Gå til innhold

Har gått ned litt men føler meg styggere

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har gått ned ca. 1/3 av overvekten. Føler kroppen min er enda styggere enn den var :( Alt er så bulkete. Jeg føler meg litt lettere og i bedre form, i det minste. Folk har begynt å legge merke til det og kommenterer. Jeg liker ikke at de observerer kroppen min.

Anonymkode: 3dc05...4cf

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det går seg nok til :)

Anonymkode: adb09...74c

• Liker 2
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker said:

Har gått ned ca. 1/3 av overvekten. Føler kroppen min er enda styggere enn den var :( Alt er så bulkete. Jeg føler meg litt lettere og i bedre form, i det minste. Folk har begynt å legge merke til det og kommenterer. Jeg liker ikke at de observerer kroppen min.

Skjønner deg godt, jeg hatet begge deler - både hengehuden og oppmerksomheten (for jeg så jo bedre ut enn før MED klær på, selv om jeg så mye verre ut UTEN klær). For min del tok det såpass hardt på selvtilliten min at jeg valgte å gå opp igjen i vekt. Hvis det ikke er noe du ønsker, så stålsett deg på at livet ikke er en dans på roser som slank/normalvektig heller. 

Anonymkode: ae931...648

• Liker 2
Skrevet

Mitt tips: Vær ærlig! Si at du ikke liker kommentarer og oppmerksomhet rundt kroppen din. Alle oppegående vil forstå og respektere. De andre får bare være vrange. Du er flink, stå på videre 😄 Sikker på at du ser bra ut, men det er nok veldig uvant for deg, og tar litt tid å bli vant til og komfortabel med. 

Anonymkode: c1f60...d46

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Bra jobba, tenker det er godt for helsa di om ikke annet 🙂 Trener du noe, eller er det matreduksjon det går på? Jeg synes det hjelper med styrketrening sammen med slanking, både fordi det strammer opp, men også fordi det gir økt selvtillit å føle seg sterk 😀

Anonymkode: a81b9...b77

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Skjønner deg godt, jeg hatet begge deler - både hengehuden og oppmerksomheten (for jeg så jo bedre ut enn før MED klær på, selv om jeg så mye verre ut UTEN klær). For min del tok det såpass hardt på selvtilliten min at jeg valgte å gå opp igjen i vekt. Hvis det ikke er noe du ønsker, så stålsett deg på at livet ikke er en dans på roser som slank/normalvektig heller. 

Anonymkode: ae931...648

Uff, du gjorde det ja? 😕 Jeg har nok sikkert en forventning om at livet blir vesentlig lettere som normalvektig. Det er mest av helsemessige grunner, men hadde jo håpet å se bedre ut og føle meg bedre også.

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Mitt tips: Vær ærlig! Si at du ikke liker kommentarer og oppmerksomhet rundt kroppen din. Alle oppegående vil forstå og respektere. De andre får bare være vrange. Du er flink, stå på videre 😄 Sikker på at du ser bra ut, men det er nok veldig uvant for deg, og tar litt tid å bli vant til og komfortabel med. 

Anonymkode: c1f60...d46

Takk :)Ja, det er jo godt ment sikkert men liker ikke følelsen av at folk vurderer kroppen min. Håper det går seg til.

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Bra jobba, tenker det er godt for helsa di om ikke annet 🙂 Trener du noe, eller er det matreduksjon det går på? Jeg synes det hjelper med styrketrening sammen med slanking, både fordi det strammer opp, men også fordi det gir økt selvtillit å føle seg sterk 😀

Anonymkode: a81b9...b77

Ja, har begynt å trene litt. Motbakkegåing og enkel styrke hjemme i stua. Får ikke helt til hverdagslogistikken med å trene på senter akkurat nå. Føler meg litt sprekere men fortsatt ganske svak i de fleste styrkeøvelser jeg har gjort😅

TS

• Liker 1
Skrevet

Jeg ser på løs hud på kroppen etter vektnedgang som "battle wounds". De minner meg på at jeg har strukket huden over tålegrensen med overvekten, og de minner meg på at overvekt har synlige konsekvenser. Fokuserer på helsen, at jeg til tross for litt løs hud er friskere og sprekere på alle måter. 

Dersom du er ung er huden elastisk, så du kommer langt med styrketrening. Skulle ønske jeg tok tak tidligere. 

Det med oppmerksomhet må jeg innrømme at jeg setter pris på. Ser på den som en tommel opp fra omverdenen for den store innsatsen jeg har gjort. Hadde blitt skuffet om jeg ikke fikk kommentarer. Men det er meg, da. 

Anonymkode: 00c0c...9ce

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...