Gå til innhold

yrkesretta attføring

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Hei jeg skal på attførings tiltak(yrkesretta)Og jeg lurer på om noen vet hva man kan få av økonomisk støtte.Får man dekt barnehage osv.Fint hvist noen vet.Liker ikke å ringe de hersens kontorene :-?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei der!

På de fleste av disse "hersens kontorene" finnes det en del hyggelige mennesker du kan snakke med, men de er ikke alltid like enkel å finne...

På ditt lokale Aetat har de en brosjyre som heter "Attføringsytelser - rettigheter og plikter". Denne ligger antakelig lett tilgjengelig i jobbsenteret, du trenger nok ikke å snakke med noen en gang for å få tak i den. Få samtidig med deg et skjema som heter "Krav om attføringsytelser". Dette fyller du ut og leverer til saksbehandleren din.

Du skriver ikke noe om hva slags tiltak du skal på, men jeg antar at det er en skole. Du kan da få støtte til:

* Skolemateriell (summen kommer an på om det er videregående eller høyskolenivå)

* Daglige reiseutgifter dersom du bor lenger enn 2 kilometer fra attføringsstedet (billigste alternativ med offentlig transport)

* Hjemreiser dersom du må flytte hjemmefra for å gå på skole (lenger enn bare på egen hybel i hjembyen din). 4 reiser hvis du er alene, 8 hvis du har barn under 10 år.

* Flytting dersom sttføringstiltaket krever at du flytter hjemmefra/langt fra der du bor nå

* Boutgifter - du kan i noen tilfeller også få støtte til boutgifter dersom du må bo hjmmefra.

* Tilsyn av barn under 10 år i attføringsperioden.

Dersom det dreier seg om attføring i en bedrift er jeg litt mer usikker, men tror du vil få alt untatt utgifter til skolemateriell.

Håper dette var til hjelp, hvis ikke må du nok ringe dem!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...