.

:sjarmor:

Gjest Varg-Menja
Skrevet
Har nå regnet på kryss og tvers, og får ulikt beløp hver gang. Så nå tar jeg bare og sender inn alt jeg har, så kan de regne det ut selv.

Det endte jeg også opp med å gjøre... Men de sa at de regner det for hver enkelt måned, hvorvidt man har krav på det eller ikke.

Skrevet
Det endte jeg også opp med å gjøre... Men de sa at de regner det for hver enkelt måned, hvorvidt man har krav på det eller ikke.

Regnet med det.

Stakkars saksbehandler, det er ganske komplisert, siden månedstidsrommene er helt annerledes enn når jeg har fått utbetalinger, i tillegg til en ekstrajobb. :ler:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...